ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
Το θέατρο Complicite του Λονδίνου παρουσιάζει, σε ευρωπαϊκή περιοδεία το έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα, σε σκηνοθεσία Simon McBurney.
Ο Διάβολος, με τη συνοδεία του επισκέπτεται τη σταλινική Μόσχα, αναστατώνοντας τους εφησυχασμένους πολίτες. Τα ψυχιατρεία γεμίζουν, άνθρωποι εξαφανίζονται, χρήματα εμφανίζονται κι αμέσως εξαφανίζονται, πολίτες κυκλοφορούν γυμνοί στους δρόμους. Κι όλα αυτά καταλήγουν στον μεγάλο χορό των καταραμένων όπου η φαουστικής μορφής Μαργαρίτα ηγείται του χορού. Και παράλληλα το μισοκαμμένο μυθιστόρημα του μαιτρ που αφηγείται την πραγματική ιστορία του Πόντιου Πιλάτου. Στην σκηνική ανάγνωση του McBurney το προβάδισμα έχει η εικόνα σε σχέση με την αφήγηση της ιστορίας. Δημιουργείται μια βίαιη, ποιητική δίνη που περικλείει αυτό το αριστούργημα της ρώσικης λογοτεχνίας.
Μαδρίτη 13-15 Μαΐου.
Βιέννη 1-4 Ιουνίου.
Άμστερνταμ 21-23 Ιουνίου.
Αβινιόν 7-16 Ιουλίου.
Βαρκελώνη 25-28 Ιουλίου.
Το θέατρο Complicite του Λονδίνου παρουσιάζει, σε ευρωπαϊκή περιοδεία το έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα, σε σκηνοθεσία Simon McBurney.
Ο Διάβολος, με τη συνοδεία του επισκέπτεται τη σταλινική Μόσχα, αναστατώνοντας τους εφησυχασμένους πολίτες. Τα ψυχιατρεία γεμίζουν, άνθρωποι εξαφανίζονται, χρήματα εμφανίζονται κι αμέσως εξαφανίζονται, πολίτες κυκλοφορούν γυμνοί στους δρόμους. Κι όλα αυτά καταλήγουν στον μεγάλο χορό των καταραμένων όπου η φαουστικής μορφής Μαργαρίτα ηγείται του χορού. Και παράλληλα το μισοκαμμένο μυθιστόρημα του μαιτρ που αφηγείται την πραγματική ιστορία του Πόντιου Πιλάτου. Στην σκηνική ανάγνωση του McBurney το προβάδισμα έχει η εικόνα σε σχέση με την αφήγηση της ιστορίας. Δημιουργείται μια βίαιη, ποιητική δίνη που περικλείει αυτό το αριστούργημα της ρώσικης λογοτεχνίας.
Μαδρίτη 13-15 Μαΐου.
Βιέννη 1-4 Ιουνίου.
Άμστερνταμ 21-23 Ιουνίου.
Αβινιόν 7-16 Ιουλίου.
Βαρκελώνη 25-28 Ιουλίου.
ΠΑΡΙΣΙ
Δεσποινίς Τζούλια του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Frederic Fisbach. Ο σκηνοθέτης "απελευθερώνει" το έργο από τις νατουραλιστικές του αναφορές, τόσο σκηνικά όσο και ερμηνευτικά, εκσυγχρονίζοντας τα γεγονότα και επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον των θεατών στα σώματα που έχουν μπροστά τους. Στους ρόλους της Τζούλια και του Ζαν, η Ζυλιέτ Μπινός και ο Nicolas Bouchaud.
Theatre De L' Odeon. Από 18 Μαΐου μέχρι 24 Ιουνίου.
ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ
Μακμπέθ του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Johan Simons. Η συντομότερη και πιο αιματηρή τραγωδία του Σαίξπηρ θα κάνει πρεμιέρα στο ολλανδικό θεατρικό φεστιβάλ του 2012. Ο σκηνοθέτης βλέπει τον Μακμπέθ (που ερμηνεύει ο Fedja van Huet) σαν μια μελέτη της βίας. Η βία δεν είναι μια εξωτερική απειλή, αλλά μέρος της ανθρώπινης διεργασίας. Όπως αναφέρει ο Simons: "που λαμβάνει χώρα η ιστορία; Προφανώς όχι σε ένα παραμυθένιο τοπίο, πιο πιθανά σε ένα σκοπευτήριο. Πρόκειται για ένα πείραμα, μια συνειδητή επιλογή του κακού, μια λαχτάρα για αίμα, η οποία βρίσκεται βαθιά μέσα σε όλους μας, γενετικά προκαθορισμένη".
Stadsschouwburg Theatre. Από 10 Ιουνίου.
ΖΥΡΙΧΗ
Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Barbara Weber και Rafael Sanchez. Ο Λύσσανδρος αγαπά την Ερμία και η Ερμία τον Λύσσανδρο. Όμως η Ερμία πρέπει να παντρευτεί τον Δημήτριο. Η πορεία της αληθινής αγάπης ποτέ δεν είναι ομαλή...
Neumarkt Theatre. Από 14 Ιουνίου.
0 comments: