Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

12 αναμετρήσεις με μια ιδιοφυΐα

Leave a Comment
Ο δωδεκάχρονος Κίστερ αντιμετωπίζει με την απελπισμένα ανικανοποίητη ιδιοφυΐα του δώδεκα διαδοχικές αναμετρήσεις με εκείνες κι εκείνους που, ηθελημένα ή μη, μετέχουν στη διαπαιδαγώγησή του (την τροφό, τον παιδαγωγό, τον επιστήθιο φίλο, τη μητέρα, την ποθητή, τον αλήτη, τον διανοούμενο, τον φεουδάρχη, τον πανουκλιασμένο, τους γονείς του φίλου, τους αγγέλους, τον αντεραστή) και,
εκμεταλλευόμενος τη γοητεία που τους ασκεί, δοκιμάζει τα όρια του καταναγκασμού, που σύμφωνα με τον συγγραφέα Χάουαρντ Μπάρκερ επιτυγχάνεται μέσω της βίας, του οίκτου, της λογικής και της αιδούς. Κυρίως όμως δοκιμάζει τα όρια του πόνου, αυτής της, κατά Μπάρκερ, "αναγκαιότητας", που καταλύει και αποκαλύπτει: "Είναι αδύνατον —τώρα, στο σημείο που έχει φτάσει το μακρύ ταξίδι της ανθρώπινης κουλτούρας— να αποφευχθεί η αίσθηση ότι ο πόνος είναι αναγκαιότητα• ότι δεν είναι ούτε ατύχημα ούτε δυσμορφία ούτε κακία ούτε παρανόηση, ότι τόσο η πρόκλησή του όσο και το πάθος του είναι εγγενή στον ανθρώπινο χαρακτήρα, αυτή η τρομερή αίσθηση την οποία μόνο η τραγωδία έχει αρθρώσει, και θα συνεχίσει να αρθρώνει, και κατ’ αυτόν τον τρόπο, να την καθιστά όμορφη…"

[Χάουαρντ Μπάρκερ, Death, the One, and the Art of Theatre].

Για τον Χάουαρντ Μπάρκερ η τραγωδία είναι πολύ κοντά στην έκσταση. Το τραγικό λάθος είναι να προσπαθεί ο άνθρωπος να βρει την έκσταση. Η αποτυχία ειναι βέβαιη, είναι το τίμημα που πληρώνει κανείς κυνηγώντας την έκσταση. Στο Θέατρο της Καταστροφής του Μπάρκερ υπάρχει μια προσέγγιση του θανάτου από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Πέρα από τη σύνδεση έρωτα-θανάτου, εντοπίζουμε τον θάνατο και την αγωνία, τον θάνατο μέσα από την έκσταση, το πένθος και τη θυσία, αλλά και τον θάνατο της ιδέας.

Τώρα στη θεατρική σκηνή
"12 αναμετρήσεις με μια ιδιοφυΐα" του Χάουαρντ Μπάρκερ, σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη.

Μετάφραση: Έλση Σακελλαρίδου
Κοστούμια: Μένη Τριανταφυλλίδου
Σκηνικό: Νίκος Σακαλίδης, Γιώργος Γεροντίδης, Δημοσθένης Μπογιατζής
Μουσική επιμέλεια: Ευτυχία Καβαλίκα
Φωτισμοί: Νίκος Σακαλίδης
Βοηθός σκηνοθέτη–οργάνωση παραγωγής: Τατιάνα Νικολαΐδου

Φωτογραφίες: Τατιάνα Νικολαΐδου, Δημοσθένης Μπογιατζής

Παίζουν: Θωμάς Βελισσάρης, Αλέξανδρος Βοζινίδης, Μελίνα Γαρμπή, Βιολέττα Θεοδωρίδου, Μαρίνα Καζόλη, Τζίμης Κούρτης, Δημήτρης Κουστολίδης, Ιόλη Ραγκούση, Ελένη Σαμαντζή, Κωνσταντίνος Χατζηκυπραίος.

Θέατρο Αυλαία, (Κτήριο ΧΑΝΘ, είσοδος από Τσιμισκή, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 237700)
25, 26, 27, 28 και 29 Δεκεμβρίου 2015, στις 21:00
1, 2 και 3 Ιανουαρίου 2016, στις 21:00
Εισιτήρια: 12, 8 (φοιτητικό), 5 (ανέργων, ατέλειες)




Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: