Ένας κοντραμπασίστας μονολογεί πίνοντας μπύρες μέσα στο διαμέρισμά του. Είναι μουσικός της Κρατικής Ορχήστρας. Ο κοντραμπασίστας μιλάει για τη σπουδαιότητα του κοντραμπάσου και τη σπουδαιότητα του στη σύνθεση της ορχήστρας. Μέσα στην σχέση έρωτα κι εξάρτησης που έχει με το κοντραμπάσο,
το βλέπει ως "το βασικό όργανο της ορχήστρας", "…ο θεμέλιος λίθος της ορχηστικής μουσικής", "…το μεγαλύτερο θηλυκό όργανο", "…εμπόδιο", "…το πιο ακαλαίσθητο, το πιο κακόμορφο όργανο που επινόησε ο άνθρωπος", αλλά ακόμα και ως γκρινιάρη, αδιάκριτο και ηδονοβλεψία. Μιλώντας για τη μουσική και χρησιμοποιώντας το χιούμορ, αποκαλύπτει πτυχές του παρελθόντος και του παρόντος του.
Ο μουσικός αυτός ονειρεύεται να παίξει μουσική δωματίου, αλλά και να προσεγγίσει μια νεαρή σοπράνο, τη Σάρα, φωνάζοντας το όνομα της, λίγο πριν ξεκινήσει να παίζει, στο φεστιβάλ του Das Rheingold.
Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Το κοντραμπάσο" του Πάτρικ Ζίσκιντ, σε σκηνοθεσία Πάνου Χαρίτογλου.
Για τον ίδιο τον Ζίσκιντ το κοντραμπάσο είναι ένα έξυπνο εργαλείο που συνδυάζει το μεγαλείο της μουσικής με την πίκρα του περιθωρίου και που το χρησιμοποιεί αριστοτεχνικά για να δημιουργήσει μια μαγική εικόνα όπου το ατομικό γίνεται κοινωνικό, το ξένο οικείο, και εγώ ο άλλος.
Πρόκειται για μια παράσταση σχοινοβασία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, στην αλήθεια και το ψέμα, στο μεγαλείο και την παρακμή, στον θρίαμβο και την αποτυχία, στην αγάπη και το μίσος, στον έρωτα και την φαντασίωση. Μια απελπισμένη κραυγή διαμαρτυρίας ενάντια στην μοναξιά, την αποξένωση και την κοινωνική απομόνωση. Ένας καθρέφτης του σημερινού ανθρώπου που ζει τρομοκρατημένος μέσα σε πλήρη εξασφάλιση.
Μουσική διδασκαλία: Γιώργος Γραλίστας
Ερμηνεύει ο Κώστας Γακίδης.
Στο Θέατρο Αυλαία (Κτίριο Χ.Α.Ν.Θ., είσοδος από Τσιμισκή, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 237700)
Κάθε Δευτερα και Τρίτη στις 21:00, έως 8 Απριλίου 2014
Εισιτήρια: 12, 10 (μειωμένο)
το βλέπει ως "το βασικό όργανο της ορχήστρας", "…ο θεμέλιος λίθος της ορχηστικής μουσικής", "…το μεγαλύτερο θηλυκό όργανο", "…εμπόδιο", "…το πιο ακαλαίσθητο, το πιο κακόμορφο όργανο που επινόησε ο άνθρωπος", αλλά ακόμα και ως γκρινιάρη, αδιάκριτο και ηδονοβλεψία. Μιλώντας για τη μουσική και χρησιμοποιώντας το χιούμορ, αποκαλύπτει πτυχές του παρελθόντος και του παρόντος του.
Ο μουσικός αυτός ονειρεύεται να παίξει μουσική δωματίου, αλλά και να προσεγγίσει μια νεαρή σοπράνο, τη Σάρα, φωνάζοντας το όνομα της, λίγο πριν ξεκινήσει να παίζει, στο φεστιβάλ του Das Rheingold.
Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Το κοντραμπάσο" του Πάτρικ Ζίσκιντ, σε σκηνοθεσία Πάνου Χαρίτογλου.
Για τον ίδιο τον Ζίσκιντ το κοντραμπάσο είναι ένα έξυπνο εργαλείο που συνδυάζει το μεγαλείο της μουσικής με την πίκρα του περιθωρίου και που το χρησιμοποιεί αριστοτεχνικά για να δημιουργήσει μια μαγική εικόνα όπου το ατομικό γίνεται κοινωνικό, το ξένο οικείο, και εγώ ο άλλος.
Πρόκειται για μια παράσταση σχοινοβασία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, στην αλήθεια και το ψέμα, στο μεγαλείο και την παρακμή, στον θρίαμβο και την αποτυχία, στην αγάπη και το μίσος, στον έρωτα και την φαντασίωση. Μια απελπισμένη κραυγή διαμαρτυρίας ενάντια στην μοναξιά, την αποξένωση και την κοινωνική απομόνωση. Ένας καθρέφτης του σημερινού ανθρώπου που ζει τρομοκρατημένος μέσα σε πλήρη εξασφάλιση.
Μουσική διδασκαλία: Γιώργος Γραλίστας
Ερμηνεύει ο Κώστας Γακίδης.
Στο Θέατρο Αυλαία (Κτίριο Χ.Α.Ν.Θ., είσοδος από Τσιμισκή, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 237700)
Κάθε Δευτερα και Τρίτη στις 21:00, έως 8 Απριλίου 2014
Εισιτήρια: 12, 10 (μειωμένο)
0 comments: