Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Οιδίπους Τύραννος από το Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Βαχτάνγκοφ

Leave a Comment
Οιδίπους Τύραννος σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Ο "Οιδίποδας τύραννος" του Σοφοκλή ανήκει στον Θηβαϊκό κύκλο. Σύμφωνα με τις πηγές διδάχθηκε για πρώτη φορά το 425 π.Χ. , εν μέσω του Πελοποννησιακού πολέμου και του λοιμού που είχε αποδεκατίσει τον λαό της Αθήνας. Στο επίκεντρο της προβληματικής του έργου τίθεται το άτομο σε σχέση με την προσωπική του ελευθερία, την εξουσία, την κοινωνία και τη θεϊκή βούληση.

Τα ανάκτορα της Θήβας έχουν γεμίσει από ικέτες που ζητούν από τον βασιλιά Οιδίποδα να βοηθήσει το λαό. Ο λοιμός, που αποδεκατίζει την πόλη, έχει ανησυχήσει και τον ίδιο το βασιλιά, που έχει ζητήσει χρησμό από το μαντείο των Δελφών. Ο χρησμός του Απόλλωνα προβλέπει πως η πόλη θα σωθεί μόλις βρεθεί ο υπαίτιος για το θάνατο του βασιλιά Λάιου και αποβληθεί από την πόλη. Ο Οιδίποδας ξεκινά την έρευνα, που όσο πιο βαθιά πηγαίνει τόσο πιο κοντά τον φέρνει στην αλήθεια. Ο ίδιος που έσωσε τη Θήβα από τη μάστιγα της Σφίγγας, ο ίδιος τώρα την μολύνει με τις πράξεις του. Ένας παλιός χρησμός επαληθεύτηκε. Όσο κι αν προσπάθησε να αποφύγει το πεπρωμένο του, κάθε πράξη του τον οδήγησε προς αυτό. Τώρα, ο μόνος δρόμος που μένει είναι αυτός της εξορίας. 

Το έργο του Σοφοκλή ξετυλίγεται σαν ένα πολιτικό θρίλερ, με ψυχολογικές προεκτάσεις. Μέσα από τη μυθική ιστορία της πατροκτονίας και της αιμομιξίας, τονίζεται η "ειρωνική" διάσταση της προσπάθειας ενός ανθρώπου να εντοπίσει και να τιμωρήσει έναν δολοφόνο, ο οποίος αποδεικνύεται ότι είναι αυτός ο ίδιος.


"Οιδίπους τύραννος" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας.

Σκηνικά: Adomas Jacovskis
Κοστούμια: Maksim Obrezkov
Μουσική σύνθεση: Faustas Latenas
Μουσική σύνθεση χορικών: Θοδωρής Αμπαζής
Φωτισμοί: Narek Tumanian
Κίνηση: Andzelika Cholina
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Irina Gromova
Δραματολόγος-ακαδημαϊκός σύμβουλος: Dmitry Trubothckin
Μετάφραση χορικών από τα αρχαία στα νέα ελληνικά: Έλσα Ανδριανού.

Παίζουν: Evgeny Knyazev, Liudmila Maksakova, Pavel Yudin, Victor Dobronravov, Ekaterina Simonova, Valery Ushakov, Vitalijs Semjonovs, Maxim Sevrinovskiy, Eldar Dzhanibekov, Artur Ivanov, Evgeny Kosyrev, Irina Gromova.

Χορός: Ilya Algaer, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Θανάσης Βλαβιανός, Γιώργος Γάλλος, Δημήτρης Γεωργιάδης, Κώστας Κοράκης, Δαυίδ Μαλτέζε, Λεονάρδος Heifetz-Μπατής, Σωκράτης Πατσίκας, Γιώργος Στάμος, Σπύρος Τσεκούρας.

Συμμετέχουν τα παιδιά Αφροδίτη Αντωνάκη και Γεωργία Μητροπούλου.

Συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και του Θεάτρου Βαχτάνγκοφ της Μόσχας.

*Δίγλωσση παράσταση στα ρωσικά και στα ελληνικά. Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους


ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2016
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Παρασκευή 29 και Σάββατο 30 Ιουλίου στις 21:00
Εισιτήρια: 45, 40, 20, 13, 8, 5.


 


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: