Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Μηνολόγιο Μαΐου 2017

Leave a Comment
Θεατρικές προτάσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα (1-5-2017)

Μια επιλογή από τις θεατρικές προτάσεις του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε τα τρία προηγούμενα χρόνια στην Αθήνα, τις εξαιρετικές κριτικές που απέσπασε και την επιτυχημένη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, το έργο του Μάκη Τσίτα "Μάρτυς μου ο Θεός", σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αυλαία. Μέσα στο πανηγυρικό κλίμα που επικρατεί στην Αθήνα του 2004, ο Χρυσοβαλάντης, έχοντας βρεθεί στα πενήντα του άνεργος και με υγεία κλονισμένη, εξιστορεί τα πάθη που υφίσταται από παιδί στην αναμέτρησή του με την πραγματικότητα. (5-7/5)

Στην παράσταση "Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17", μέσα από τη μνήμη, τις αισθήσεις και τους ήχους της μουσικής, παρουσιάζονται οι άχρονες στιγμές που συνθέτουν το ψυχικό και πνευματικό τοπίο της Αθηνάς Χατζηεσμέρ ή Εσμερίδου, κατά τη στιγμή της εκτέλεσής από τους γερμανούς στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, τον Οκτώβριο του '44. Ένα βασανισμένο σώμα, ένα αγωνιζόμενο πνεύμα που εκφράζει την αγάπη για τη ζωή και αντλεί δύναμη από το όραμα της Ελευθερίας. Σκηνοθετεί ο Σάββας Στρούμπος κι ερμηνεύει η Ηλιάνα Μαυρομάτη. (Αθήναιον, 8-10/5)

Η Πειραματική Σκηνή της "Τέχνης", συνεχίζοντας τον νομαδικό της βίο, επανέρχεται με το "Τέλος του παιχνιδιού" του Σάμουελ Μπέκετ, που ανεβαίνει σε συνεργασία με το Θέατρο Τ. Σκηνοθετεί η Γλυκερία Καλαϊτζή, ενώ τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Δημήτρης Ναζίρης και η Έφη Σταμούλη. (Θέατρο Τ, από 12/5)

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης και η Αγοραστή Αρβανίτη πρωταγωνιστούν σε μια σουρεαλιστική κωμωδία, με θέμα τον έρωτα και την αιώνια σχέση ανδρών και γυναικών. Στο "Ring" της Λεονόρ Κονφινό ξεδιπλώνονται 18 διαφορετικές ιστορίες γεμάτες χιούμορ, συγκίνηση και τρέλα. (Αριστοτέλειον, 12-14/5)

Πέντε χρόνια μετά το "Σφαγείο" του Ιλάν Χατσόρ, ο Τάσος Ράτζος κάνει restart στο θέατρο για ενήλικες και καλεί τους φίλους του Μικρού Βορρά σε ένα ντανταϊστικό εξωφρενικό εγχείρημα, στο ανέβασμα της "Κατσαρίδας" του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Το έργο είναι ένα αντι-ηρωικό ντανταϊστικό μιούζικαλ και μιλάει για τις απίθανες περιπέτειες μιας μικρής κόκκινης κατσαρίδας και τον διακαή πόθο της να πραγματοποιήσει το όνειρό της που δεν είναι άλλο απ' το ν' ανέβει στο φεγγάρι. (Πολυχώρος Ενώ, από 12/5)

Oι This Famous Tiny Circus theater group συνεργάζονται για πρώτη φορά με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων και παρουσιάζουν την "Παρέλαση" της Λούλας Αναγνωστάκη, σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία Κωνσταντίνου Μάρκελλου και Ελένης Στεργίου. Υπαρξιακό θρίλερ ή αλληγορία επώδυνου σουρεαλισμού, η "Παρέλαση" με την ιλιγγιώδη πλοκή της σκαρφαλώνει ασθμαίνοντας προς την κορυφή: μόλις φθάσει εκεί, το σκοινί θα κοπεί απότομα. Η κάθαρση δεν θα έρθει για κανέναν. (Αυλαία, 15-16/5)

Η "Λαμπεντούζα" του Άντερς Λουστγκάρτεν, με τον Αργύρη Ξάφη και τη Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, μετά από μία σεζόν μεγάλης επιτυχίας στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στην Αθήνα, παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Οι ιστορίες του Στέφανου που περισυλλέγει σώματα μεταναστών από τα κρύα νερά της Μεσογείου και της Ντενίζ, που πηγαίνει πόρτα πόρτα για να μαζέψει δόσεις καταναλωτικών δανείων για λογαριασμό μιας εισπρακτικής εταιρείας στην Αγγλία. Άβολες δουλειές, για ανθρώπους που η φτώχεια, η κρίση, η ανεργία τους έχουν ρίξει στο περιθώριο. Κι όμως υπάρχει ελπίδα και ζεστασιά, που θα τη βρουν εκεί που καθόλου δεν το περιμένουν. (18-21/5)


ΑΘΗΝΑ


Ο Νίκος Καραθάνος παρουσιάζει στο Εθνικό Θέατρο την "Οπερέττα", μια παράσταση με αφορμή την "Οπερέττα" του Βίτολντ Γκομπρόβιτς. Το ευφάνταστο, ανατρεπτικό και διαχρονικό έργο του Γκομπρόβιτς υιοθετεί την ελαφράδα του μουσικού αυτού είδους και υπονομεύει, με το σαρωτικό του χιούμορ, τα πλαστά πολιτικά, ηθικά και ιδεολογικά πρότυπα. (Rex, από 3/5)

"Οι επιβάτες" είναι ο τίτλος του, άπαικτου στην Ελλάδα, έργου του βραζιλιάνου συγγραφέα, Flavio Goldman που θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία του ελληνοβραζιλιάνου Φίλιππου Μέντες Λάζαρη, στο Studio Μαυρομιχάλη. Ένας ψυχαναλυτής και ο ασθενής του μπαίνουν τυχαία μαζί στο ασανσέρ που θα τους οδηγήσει στο ιατρείο του πρώτου για την καθιερωμένη συνεδρία τους. Ξαφνικά, το ασανσέρ σταματά. Τα κινητά τους είναι εκτός δικτύου και οι δυο τους, ψυχαναλυτής και ασθενής, εγκλωβίζονται στο στενό χώρο του ασανσέρ που θα γίνει ο τόπος μιας ασυνήθιστης αλλά πολύ ουσιαστικής "συνεδρίας". (από 8/5)

Ο Δήμος Αβδελιώδης επανέρχεται με μια νέα σκηνοθεσία του έργου του Γεωργίου Βιζυηνού, "Το μόνον της ζωής του ταξίδειον". Πρόκειται για τη βιωματική ιστορία του ίδιου του Βιζυηνού, όταν σε ηλικία δέκα χρόνων δούλεψε παραγιός σ’ ένα σκληρό και τυραννικό ράπτη στην Κωνσταντινούπολη. Ο δραματικός αυτός εγκλεισμός, εξάπτει τη φαντασία, τις επιθυμίες και τους φόβους του, κι έχει ως αποτέλεσμα μια αφήγηση που συνδυάζει τον συναρπαστικό ρεαλισμό με τον ποιητικό στοχασμό. Ερμηνεύει η Ιωάννα Παππά. (Tempus Verum - Εν Αθήναις, από 12/5)

Η ομάδα χορού Krama, που δραστηριοποιείται μεταξύ Βελγίου και Ελλάδας, παρουσιάζει στην Αθήνα τη νέα της δουλειά με τίτλο "a.m." Το έργο, μέσα σε συνθήκη παροξυστικής διασκέδασης, κρυφοκοιτάζει τον άνθρωπο των σύγχρονων μητροπόλεων, παρατηρεί την ταχύτητά του και σκωπτικά διερωτάται για τα σημεία των καιρών: το φασισμό, την υπερ-κατανάλωση αγαθών και σχέσεων, τη σχέση εικόνας και περιεχομένου και το φόβο ως εργαλείο χειραγώγησης. Στην κόψη του κωμικού και τραγικού, οι ήρωες του έργου ταξιδεύουν σε παράλληλες τροχιές, γεμάτοι αναμνήσεις στο μουσικό σύμπαν που έχει συνθέσει ειδικά για την παράσταση ο The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης). (Art Factory, 17-19/5)

Το νέο εγχείρημα του Δημήτρη Παπαϊωάννου "The Great Tamer" είναι "υπό κατασκευή". Με τη συμμετοχή 11 συντελεστών επί σκηνής, το έργο καταπιάνεται με το ερώτημα κατά πόσο η ανθρώπινη ζωή μπορεί να ιδωθεί ως ένα εξερευνητικό ταξίδι, ένα κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, μια εσωτερική ανασκαφή που υπόσχεται να φέρει στην επιφάνεια βαθύτερα νοήματα. (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, από 24/5)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: