Δύο κλασικά κείμενα του παγκόσμιου δραματολογίου και δύο ελληνικά έργα αποτελούν το μενού του θεάτρου Από Μηχανής (Ακαδήμου 13, Αθήνα) για την φετινή θεατρική περίοδο.
Η σαιζόν ανοίγει με τη θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος του Γιάννη Μαρή, Έγκλημα στα παρασκήνια, σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Κατερίνας Μπερδέκα.
Πρόκειται για το δεύτερο μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή που γράφτηκε στη μεταπολεμική Ελλάδα του 1954. Οι ήρωές του, με εμβληματική μορφή τον αστυνόμο Μπέκα θα διατρέξουν όλο το έργο του Μαρή και θα επιβιώσουν μέχρι σήμερα, στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τι συμβαίνει όταν μια όχι και τόσο συμπαθής πρωταγωνίστρια δολοφονείται στο καμαρίνι της την ημέρα της πρεμιέρας; Ποιος είναι ο δολοφόνος και πώς διέφυγε ενώ η πόρτα του καμαρινιού της είναι κλειδωμένη από μέσα; Θα βρεθεί; Πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος του θεάτρου και οι άνθρωποί του τα τελευταία εξήντα χρόνια; Πόσο έχει αλλάξει η Αθήνα, η Ελλάδα και το οικονομικό status της τα τελευταία εξήντα χρόνια;
Το τέλος του παιχνιδιού του Σάμιουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη.
Η σαιζόν ανοίγει με τη θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος του Γιάννη Μαρή, Έγκλημα στα παρασκήνια, σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Κατερίνας Μπερδέκα.
Πρόκειται για το δεύτερο μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή που γράφτηκε στη μεταπολεμική Ελλάδα του 1954. Οι ήρωές του, με εμβληματική μορφή τον αστυνόμο Μπέκα θα διατρέξουν όλο το έργο του Μαρή και θα επιβιώσουν μέχρι σήμερα, στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τι συμβαίνει όταν μια όχι και τόσο συμπαθής πρωταγωνίστρια δολοφονείται στο καμαρίνι της την ημέρα της πρεμιέρας; Ποιος είναι ο δολοφόνος και πώς διέφυγε ενώ η πόρτα του καμαρινιού της είναι κλειδωμένη από μέσα; Θα βρεθεί; Πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος του θεάτρου και οι άνθρωποί του τα τελευταία εξήντα χρόνια; Πόσο έχει αλλάξει η Αθήνα, η Ελλάδα και το οικονομικό status της τα τελευταία εξήντα χρόνια;
Παίζουν: Γιώργος Βουβάκης, Ερρίκος Λίτσης, Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Αθηνά Μπερδέκα, Γωγώ Μπρέμπου, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Τάκης Σακελλαρίου, Στράτος Σωπύλης, Καλλιόπη Τζερμάνη, Άννα Ψαρρά.
Ακολουθεί αμέσως μετά το Κουαρτέτο του Χάινερ Μίλλερ, σε μετάφραση Ελένης Βαροπούλου και σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου.
Ο Μίλλερ εμπνέεται από τους δύο χαρακτήρες του διάσημου μυθιστορήματος του Σοντερλό ντε Λακλό Επικίνδυνες Σχέσεις και δημιουργεί ένα σύγχρονο, σαγηνευτικό και μοιραίο ζευγάρι που απορρίπτει κάθε κανόνα και δε διστάζει να δοκιμάσει οτιδήποτε απαγορευμένο. Ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι φύλων, ρόλων, επιθυμιών και αλλαγών που δε σταματάει να μας ερεθίζει ποτέ.
Χ-TOKIO του Στέλιου Λυκουρέση, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κωνσταντάτου.
Ο νέος συγγραφέας Στέλιος Λυκουρέσης δημιουργεί κατά παραγγελία της Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί (+,Χ) και της θεατρικής ομάδας Blindspot ένα κείμενο σύγχρονου προβληματισμού άμεσα συνδεδεμένο με τις δύσκολες στιγμές που περνά η χώρα μας. Σε ατμόσφαιρα ανακριτηρίου οι ηθοποιοί βρίσκονται αποκλεισμένοι από το κοινό, τους βλέπουμε, αλλά τους ακούμε μόνο από τα ηχεία. Ο τρίτος ηθοποιός βρίσκεται μέσα στο κοινό και ελάχιστες φορές περνάει πίσω από το γυαλί. Οι καίριοι προβληματισμοί εκφράζονται μέσα από την κινηματογραφική ταχύτητα και τη χρήση πολυμέσων. Ο συνδυασμός εικόνας, ήχου και σιωπής έχουν σαν στόχο να καθηλώσουν τον θεατή και να τον βάλουν μέσα στο παιχνίδι που στήνει ο συγγραφέας.Ακολουθεί αμέσως μετά το Κουαρτέτο του Χάινερ Μίλλερ, σε μετάφραση Ελένης Βαροπούλου και σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου.
Ο Μίλλερ εμπνέεται από τους δύο χαρακτήρες του διάσημου μυθιστορήματος του Σοντερλό ντε Λακλό Επικίνδυνες Σχέσεις και δημιουργεί ένα σύγχρονο, σαγηνευτικό και μοιραίο ζευγάρι που απορρίπτει κάθε κανόνα και δε διστάζει να δοκιμάσει οτιδήποτε απαγορευμένο. Ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι φύλων, ρόλων, επιθυμιών και αλλαγών που δε σταματάει να μας ερεθίζει ποτέ.
Παίζουν: Άκις Βλουτής, Δανάη Σκιάδη.
Παίζουν: Γιώτα Αργυροπούλου, Θανάσης Δόβρης, Γιώργος Φριντζήλας.
Ο Δημήτρης Λιγνάδης, στην πρώτη του συνεργασία με την Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+,Χ), καταπιάνεται με το σπουδαίο έργο του Μπέκετ σε μια προσπάθεια να φωτίσει άγνωστες πτυχές αυτού του πολυσήμαντου ελλειπτικού έργου που ακροβατεί ανάμεσα στο παράλογο και την καθημερινή κόλαση, ως μια άλλη εκδοχή της Κόλασης του Δάντη.
Παίζουν: Άκις Βλουτής, Δημήτρης Λιγνάδης.
0 comments: