Μια επιλογή απο τις θεατρικές προτάσεις του μήνα.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ο κωμικός μονόλογος "Ντε Σαντ. Στη Ζυστίν" που βασίζεται σε μοτίβα από το "La Nouvelle Justine" καθώς και σε αποσπάσματα από τα πιο γνωστά κείμενα του Μαρκήσιου Ντε Σαντ, έρχεται στο Θέατρο Αυλαία.
Το έργο παρακολουθεί τη ζωή της Ζυστίν, μιας δωδεκάχρονης παρθένας, άπορης και κατατρεγμένης, μέχρι την ηλικία των είκοσι έξι ετών. Στην αναζήτησή της για εργασία και καταφύγιο, η Ζυστίν πέφτει συνεχώς στα χέρια διεστραμμένων και αγυρτών, απ’ όλες τις κοινωνικές τάξεις και τα αξιώματα, οι οποίοι προσπαθούν να την διαφθείρουν. Μεταξύ αυτών και η έκφυλη, ακραία Μαντάμ Ντελμόνζ η οποία προσκαλεί τη Ζυστίν να την ακολουθήσει στο δικό της φιλοσοφικό και ηθικό δρόμο ζωής και επιβίωσης. Η Μαντάμ Ντελμόνζ γίνεται το κυρίαρχο πρόσωπο του μονολόγου. Όσο για την αθώα, παρθένα Ζυστίν, που δανείζει το όνομα της στο έργο, εμφανίζεται "μαγικά" καθώς ανοίγει η αυλαία. (2/4 έως 13/4)
Στο Θέατρο Αυλαία, επίσης, παρουσιάζεται για δύο μόνο παραστάσεις (3 και 5 Απριλίου) το έργο "Μπέττυ" που βασίζεται στην αυτοβιογραφία της Ελισάβετ Βακαλίδου, "Μπέττυ, καπετάνιος της ψυχής μου". Η παράσταση που παρουσιάστηκε ως διπλωματική εργασία στην Υποκριτική του Δημήτρη Φουρλή, με επόπτη τον Δημήτρη Ναζίρη στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., "παρακολουθεί" τη ζωή της Μπέττυ, ενός άνδρα που ντύνεται γυναίκα. Η Μπέττυ ζει τη ζωή της. Η Μπέττυ διασκεδάζει τη ζωή της. Έχει επιλέξει να είναι αυτό που θέλει αυτή και όχι αυτό που θέλουν "αυτοί". "Αυτο" που την έχουν μπλοκάρει στο περιθώριο και παριστάνουν πως δεν είναι "σύστημα". Η Μπέττυ είναι πόρνη. Η Μπέττυ δεν είναι κάτι που δεν έχεις ξαναδεί. Είναι όμως κάτι που ίσως δε σκέφτηκες ποτέ. Γιατί ανάμεσα στο είναι και στο φαίνεσθαι υπάρχει μια απόσταση που λέγεται μοναξιά.
Το "Τώρα που γυρίζει" του Ντέιβιντ Μάμετ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, κάνει άλλη μια στάση στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Αθήναιον. Δύο μεγαλοπαραγωγοί του Χόλιγουντ στην αναζήτηση της "τέλειας" ταινίας. Μια γυναίκα στο επίκεντρο των αποφάσεων, της διαμάχης, του ρινγκ. Μια κωμική σύγκρουση ανάμεσα στα πιστεύω και στην πλεονεξία μας. Ένα ειρωνικό σχόλιο για το κυνήγι της επιτυχίας και την αγωνιώδη προσπάθειά μας να ξεχωρίσουμε. Μια λεπτή κριτική γύρω από τα πραγματικά κίνητρα μας, τις αμφιταλαντεύσεις μας και την τυχαιότητα των αποφάσεών μας. (από 07/04)
To "Diary" είναι μια ιδιαίτερη παράσταση -βασισμένη στο "Ημερολόγιο ενός τρελού" του Νικολάι Γκόγκολ- που παρουσιάζεται στον ιδιαίτερο χώρο του Μπενσουσάν Χαν, σε διασκευή, σκηνοθεσία και ερμηνεία Θοδωρή Τέρπου. (από 12/04)
Ο Μουνής είναι ένας χαρακτηριστικός τύπος απο τη συλλογη διηγημάτων της Λένας Κιτσοπούλου, "Μεγάλοι δρόμοι". Ένα υπέροχο χωριό της ελληνικής επαρχίας κάπου στην δεκαετία της Αλλαγής, ένα παραλίγο φονικό του Αργύρη του κοντοκουρεμένου, ένας βιαστικός γάμος του Κωστή του ανάπηρου με την Κωλαθηνά, μια τελετή ενηλικίωσης του μικρού Λαζάρ του γιου του Μπερδούλια, ένα αυτί απλωμένο στο σκοινί της μπουγάδας της Παντζάραινας και η μεγάλη απόφαση της τσαχπίνας της Ανθής, συνθέτουν το σκηνικό της παράξενης ιστορίας του Μουνή. Η ιστορία του Μουνή μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή από την ομάδα 4Frontal και έρχεται στη Θεσσαλονίκη για λίγες παραστάσεις. (Θέατρο Αυλαία, από 23/04)
Η Νένα Μεντή μεταμορφώνεται στη Σύλβα, μια λαϊκή σαλονικιά τραγουδίστρια του ’60. Η Σύλβα θυμάται και τραγουδάει για τον μεγάλο έρωτά της, τον Αρίστο που εκτελέστηκε στις 17 Φλεβάρη του 1968, σαν "ο δράκος του Σέιχ Σου". Μια ντοκυμαντεριστική αφήγηση. Μια βουτιά στο περιθώριο και στους ανθρώπους του, στη Θεσσαλονίκη του 1960, γραμμένη από το Θωμά Κοροβίνη. (Στη Μουσική Σκηνή Ξέφωτο, από 24/04)
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την "Αρρώστια της νιότης" του Φέρντιναντ Μπρούκνερ, σε σκηνοθεσία Πέμυς Ζούνη. Μια σπαρακτική, άγρια ελεγεία στα τραυματισμένα νιάτα.
Βιέννη, 1923. Μια παρέα φοιτητών της Ιατρικής δοκιμάζει τα όριά της φλερτάροντας με την καταστροφή. Απελπισμένοι, απόλυτα διαψευσμένοι μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μπερδεμένοι ηθικά και ιδεολογικά, παγιδεύονται σε παιχνίδια ασύδοτα και αμείλικτα, θεωρώντας τη νιότη τους αρρώστια που πρέπει να αφανιστεί. (Νέο Υπερώο Ε.Μ.Σ., από 30/04)
ΑΘΗΝΑ
H παράσταση "Melina M", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη, επανέρχεται για λίγες παραστάσεις (03-13/04) στο Θέατρο Θησείον. Η παράσταση αφηγείται ιστορίες από τη ζωή και το έργο της πολυσχιδούς προσωπικότητας της Μελίνας Μερκούρη, και με χιούμορ αντιδιαστέλλει τη σημερινή κατάσταση, με την ανυπαρξία προσοχής στον πολιτισμό, αλλά και με όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι ηθοποιοί –και όχι μόνο– στις δύσκολες αυτές ημέρες μας.
Στον ίδιο θεατρικό χώρο, ο Γιώργος Νανούρης διασκευάζει και σκηνοθετεί για το θέατρο "Το βιβλίο της Κατερίνας", στις 7 Απριλίου για μία μόνο βραδιά. Πρόκειται για ένα θεατρικό αναλόγιο με τη Λένα Παπαληγούρα στον ομώνυμο ρόλο και τον Λόλεκ να τη συνοδεύει ζωντανά με τη μουσική του.
O ιδιοφυής βρετανός δημιουργός Τιμ Κράουτς επιστρέφει στο BIOS για τρίτη φορά με την πιο πρόσφατη σύμπραξή του, την περφόρμανς "What Happens to the hope at the end of the evening", μια συνεργασία του με τον Andy Smith, σε σκηνοθεσία του Karl James. Ο φίλος σου άργησε. Το φαγητό κρύωσε. Μια σκιά έπεσε. Η ιστορία ενός απογεύματος, αυτού του απογεύματος και κάθε απογεύματος. Δύο φίλοι συναντιούνται ξανά μετά από πολύ καιρό. Η ιστορία μιας επανασύνδεσης, μιας επανάληψης και μίας προδοσίας. Ένα ταξίδι στην απόσταση που χωρίζει τις αντικρουόμενες απόψεις, την δράση και την αδράνεια, τις διαφορετικές μορφές, τους φίλους. (11-13/04)
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ο κωμικός μονόλογος "Ντε Σαντ. Στη Ζυστίν" που βασίζεται σε μοτίβα από το "La Nouvelle Justine" καθώς και σε αποσπάσματα από τα πιο γνωστά κείμενα του Μαρκήσιου Ντε Σαντ, έρχεται στο Θέατρο Αυλαία.
Το έργο παρακολουθεί τη ζωή της Ζυστίν, μιας δωδεκάχρονης παρθένας, άπορης και κατατρεγμένης, μέχρι την ηλικία των είκοσι έξι ετών. Στην αναζήτησή της για εργασία και καταφύγιο, η Ζυστίν πέφτει συνεχώς στα χέρια διεστραμμένων και αγυρτών, απ’ όλες τις κοινωνικές τάξεις και τα αξιώματα, οι οποίοι προσπαθούν να την διαφθείρουν. Μεταξύ αυτών και η έκφυλη, ακραία Μαντάμ Ντελμόνζ η οποία προσκαλεί τη Ζυστίν να την ακολουθήσει στο δικό της φιλοσοφικό και ηθικό δρόμο ζωής και επιβίωσης. Η Μαντάμ Ντελμόνζ γίνεται το κυρίαρχο πρόσωπο του μονολόγου. Όσο για την αθώα, παρθένα Ζυστίν, που δανείζει το όνομα της στο έργο, εμφανίζεται "μαγικά" καθώς ανοίγει η αυλαία. (2/4 έως 13/4)
Στο Θέατρο Αυλαία, επίσης, παρουσιάζεται για δύο μόνο παραστάσεις (3 και 5 Απριλίου) το έργο "Μπέττυ" που βασίζεται στην αυτοβιογραφία της Ελισάβετ Βακαλίδου, "Μπέττυ, καπετάνιος της ψυχής μου". Η παράσταση που παρουσιάστηκε ως διπλωματική εργασία στην Υποκριτική του Δημήτρη Φουρλή, με επόπτη τον Δημήτρη Ναζίρη στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., "παρακολουθεί" τη ζωή της Μπέττυ, ενός άνδρα που ντύνεται γυναίκα. Η Μπέττυ ζει τη ζωή της. Η Μπέττυ διασκεδάζει τη ζωή της. Έχει επιλέξει να είναι αυτό που θέλει αυτή και όχι αυτό που θέλουν "αυτοί". "Αυτο" που την έχουν μπλοκάρει στο περιθώριο και παριστάνουν πως δεν είναι "σύστημα". Η Μπέττυ είναι πόρνη. Η Μπέττυ δεν είναι κάτι που δεν έχεις ξαναδεί. Είναι όμως κάτι που ίσως δε σκέφτηκες ποτέ. Γιατί ανάμεσα στο είναι και στο φαίνεσθαι υπάρχει μια απόσταση που λέγεται μοναξιά.
Το "Τώρα που γυρίζει" του Ντέιβιντ Μάμετ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, κάνει άλλη μια στάση στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Αθήναιον. Δύο μεγαλοπαραγωγοί του Χόλιγουντ στην αναζήτηση της "τέλειας" ταινίας. Μια γυναίκα στο επίκεντρο των αποφάσεων, της διαμάχης, του ρινγκ. Μια κωμική σύγκρουση ανάμεσα στα πιστεύω και στην πλεονεξία μας. Ένα ειρωνικό σχόλιο για το κυνήγι της επιτυχίας και την αγωνιώδη προσπάθειά μας να ξεχωρίσουμε. Μια λεπτή κριτική γύρω από τα πραγματικά κίνητρα μας, τις αμφιταλαντεύσεις μας και την τυχαιότητα των αποφάσεών μας. (από 07/04)
To "Diary" είναι μια ιδιαίτερη παράσταση -βασισμένη στο "Ημερολόγιο ενός τρελού" του Νικολάι Γκόγκολ- που παρουσιάζεται στον ιδιαίτερο χώρο του Μπενσουσάν Χαν, σε διασκευή, σκηνοθεσία και ερμηνεία Θοδωρή Τέρπου. (από 12/04)
Ο Μουνής είναι ένας χαρακτηριστικός τύπος απο τη συλλογη διηγημάτων της Λένας Κιτσοπούλου, "Μεγάλοι δρόμοι". Ένα υπέροχο χωριό της ελληνικής επαρχίας κάπου στην δεκαετία της Αλλαγής, ένα παραλίγο φονικό του Αργύρη του κοντοκουρεμένου, ένας βιαστικός γάμος του Κωστή του ανάπηρου με την Κωλαθηνά, μια τελετή ενηλικίωσης του μικρού Λαζάρ του γιου του Μπερδούλια, ένα αυτί απλωμένο στο σκοινί της μπουγάδας της Παντζάραινας και η μεγάλη απόφαση της τσαχπίνας της Ανθής, συνθέτουν το σκηνικό της παράξενης ιστορίας του Μουνή. Η ιστορία του Μουνή μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή από την ομάδα 4Frontal και έρχεται στη Θεσσαλονίκη για λίγες παραστάσεις. (Θέατρο Αυλαία, από 23/04)
Η Νένα Μεντή μεταμορφώνεται στη Σύλβα, μια λαϊκή σαλονικιά τραγουδίστρια του ’60. Η Σύλβα θυμάται και τραγουδάει για τον μεγάλο έρωτά της, τον Αρίστο που εκτελέστηκε στις 17 Φλεβάρη του 1968, σαν "ο δράκος του Σέιχ Σου". Μια ντοκυμαντεριστική αφήγηση. Μια βουτιά στο περιθώριο και στους ανθρώπους του, στη Θεσσαλονίκη του 1960, γραμμένη από το Θωμά Κοροβίνη. (Στη Μουσική Σκηνή Ξέφωτο, από 24/04)
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την "Αρρώστια της νιότης" του Φέρντιναντ Μπρούκνερ, σε σκηνοθεσία Πέμυς Ζούνη. Μια σπαρακτική, άγρια ελεγεία στα τραυματισμένα νιάτα.
Βιέννη, 1923. Μια παρέα φοιτητών της Ιατρικής δοκιμάζει τα όριά της φλερτάροντας με την καταστροφή. Απελπισμένοι, απόλυτα διαψευσμένοι μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μπερδεμένοι ηθικά και ιδεολογικά, παγιδεύονται σε παιχνίδια ασύδοτα και αμείλικτα, θεωρώντας τη νιότη τους αρρώστια που πρέπει να αφανιστεί. (Νέο Υπερώο Ε.Μ.Σ., από 30/04)
ΑΘΗΝΑ
H παράσταση "Melina M", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη, επανέρχεται για λίγες παραστάσεις (03-13/04) στο Θέατρο Θησείον. Η παράσταση αφηγείται ιστορίες από τη ζωή και το έργο της πολυσχιδούς προσωπικότητας της Μελίνας Μερκούρη, και με χιούμορ αντιδιαστέλλει τη σημερινή κατάσταση, με την ανυπαρξία προσοχής στον πολιτισμό, αλλά και με όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι ηθοποιοί –και όχι μόνο– στις δύσκολες αυτές ημέρες μας.
Στον ίδιο θεατρικό χώρο, ο Γιώργος Νανούρης διασκευάζει και σκηνοθετεί για το θέατρο "Το βιβλίο της Κατερίνας", στις 7 Απριλίου για μία μόνο βραδιά. Πρόκειται για ένα θεατρικό αναλόγιο με τη Λένα Παπαληγούρα στον ομώνυμο ρόλο και τον Λόλεκ να τη συνοδεύει ζωντανά με τη μουσική του.
O ιδιοφυής βρετανός δημιουργός Τιμ Κράουτς επιστρέφει στο BIOS για τρίτη φορά με την πιο πρόσφατη σύμπραξή του, την περφόρμανς "What Happens to the hope at the end of the evening", μια συνεργασία του με τον Andy Smith, σε σκηνοθεσία του Karl James. Ο φίλος σου άργησε. Το φαγητό κρύωσε. Μια σκιά έπεσε. Η ιστορία ενός απογεύματος, αυτού του απογεύματος και κάθε απογεύματος. Δύο φίλοι συναντιούνται ξανά μετά από πολύ καιρό. Η ιστορία μιας επανασύνδεσης, μιας επανάληψης και μίας προδοσίας. Ένα ταξίδι στην απόσταση που χωρίζει τις αντικρουόμενες απόψεις, την δράση και την αδράνεια, τις διαφορετικές μορφές, τους φίλους. (11-13/04)
0 comments: