Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Μηνολόγιο Μαΐου 2013

Leave a Comment
Θεατρικές προτάσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Mistero Buffo του Ντάριο Φο, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.
Η ομάδα Επτάρχεια παρουσιάζει το έργο ακριβώς με τον τρόπο που επιθυμεί και ο ίδιος ο συγγραφέας του, χωρίς σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς. Ο Ντάριο Φο μεταγράφει τις εμβόλιμες κωμικές σκηνές των μεσαιωνικών λειτουργικών δραμάτων στα κείμενα που του χάρισαν το βραβείο Νόμπελ, όπου το θείο και το ανθρώπινο δράμα ξαναδιαβάζονται με τραγικωμικό τρόπο και με έντονο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο και καυστική αντιεξουσιαστική σάτιρα. (Θέατρο Αυλαία, από 08/05)

Δύο πρεμιέρες φέρνει ο Μάιος στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Πρόκειται για το βραβευμένο με το πρώτο κρατικό βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου, κείμενο της Καρίνας Ιωαννίδου 
Τζοκόντα vs Ντα Βίντσι που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι και για την σκηνοθετική προσέγγιση του έργου της Σάρας Κέιν, Blasted / Και εσαρώθησαν από την Ρούλα Πατεράκη.
Στο έργο της Ιωαννίδου, που κάνει πρεμιέρα στις 10 του μήνα στο Νέο Υπερώο της Ε.Μ.Σ., ξεδιπλώνεται ένας μικρόκοσμος με συμπαντική αξία για τους πρωταγωνιστές του.
Μια ιστορία για το Θέατρο, για τη Ζωή και την Τέχνη, για τα φώτα της ράμπας αλλά και τα μυστικά που κρύβει το παρασκήνιο. Μια ιστορία με ανομολόγητα πάθη, έρωτες, μίση, αντιζηλίες και προδοσίες.

Το έργο της Κέιν παρατηρεί το μέγεθος της βίας που μπορεί να αντέξει η ανθρώπινη ψυχή, μέσα από μια σειρά ερωτημάτων: Πώς θα επιζήσουμε σ’ έναν κόσμο εφιαλτικά σκληρό; Ποιος είναι ο θύτης και ποιος το θύμα; Είμαστε παθητικοί θεατές ενός αλλόκοτου, παραμορφωμένου πλανήτη, όπου όλα επιτρέπονται; ΄Η μήπως είμαστε μέρος του εφιάλτη;! (Μονή Λαζαριστών, από 11/05).

Από τις 10 του μήνα θα ακούγεται στη σκηνή του Studio Όρα ο ποιητικός λόγος του Γιάννη Ρίτσου. Στο Νεκρό σπίτι η υπόθεση στρέφεται γύρω από τη φανταστική και αυθεντική ιστορία μιας πανάρχαιας ελληνικής οικογένειας. Σε αυτή ζωντανεύει μια πολύ πιο οικεία Ηλέκτρα, η οποία κουβαλώντας το μύθο και την κατάρα της οικογένειάς της, αναγκάζεται να αυτοφυλακιστεί στο, άλλοτε, όλο δόξα παλάτι της μέχρι θανάτου. Η σκηνοθεσία και η σκηνογραφία είναι του Απόστολου Αποστολίδη και ερμηνεύει η Σωτηρία Ζάνταλη.

Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην του Τζεφ Μπάρον, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαλακόπουλου.
Μετά από δεκατρία χρόνια, η παράσταση επιστρέφει ξανά στη Θεσσαλονίκη και ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος ερμηνεύει ένα ρόλο-σταθμό στην καριέρα του, τον ιδιόρρυθμο κύριο Γκρην, έχοντας στο πλευρό του τον Τάσο Ιορδανίδη. Ένας απομονωμένος γέρος δέχεται κάθε Πέμπτη την αναγκαστική επίσκεψη ενός νεαρού άνδρα, ο οποίος τον είχε χτυπήσει ελαφρά με το αυτοκίνητο.
Μέσα από τις τακτικές επισκέψεις αναδεικνύονται οι συγκρούσεις των δύο ανδρών κι έτσι παρακολουθούμε αυτή την αμφίδρομη σχέση, μια σχέση δύσκολη, που τους δένει κυρίως μέσα από τα προβλήματα που μοιράζονται. (Αθήναιον, από 08/05)

Στη Θεσσαλονίκη επιστρέφει για λίγες παραστάσεις και το Όταν έκλαψε ο Νίτσε του Ίρβιν Γιάλομ, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου. Δύο μεγάλες προσωπικότητες του 19ου αιώνα, ο Φρίντριχ Νίτσε και ο Γιόζεφ Μπρόιερ, σε κρίση μέσης ηλικίας. Μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας. (Αυλαία, από 22/05)

ΑΘΗΝΑ

Julius του Κωνσταντίνου Χατζή. Μια παράσταση που βασίζεται σε μια ιστορική αυθαιρεσία: τι θα συνέβαινε αν η Μάγδα Γκέμπελς δεν είχε αυτοκτονήσει και είχε κρατήσει στη ζωή το τελευταίο της παιδί; Η γυναίκα και το παιδί. Ένα αγόρι σε αναπηρική καρέκλα. Μητέρα και γιος, ο ένας απέναντι στον άλλον. Η μητέρα εκπαιδεύει τον γιο. Να μάθει ποιος είναι και για ποιο σκοπό προορίζεται. "Να συνεχίσει αργότερα, αυτό που άρχισε". Αν οι ιδέες δεν πεθαίνουν, τότε πως ξέρουμε ότι το τέρας σκοτώθηκε οριστικά; Ποιος αντέχει την επανάληψη του εφιάλτη; Mε την Αγλαΐα Παππά και τον Γιάννη Χαριτοδιπλωμένο, στον Προσωρινό στο Κολωνάκι από 08/05.

Στον νέο θεατρικό χώρο Skrow, στο Παγκράτι, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί τη μαύρη κωμωδία του David Lescot, Ένας άνθρωπος υπό χρεοκοπία. Εκείνος, ένας άνθρωπος που σταδιακά —αλλά αμετάκλητα— χάνει τα πάντα. Η αγαπημένη του, μια θαρραλέα γυναίκα που αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο και οπισθοχωρεί. Το τρίτο πρόσωπο, ένας εντεταλμένος εκκαθαριστής που με ανεξήγητο ζήλο αναλαμβάνει την υπόθεση. (Από 22 Μαΐου)

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις επιστρέφουν στη θεατρική σκηνή. 
Η μέθοδος Gronholm του Τζόρντι Γκαλθεράν, ανεβαίνει από τις 11 του μήνα για έκτη χρονιά στο θέατρο Τέχνης (Υπόγειο), σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου. Το έργο αναφέρεται στον σκληρό και απάνθρωπο τρόπο που εφαρμόζουν οι πολυεθνικές εταιρείες για την πρόσληψη των υποψηφίων στελεχών τους.
Την ίδια μέρα και για δεύτερη χρονιά επανέρχεται στη σκηνή του Από μηχανής θεάτρου ο Φαίδωνας Καστρής ως τρανσέξουαλ Μαρί Πιερ, που επιστρέφει στο πατρικό της σπίτι για να φροντίσει τον ανήμπορο πατέρα της. Όλα αυτά στο έργο Την Τρίτη στο σουπερμάρκετ του Εμμανουέλ Ντερλέ, που σκηνοθετεί η Κατερίνα Μπερδέκα. 



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: