Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Βαλκανικό Φεστιβάλ στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Leave a Comment
Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών οργανώνει φέτος ένα νέο "γεωπολιτικό" φεστιβάλ με τίτλο "Transitions" (Μεταβάσεις), επιχειρώντας να διευρύνει και να εμβαθύνει τον πολιτιστικό διάλογο με κοινωνίες που κλυδωνίζονται τις τελευταίες δύο δεκαετίες από ραγδαίες πολιτικές και οικονομικές αλλαγές, ενώ συγχρόνως αντιμετωπίζουν ακραία κοινωνικά φαινόμενα.
Το πρώτο "Transitions" είναι αφιερωμένο στη δική μας γεωπολιτική περιοχή, τα Βαλκάνια, ενώ στις δύο προσεχείς εκδόσεις θα επιχειρηθεί γνωριμία με τις ανεξάρτητες σκηνές της Λατινικής Αμερικής και της Κεντρικής Ευρώπης.

Καλλιτέχνες από τη Σερβία, την Κροατία, τη Σλοβενία, το Μαυροβούνιο, την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Μολδαβία, που τα τελευταία χρόνια "ταράζουν" τη διεθνή σκηνή με τις ριζοσπαστικές φόρμες, την ποιητική δύναμη και τον έντονα πολιτικοποιημένο χαρακτήρα τους, θα μετατρέψουν για εννιά μέρες τη Στέγη σε ανοιχτή πλατφόρμα καλλιτεχνικού διαλόγου και κριτικού στοχασμού αποκαλύπτοντάς μας την άγνωστη όψη των Βαλκανίων, μακριά από τα τρέχοντα στερεότυπα της Δύσης.

Το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει παραστάσεις θεάτρου και χορού, μουσικές συναυλίες και εικαστικές εκθέσεις. Το θεατρικό πρόγραμμα περιλαμβάνει:

5 Μαρτίου 2014, Κεντρική Σκηνή, 20:30
Λιουμπλιάνα, Σλοβενία
"Damned Be the Traitor of his Homeland!", σε σκηνοθεσία Oliver Frljić.

"Καταραμένος να είναι ο προδότης της πατρίδας του!" Ο τελευταίος στίχος του εθνικού ύμνου της πρώην Γιουγκοσλαβίας δίνει τον τίτλο σε αυτή την παράσταση-σοκ του 37χρονου και διεθνώς αναγνωρισμένου σκηνοθέτη.

5 Μαρτίου 2014, Εστιατόριο Χύτρα, 22:00
"Invasive Species Dinner: Αν δεν μπορείς να νικήσεις τον εχθρό, φάε τον εχθρό"
Το "Invasive Species Dinner" είναι ένα εκπαιδευτικό δείπνο, καθώς κατά τη διάρκειά του οι συνδαιτυμόνες μαθαίνουν για την προέλευση των ξενικών ειδών που τρώνε και δοκιμάζουν.

7 Μαρτίου 2014, Κεντρική Σκηνή, 19:00
Μαρίνα Αμπράμοβιτς: Συζητά με τον Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς για το Ινστιτούτο της και τη μέθοδό της.
Η "Μέθοδος Αμπράμοβιτς" εκπαιδεύει τους θεατές στις δεξιότητες που απαιτούνται για να συμμετάσχουν και να παρακολουθήσουν μακράς διάρκειας περφόρμανς. Η μέθοδος περιλαμβάνει μια σειρά ασκήσεων που είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να ενισχύσουν την κατανόηση των θεατών σχετικά με τη σωματική και πνευματική τους εμπειρία.

7 Μαρτίου 2014, Σε διάφορους χώρους της Στέγης, 21:00
"Night of Performances"

Η "Νύχτα των Περφόρμανς" είναι ένα site-specific καλλιτεχνικό γεγονός που ανέπτυξε ο Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς, αρχικά για το φεστιβάλ Perforations (Perforacije) της Κροατίας. Οι καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν πρότζεκτ που να αντανακλούν το ιδιαίτερο καλλιτεχνικό τους σύμπαν, καθώς επίσης και έργα τέχνης με καινοτόμους τρόπους ως προς την οικεία τους φόρμα ή τα μέσα που χρησιμοποιούν.

8 Μαρτίου 2014, Κεντρική Σκηνή, 21:00
Βελιγράδι, Σερβία/Άμστερνταμ, Ολλανδία
"A Short History of Crying", σε ιδέα, κείμενο, σκηνοθεσία και ερμηνεία Sanja Mitrovic.

"Stand-up tragedy" χαρακτηρίζει το σόλο της για τη φαινομενολογία των δακρύων και την ιστορία του προσωπικού πένθους η —γεννημένη το 1978 στην πρώην Γιουγκοσλαβία και εκπατρισμένη στην Ολλανδία— σκηνοθέτης και περφόρμερ. Εμβληματικές εικόνες συλλογικού πένθους, όπως η κηδεία του Τίτο το 1980, σχολιάζονται με χιούμορ, καταδεικνύοντας τους μηχανισμούς χειραγώγησης της μνήμης και του θανάτου.

8 Μαρτίου 2014, Μικρή Σκηνή, 19:00
Κισινάου, Μολδαβία
"Clear History", σε σκηνοθεσία Nicoleta Esinencu.

Θέατρο-ντοκουμέντο από μια ραγδαία ανερχόμενη Μολδαβή δραματουργό και σκηνοθέτιδα. Η Νικολέτα Εσινένκου (γενν. 1978) αντλεί αρχειακό υλικό και αποκαλύπτει τις αντισημιτικές ενέργειες του δικτάτορα Ίον Αντονέσκου (1882-1946), ανάμεσά τους και τη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου στρατοπέδου συγκέντρωσης των Ναζί μετά το Άουσβιτς, στην Τρανσνίστρια.

12 Μαρτίου 2014, Κεντρική Σκηνή, 21:00
Βελιγράδι, Σερβία/Αμβούργο-Βερολίνο, Γερμανία
Νόβι Σαντ, Σερβία / Βερολίνο, Γερμανία
"On Trial Together-Athens Episode, από τους Ana Vujanović and Saša Asentić.

Ένα υβριδικό δημόσιο θέαμα, στα όρια μεταξύ θεατρικού έργου, χορογραφίας, κοινωνικού παιχνιδιού και χάππενινγκ, με τη συμμετοχή των θεατών και τη σκηνοθετική υπογραφή δύο σημαντικών προσωπικοτήτων της ανεξάρτητης βαλκανικής σκηνής. Η δημοκρατία και οι μηχανισμοί προπαγάνδας, ο δημόσιος διάλογος και η συλλογικότητα είναι ορισμένα από τα θέματα αυτής της παιγνιώδους πολιτικής περφόρμανς.

14 Μαρτίου 2014, Μικρή Σκηνή, 19:00
Σόφια, Βουλγαρία/Βιέννη, Αυστρία
Som Faves, σε σύλληψη, κείμενα, μουσική και performance Ivo Dimchev.

Εξοπλισμένος με μια περούκα, ένα keyboard κι ένα φτηνό πίνακα ο Ivo Dimchev, στάζοντας όμως δάκρυα και αίμα, αλλάζει διαρκώς ρόλους σε ένα φρενήρες και απροσδόκητα συγκινητικό αυτοβιογραφικό σόλο, στο οποίο, όπως υποδηλώνει κι ο τίτλος ("some favorites"), μοιράζεται με το κοινό ορισμένα από τα αγαπημένα του αντικείμενα, πρόσωπα και γεγονότα.

14 Μαρτίου 2014, Κεντρική Σκηνή, 21:00
Λιουμπλιάνα, Σλοβενία
"Who is Next?", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Janez Janša.

Θεατές και ηθοποιοί μοιράζονται τη σκηνή σε αυτήν τη διαδραστική και multimedia περφόρμανς για το στάτους κβο τόσο της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας όσο και του μεταμοντέρνου θεάτρου. Ο ριζοσπάστης περφόρμερ και εννοιολογικός καλλιτέχνης Γιάνεζ Γιάνσα (γενν. 1970) αναρωτιέται για την ευθύνη του επαναστατημένου πολίτη και καλλιτέχνη σε συνθήκες ύστερου καπιταλισμού και παθητικού κυνισμού.

15 Μαρτίου 2014, Κεντρική Σκηνή, 21:00
Βουκουρέστι, Ρουμανία
"Typographic Capital Letters", μια περφόρμανς της Gianina Cărbunariu.

Η Τζιανίνα Καρμπουνάριου στήνει ένα ιδιότυπο πολιτικό θρίλερ, μια ρουμάνικη εκδοχή του φιλμ "Οι ζωές των άλλων" κι ένα θέαμα στα όρια μυθοπλασίας και ντοκουμέντου. Ανοίγει τους μυστικούς φακέλους της Σεκουριτάτε και ρίχνει φως στις ανακρίσεις εφήβων που γίνονταν στην πατρίδα της μέχρι την ανατροπή και εκτέλεση του Νικολάε Τσαουσέσκου το 1989.

16 Μαρτίου 2014, Κεντρική Σκηνή, 21:00
Λιουμπλιάνα, Σλοβενία
"Just the Beginning", της ομάδας Via Negativa.

"Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε με τη δημοκρατία που έχουμε;" αναρωτιούνται οι περφόρμερ της δυναμικής αυτής ομάδας, χοροπηδώντας με παγωμένα χαμόγελα και πετώντας τα ρούχα τους, γράφοντας μια επιστολή στον πρωθυπουργό και διαβάζοντας λόγους Ελλήνων πολιτικών. Έχοντας προσαρμόσει την ειρωνική τους περφόρμανς στην ελληνική κατάσταση, εξετάζουν το πώς ο νεοφιλελευθερισμός γεννά το φασισμό.

Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, (Λεωφόρος Συγγρού 107-109, Αθήνα, τηλ. 210 9005800)
Εισιτήρια: 10, 5 (μειωμένο)







Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: