Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Μηνολόγιο Δεκεμβρίου 2013

Leave a Comment
Μια ματιά στις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το Θέατρο του Άλλοτε επιστρέφει με τον Κάτω κόσμο, μια παράσταση βασισμένη στα δημοτικά τραγούδια Γιατί είναι μαύρα τα βουνά, Η Λυγερή στον Άδη, Του Νεκρού Αδελφού.
Οι θεατές καλούνται να βιώσουν μια διαφορετική εμπειρία πάνω στη σημασία και τη σπουδαιότητα της βαλκανικής λαογραφίας με κομμάτια από διαφορετικές παραδόσεις, μουσικές και περιπέτειες της ζωής εκείνης της εποχής, με έντονο το σκοτεινό στοιχείο του θανάτου και την αναπόφευκτη μεταφορά τους στον Κάτω Κόσμο. (από 06/12, στον Πολυχώρο Ενώ)

Στον Αμερικάνο, που ξεκίνησε να ζωντανεύει επί σκηνής τον Δεκέμβριο του 2009, ο Θανάσης Σαράντος ως αφηγητής, ερμηνεύει μια περσόνα του Παπαδιαμάντη, κρυφοκοιτάζει τη δράση και μεταμορφώνεται σε όλα τα πρόσωπα που αφηγείται, με τη συνδρομή της μουσικής και των ήχων από τον συνθέτη Λάμπρο Πηγούνη που ερμηνεύεται ζωντανά. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη θεατρική διασκευή του ομώνυμου κλασσικού διηγήματος του Σκιαθίτη συγγραφέα για έναν ηθοποιό και έναν μουσικό, που υπενθυμίζει τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει η ανθρώπινη μοναξιά και η "αθεράπευτη" καχυποψία απέναντι σε οτιδήποτε άγνωστο ή φαινομενικά "ξένο". Ο ήρωας είναι "ξένος μέσα στον κόσμο του". Φυσικά, δεν είναι ούτε ξένος ούτε Αμερικάνος. (11-15/12, στο Θέατρο Αυλαία)

Το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου Άγριος σπόρος, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αριστοτέλειον. Ένας πατέρας με την κόρη του, μία παραλία, ένα μυστήριο το οποίο ψάχνει τη λύση του. Κατηγορίες, μία εξαφάνιση και ένας ενδεχόμενος φόνος υπό διερεύνηση. Μία αυθαίρετη καντίνα τοποθετημένη σε μία απόμερη επαρχιακή παραλία, συρτάρια γεμάτα απλήρωτους λογαριασμούς, κλήσεις και χρέη. Ένας πατέρας ο οποίος προσπαθεί να αντεπεξέλθει στην Ελληνική πραγματικότητα του 2013 και να επιβιώσει μαζί με τη νεαρή κόρη του. Ο φόβος, οι υποψίες και οι προκαταλήψεις μέσα από μισές αλήθειες και θολές δικαιολογίες. Σκηνοθετεί ο Τσέζαρις Γκραουζίνις και παίζουν ο Ιεροκλής Μιχαηλιδης, ο Κίμωνας Κουρής και η Μυρσίνη Χρυσοχοίδου. (από 13/12)

Νέο έργο και από την Πένυ Φυλακτάκη στο Θέατρο Εγνατία. Μια σπαρταριστή ιστορία για την κατάρα ενός ονόματος που περνά από γενιά σε γενιά, με τίτλο Φτυστός ο μακαρίτης. Σκηνοθετεί ο Δημήτρης Σακατζής. (από 13/12)

Τα κόκκινα Χριστούγεννα της Κάρλα Δεμβριέντες, έρχονται στο Θέατρο Ταξίδι Ονείρου. Χριστούγεννα. Ένας απομονωμένος πύργος. Η Κάρλα με τον σύζυγο της και την υπηρέτρια, περιμένουν την δεσποινίδα του σπιτιού, όταν ξαφνικά, έρχεται ένας άγνωστος και η κουνιάδα της Κάρλα. Το χιόνι δυναμώνει... Ένας φόνος! Κι όλοι, αποκλεισμένοι τα Χριστούγεννα στον πύργο της Κάρλα Δεμβριέντες... (από 16/12)

Μια manga εκδοχή της Γκόλφως έρχεται στη Θεσσαλονίκη από την Εταιρεία Θεάτρου Χωρος. Έρχεται να επισφραγίσει με τα πιο μαύρα χρώματα αυτό που ξεκίνησε πριν χρόνια ως μια ματιά πάνω στην ελληνικότητα και το φολκλόρ της στρούγκας. Σκηνοθετεί ο Σίμος Κακάλας (από 18/12 στο Θέατρο Αυλαία)

Δυό θεατρικές πρεμιέρες στο Κ.Θ.Β.Ε. αυτόν τον μήνα. Στη Μονή Λαζαριστών παρουσιάζεται μια μουσικοθεατρική παράσταση που διατρέχει την ιστορία της Θεσσαλονίκης, αναζητώντας μέσα στον χρόνο τους πολλούς και διαφορετικούς "ήχους" της πόλης. Η μουσική ιστορία της Θεσσαλονίκης, από το 1912 ως τις μέρες μας, ζωντανεύει σε κείμενα-ιστορική & μουσική έρευνα Λάμπρου Λιάβα και σκηνοθεσία-χορογραφία Σοφίας Σπυράτου. (από 19/12)
Στο Νέο Υπερώο της Ε.Μ.Σ. η Ζέτα Δούκα προσεγγίζει και πάλι τον μονόλογο της Μάρως Μπουρδάκου Γράμμα σε ένα παιδί. (από 20/12)

Άλλος ένας μονόλογος που επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη για λίγες παραστάσεις είναι το έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη, Η πόρνη από πάνω. Την Ερατώ που μεγαλώνει στην επαρχία, στην Πρέβεζα, με απαγορεύσεις και περιορισμούς ερμηνεύει η Κατερίνα Διδασκάλου. (Στο Αθήναιον, από 23/12)

ΑΘΗΝΑ

Μινιόν, μια χριστουγεννιάτικη ιστορία της Μαρίας Πανουργιά.
Το ημερολόγιο ενός άγνωστου άντρα, που βρέθηκε τυχαία στα σκουπίδια, περιγράφει την Αθήνα στις αρχές της δεκαετίας του 80. Οι σημειώσεις του Ημερολογίου καλύπτουν την εορταστική περίοδο Δεκέμβριος του 1980-Ιανουάριος του 1981. Την ίδια στιγμή το Μινιόν, φημισμένο για τις χριστουγεννιάτικες βιτρίνες του, καίγεται. Σήμερα, τριάντα χρόνια μακριά από τον πλανήτη των eighties, η αρχή της δεκαετίας του 80 καθρεφτίζεται στην Αθήνα του 2013. Η ζωή στο κέντρο της πόλης μοιάζει με ένα μικρό ηλιακό σύστημα που περιστρέφει και περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του. Καταστρέφει και καταστρέφεται. Φαίνεται ότι η ιστορία πράγματι επαναλαμβάνεται. Ενα απόσπασμα μιας παρακολούθησης, μιας άρθρωσης ενός λόγου, μιας πρόχειρης κατοίκησης της πόλης, επίμονης και επίπονης, μια καταγραφή τυχαίων συναντήσεων με την ομορφιά και με το άσχημο. (Bios, από 12/12)

Παραλλαγές θανάτου του Γιον Φόσσε.
Η πρώτη σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά εκτός Εθνικού Θεάτρου, έρχεται στο Πορεία. Η αυτοκτονία μιας νέας γυναίκας γεννάει βασανιστικά ερωτήματα στους γονείς της, που αρνούνται να αποδεχτούν το γεγονός: Γιατί το έκανε; Ποιες οι συνέπειες της πράξης της στον οικογενειακό περίγυρο; Τι είναι ο θάνατος; Τι φέρνει μαζί του; Πόσο μοιάζουν η ζωή και ο θάνατος και πόσο κοντά ή πόσο μακριά βρίσκονται μεταξύ τους; θάνατο. Παρόλο που ο Φόσσε τοποθετεί στο κέντρο της ιστορίας του τον θάνατο, και μάλιστα ενσαρκωμένο από ηθοποιό, στην πραγματικότητα μιλάει για την αγάπη ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη γέννηση ανθρώπινης ζωής. Το γλωσσικό περιβάλλον του έργου συμπληρώνεται ιδανικά από την περιγραφή ενός βόρειου καιρικού σκηνικού, όπου κυριαρχούν το σκοτάδι, η βροχή, ο άνεμος, η θαλασσοταραχή, το κρύο. Μια αλληγορία για την αγάπη, τη ζωή, τη γέννηση και τον θάνατο. Παιζει η dream team του ελληνικού θεάτρου: Νίκος Καραθάνος, Χρήστος Λούλης, Γιάννος Περλέγκας, Αλκηστις Πουλοπούλου, Μαρία Πρωτόπαπα, Λυδία Φωτοπούλου. (από 12/12)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: