Ένα νέο θεατρικό φεστιβάλ ξεκινάει για πρώτη χρονιά φέτος στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για το Φεστιβάλ μονολόγων που θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο Κολοσσαίον. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Αιώνες μακριά απ' την Αλάσκα του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Πέμης Ζούνη.
Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ του Εμμανουέλ Νταρλέ, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μπερδέκα.
Η πόρνη από πάνω του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη.
Αιώνες μακριά απ' την Αλάσκα του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Πέμης Ζούνη.
Ερμηνεύουν: Πέμη Ζούνη, Θοδωρής Οικονόμου.
Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου, Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Η ηθοποιός – ερμηνεύτρια ταξιδεύει μέσα από τα κείμενα, κινείται, μιλάει τραγουδάει… εικόνες και μνήμες ζωντανεύουν.
Τα οικογενειακά τραύματα της παιδικής ηλικίας, η νοσταλγία του πρώτου έρωτα, το αναγκαστικό ταξίδι από την κλασική μουσική στην άκρη του κόσμου, στην «Αλάσκα», αποτυπώνουν το διάγραμμα της πολυτάραχης ζωής της.
Σε ένα χώρο υποδοχής κάποιου ξενοδοχείου, η Βιολέτα αφηγείται την ιστορία της.
Θα ανέβω επάνω.
Χωρίς τις βαλίτσες. Τις βαλίτσες θα τις αφήσω εδώ.
Θα ανέβω να ξαπλώσω για λίγο.
Ίσως κοιμηθώ. Ίσως καταφέρω ν’ αποκοιμηθώ.
Να κοιμηθώ και να ξυπνήσω ζεστή. Μακριά, πολύ μακριά, αιώνες μακριά από την «Αλάσκα.
`Όλη τη ζωή την καταλαβαίνω. Που αρχίζει με ζήτω και τελειώνει με ήττα. Κυρίως το τέλος της. Την ήττα. Την καταλαβαίνω...
Ένα μουσικοθεατρικό έργο, με την Πέμη Ζούνη να αφηγείται τη ζωή μιας γυναίκας, της Βιολέτας, διανθίζοντας τις αναμνήσεις της με τραγούδια, παιγμένα ζωντανά στο πιάνο από το συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου.
23 και 24 Μαΐου στις 21:00.
Χωρίς τις βαλίτσες. Τις βαλίτσες θα τις αφήσω εδώ.
Θα ανέβω να ξαπλώσω για λίγο.
Ίσως κοιμηθώ. Ίσως καταφέρω ν’ αποκοιμηθώ.
Να κοιμηθώ και να ξυπνήσω ζεστή. Μακριά, πολύ μακριά, αιώνες μακριά από την «Αλάσκα.
Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ του Εμμανουέλ Νταρλέ, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μπερδέκα.
Παίζει ο Φαίδωνας Καστρής.
Μετάφραση Μήνα Πατεράκη-Γαρέφη, Σκηνικά – Κοστούμια Νίκος Αναγνωστόπουλος
Η μουσική σύνθεση του Δημήτρη Παπαλάμπρου συνοδεύει ζωντανά τον Φαίδωνα Καστρή.
Ένα συγκινητικό σύγχρονο γαλλικό έργο με έντονα κωμικό χαρακτήρα, ωδή στη μοναδικότητα, βραβευμένο στο Fringe του Εδιμβούργου (2011) και υποψήφιο για βραβείο Molière του Εθνικού Θεάτρου της Γαλλίας. Μια σημαντική στιγμή του σύγχρονου θεάτρου, ένας σπαρακτικός - συγκλονιστικός μονόλογος, για τον άνθρωπο που δε θέλει πια να κρύβει αυτό που είναι, όποιες και αν είναι οι συνέπειες. Και οι συνέπειες είναι πολλές όταν είσαι τραβεστί σε μια μικρή κοινότητα.
Η Μαρί-Πιέρ είχε χρόνια να εμφανιστεί στη γειτονιά της παιδικής της ηλικίας. Το πατρικό της σπίτι το εγκατέλειψε τότε που αποφάσισε να γίνει «αυτή καθεαυτή» και να απομακρυνθεί από το περιβάλλον που την ήξερε ως Ζαν-Πιέρ. Αλλά εδώ και λίγους μήνες η μητέρα της πέθανε, ο ηλικιωμένος πατέρας της έμεινε μόνος και αυτό η Μαρί-Πιέρ δεν μπορούσε να το αγνοήσει. Αποφασίζει λοιπόν να αφιερώσει μια μέρα την εβδομάδα, συγκεκριμένα την Τρίτη, στη φροντίδα του πατέρα της. ΄Εκτοτε κάθε Τρίτη επιστρέφει στο πατρικό της. Φτάνει πρωί με το πρώτο τραίνο και αμέσως στρώνεται στη δουλειά: καθαρίζει το σπίτι, πλένει και σιδερώνει τα ρούχα και το σημαντικότερο, συνοδεύει τον πατέρα της στο σούπερ μάρκετ για να κάνουν μαζί τα ψώνια της εβδομάδας. ΄Ηδη μέσα στο σπίτι η συνύπαρξη είναι δύσκολη, η δυσκολία επιτείνεται με την έξοδο στο δρόμο και κορυφώνεται στο χώρο του σούπερ μάρκετ όπου η Μαρί-Πιέρ, μόνη ή σε συνδυασμό με τον πατέρα της, είναι ο πόλος έλξης όλων των βλεμμάτων, η εισβολή της διαφορετικότητας στην πεζή καθημερινότητα, το νούμερο, το θέαμα.
27,28,29 Μαΐου στις 21:00.
Ένα συγκινητικό σύγχρονο γαλλικό έργο με έντονα κωμικό χαρακτήρα, ωδή στη μοναδικότητα, βραβευμένο στο Fringe του Εδιμβούργου (2011) και υποψήφιο για βραβείο Molière του Εθνικού Θεάτρου της Γαλλίας. Μια σημαντική στιγμή του σύγχρονου θεάτρου, ένας σπαρακτικός - συγκλονιστικός μονόλογος, για τον άνθρωπο που δε θέλει πια να κρύβει αυτό που είναι, όποιες και αν είναι οι συνέπειες. Και οι συνέπειες είναι πολλές όταν είσαι τραβεστί σε μια μικρή κοινότητα.
Η Μαρί-Πιέρ είχε χρόνια να εμφανιστεί στη γειτονιά της παιδικής της ηλικίας. Το πατρικό της σπίτι το εγκατέλειψε τότε που αποφάσισε να γίνει «αυτή καθεαυτή» και να απομακρυνθεί από το περιβάλλον που την ήξερε ως Ζαν-Πιέρ. Αλλά εδώ και λίγους μήνες η μητέρα της πέθανε, ο ηλικιωμένος πατέρας της έμεινε μόνος και αυτό η Μαρί-Πιέρ δεν μπορούσε να το αγνοήσει. Αποφασίζει λοιπόν να αφιερώσει μια μέρα την εβδομάδα, συγκεκριμένα την Τρίτη, στη φροντίδα του πατέρα της. ΄Εκτοτε κάθε Τρίτη επιστρέφει στο πατρικό της. Φτάνει πρωί με το πρώτο τραίνο και αμέσως στρώνεται στη δουλειά: καθαρίζει το σπίτι, πλένει και σιδερώνει τα ρούχα και το σημαντικότερο, συνοδεύει τον πατέρα της στο σούπερ μάρκετ για να κάνουν μαζί τα ψώνια της εβδομάδας. ΄Ηδη μέσα στο σπίτι η συνύπαρξη είναι δύσκολη, η δυσκολία επιτείνεται με την έξοδο στο δρόμο και κορυφώνεται στο χώρο του σούπερ μάρκετ όπου η Μαρί-Πιέρ, μόνη ή σε συνδυασμό με τον πατέρα της, είναι ο πόλος έλξης όλων των βλεμμάτων, η εισβολή της διαφορετικότητας στην πεζή καθημερινότητα, το νούμερο, το θέαμα.
Η πόρνη από πάνω του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη.
Με την Κατερίνα Διδασκάλου.
Μουσική Επιμέλεια: Ιωάννης-Ιόλαος Μανιάτης
Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που ζει στην Ελληνική επαρχία με τα ταμπού & τις προκαταλήψεις της. Μια ζωή που έμοιαζε ιδανική, ένας έρωτας που έμοιαζε πραγματικός και μια αλήθεια που αποδείχτηκε ψεύτικη αναδύονται μέσα από την αφήγηση μιας νοικοκυράς που μένει στο διαμέρισμα κάτω από αυτό της πόρνης
Η ηρωίδα, η Ερατώ, μεγαλώνει στην επαρχία, στην Πρέβεζα, με απαγορεύσεις και περιορισμούς. Στο πρόσωπο ενός Αθηναίου αστυνομικού πιστεύει πως βρήκε τον άγγελο που θα την οδηγήσει στη δική της Γη της Επαγγελίας και θα φωταγωγήσει τη ζωή της. Τον παντρεύεται με χαρά και τον ακολουθεί στην Αθήνα. Γρήγορα όμως διαπιστώνει πως όλα ήταν μέσα στο μυαλό της και πως ο άντρας της ήθελε μόνο μια νοικοκυρά να τον φροντίζει.
Μια μέρα, μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της και το χρησιμοποιεί ως χώρο εργασίας...
Κάθε βράδυ η Ερατώ ακούει όσα γίνονται εκεί... Κι αρχίζει να βλέπει τη ζωή της διαφορετικά.
30 και 31 Μαΐου στις 21:00.
Θέατρο Κολοσσαίον. Βασ. Όλγας 150, Θεσσαλονίκη.
Κάθε βράδυ η Ερατώ ακούει όσα γίνονται εκεί... Κι αρχίζει να βλέπει τη ζωή της διαφορετικά.
0 comments: