Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Μια τελετουργική… κλοουνερί!

Leave a Comment
Ο νομπελίστας ιταλός θεατρικός συγγραφέας Ντάριο Φο, έγραψε το 1969 το σπονδυλωτό έργο Mistero Buffo (κωμικό μυστήριο). Ένα σχόλιο της πολιτικής και κοινωνικής ζωής, με έναν τρόπο ριζοσπαστικό. Είναι ένα κείμενο που δεν μπορεί να ενταχθεί σε κατηγορίες. Δεν είναι ούτε κωμωδία, ούτε δράμα. Είναι μια συλλογή από μονολόγους, διαλόγους και αφηγήσεις. Ένα ταξίδι στην ιστορία του μεσαιωνικού, ιταλικού θεάτρου.

Ο δραματουργικός καμβάς του έργου είναι τα μεσαιωνικά, λειτουργικά δράματα. Έργα βασισμένα στη ζωή, τον θάνατο και την ανάσταση του Ιησού, με έντονα παντομιμικά στοιχεία, που αρχικά παίζονταν εντός των ιερών ναών. Μέχρι τα τέλη του 13ου αιώνα το λειτουργικό δράμα είχε ολοκληρώσει την εξέλιξή του και στην τελική του φάση δεν συνδέονταν αναγκαστικά με τη Θεία Λειτουργία. Από αυτό γεννήθηκαν τα μυστήρια, που ήταν γραμμένα εξ ολοκλήρου ή εν μέρει στην καθομιλούμενη γλώσσα. Παίζονταν στην ύπαιθρο: στην πλατεία ή μπροστά από την εκκλησία ή σε περιφερόμενα άρματα. Αντλούσαν τη θεματολογία τους από τη Βίβλο, τους βίους αγίων και μαρτύρων. Τα πιο γνωστά ήταν τα "θαύματα" που παίζονταν στην Αγγλία. Ταυτόχρονα με τα αγγλικά μυστήρια, εμφανίστηκαν στην Ευρώπη, τα γαλλικά mysteres, τα γερμανικά mysterienspieles, τα ιταλικά sacre rappresentazioni και τα ισπανικά autos sacramentales.

Ο Φο συνέλεξε μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές κωμικές σκηνές που αποτελούσαν αναπόσπαστο μέρος των μεσαιωνικών λειτουργικών ιερών δραμάτων και τις ξαναέγραψε με τρόπο μοναδικό, στηλιτεύοντας την κατάχρηση εξουσίας, το δογματισμό, τον παραλογισμό, τη βία και τις ανθρώπινες αδυναμίες.


Τώρα στη θεατρική σκηνή 
Mistero Buffo του Ντάριο Φο, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Το καυστικά σατιρικό σπονδυλωτό έργο είναι η πρώτη δουλειά της νεοσύστατης ομάδας Επτάρχεια, σε συμπαραγωγή με τη Λυκόφως.
Το έργο παρουσιάζεται ακριβώς με τον τρόπο που επιθυμεί και ο ίδιος ο συγγραφέας του, χωρίς σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς. Έχει μεταφραστεί σε 30 διαφορετικές γλώσσες και έχει παρουσιαστεί σε όλον τον κόσμο με μεγάλη επιτυχία. Κάθε παράσταση θα περιλαμβάνει διαφορετικές σκηνές, καθώς ο αριθμός των σκηνών είναι τόσο μεγάλος που δεν μπορούν να παρουσιαστούν σε μία μόνο παράσταση. Έτσι κάθε παράσταση θα είναι μοναδική.

Παίζουν: Άννα Καλαϊτζίδου, Άννα Μάσχα, Κώστας Μπερικόπουλος, Αργύρης Ξάφης, Θάνος Τοκάκης, Γιώργος Χρυσοστόμου.

Στο Θέατρο Αυλαία, (Κτίριο Χ.Α.Ν.Θ, είσοδος από Τσιμισκή, Θεσσαλονίκη), από 8 Μαΐου.

Τετάρτη-Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00.



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: