Το ρεπερτόριο του θεάτρου:
"Το κάλεσμα της Λορίν" της Παλόμα Πεδρέρο, σε σκηνοθεσία Φένιας Αποστόλου.
Eίναι Απόκριες. Ο άντρας (Πέδρο) μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ, ενώ η γυναίκα (Ρόζα) σε Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Αυτό που ξεκίνησε σαν παιχνίδι, η αναζήτηση της ανανέωσης στη σχέση τους, μετατρέπεται σε αποκάλυψη: ο άνδρας προτείνει στη γυναίκα να παίξουν με ένα αντικείμενο που αγόρασε στο sex shop, αλλά η γυναίκα χαλάει το "παιχνίδι". Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν προκαθορισμένοι "ρόλοι"; Το έργο μιλάει τόσο για τις δυνατότητες ελευθερίας που μπορεί να έχει το άτομο, όσο και για την καταπίεση και την κοινωνική απομόνωση την οποία υφίστανται όλα τα μέλη μιας κοινωνίας.
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνικά-κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική επιμέλεια-ηχητικό τοπίο: Μιχάλης Τσίχλης
Παίζουν: Ιωάννης Αθανασόπουλος, Βιργινία Ταμπαροπούλου.
Σκηνικά-κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική επιμέλεια-ηχητικό τοπίο: Μιχάλης Τσίχλης
Παίζουν: Ιωάννης Αθανασόπουλος, Βιργινία Ταμπαροπούλου.
από 23 Οκτωβρίου 2017 [Κάθε Δευτέρα και Τρίτη]
"Το ημερολόγιο ενός τρελού" του Lou Xsoun, σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου.
Η πλοκή ακολουθεί κατά βήμα την ιστορία ενός νεαρού κινέζου που βλέπει και αισθάνεται το περιβάλλον του εντελώς διαφορετικά από τους συγχωριανούς του. Πρώην δημόσιος υπάλληλος σε μια κινεζική επαρχία, θέτει συνεχώς άμεσα ερωτήματα για τη θέση του ανάμεσα στους συνανθρώπους. Απροστάτευτος και μόνος λόγω της διαφορετικότητας του, με τη γλώσσα ενός παιδιού, ζει παγιδευμένος σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, που τον αναγκάζει να σκεφθεί τα χειρότερα για την ανθρώπινη φύση. Βυθισμένος στις εμμονές και τους παραλογισμούς του, ξεδιπλώνει μέσα από προσωπικές αφηγήσεις τον ιδιαίτερο ψυχισμό του και τη ζωή του. Η δική του ματιά και αλήθεια είναι και η πραγματική εξήγηση όσων συμβαίνουν γύρω του. Όμως κανείς δεν πιστεύει έναν τρελό και όλοι φοβούνται αυτό που δεν γνωρίζουν…
Μετάφραση: Δημήτρης Ζουγκός
Μουσική σύνθεση-μουσικός επί σκηνής: C-Drain/ Christos Pappas
Κίνηση: Χρύσα Καψούλη
Σκηνικά-κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη
Παίζουν: Νίκος Παντελίδης, Σπύρος Βάρελης.
Η πλοκή ακολουθεί κατά βήμα την ιστορία ενός νεαρού κινέζου που βλέπει και αισθάνεται το περιβάλλον του εντελώς διαφορετικά από τους συγχωριανούς του. Πρώην δημόσιος υπάλληλος σε μια κινεζική επαρχία, θέτει συνεχώς άμεσα ερωτήματα για τη θέση του ανάμεσα στους συνανθρώπους. Απροστάτευτος και μόνος λόγω της διαφορετικότητας του, με τη γλώσσα ενός παιδιού, ζει παγιδευμένος σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, που τον αναγκάζει να σκεφθεί τα χειρότερα για την ανθρώπινη φύση. Βυθισμένος στις εμμονές και τους παραλογισμούς του, ξεδιπλώνει μέσα από προσωπικές αφηγήσεις τον ιδιαίτερο ψυχισμό του και τη ζωή του. Η δική του ματιά και αλήθεια είναι και η πραγματική εξήγηση όσων συμβαίνουν γύρω του. Όμως κανείς δεν πιστεύει έναν τρελό και όλοι φοβούνται αυτό που δεν γνωρίζουν…
Μετάφραση: Δημήτρης Ζουγκός
Μουσική σύνθεση-μουσικός επί σκηνής: C-Drain/ Christos Pappas
Κίνηση: Χρύσα Καψούλη
Σκηνικά-κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη
Παίζουν: Νίκος Παντελίδης, Σπύρος Βάρελης.
"Ο σχοινοβάτης" του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Ζωής Μαντά.
O σχοινοβάτης πάνω στο σχοινί πρέπει να βιώσει την απόλυτη μοναξιά. Να απελευθερωθεί από το εγώ του και να προσφέρει στους πεινασμένους θεατές του τσίρκου μια βίαιη ομορφιά και ίσως έναν βίαιο θάνατο. Να μπορέσει να αναμετρηθεί με το απόλυτο. Θα χορεύει στο σχοινί σαν ένας άλλος όσο φωτίζουν οι προβολείς του τσίρκου. Μια παραβολή για τον κόσμο.
Μετάφραση-διασκευή: Ζωή Μαντά
Επιμέλεια από τη γαλλική γλώσσα: Michele Valley
Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
Video art-μουσική: Comoddor. V
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Παίζουν: Βάλια Παπαχρήστου, Λευτέρης Παπακώστας.
από 16 Δεκεμβρίου 2017 [Κάθε Σάββατο και Κυριακή]
"Crush", σε κείμενο και σκηνοθεσία nopubitco (Andrea-Lotta Γιαννακοπούλου και Χρήστος Καρανάτσης)
Hollywood, 1939: Ένα αυτοκινητικό ατύχημα. Μια γυναίκα και ένας άνδρας ερωτεύονται με μία και μάλλον τελευταία ματιά. Αθήνα, 2017: Σε ένα εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο της πόλης η ίδια γυναίκα ξυπνά. Μαζεύει τις δυνάμεις της και αποφασίζει να ανέβει στη σκηνή με παρέα τα πλήκτρα και τη φωνή της για να διηγηθεί στιγμές από την ζωή της και τη δουλειά της ως "η γυναίκα με τα μούσια". Θα καταφέρει να μαγέψει το κοινό; Θα επιστρέψει στην Αμερική για να βρει τον έρωτα της ζωής της;
Σύμβουλος δραματουργίας-βοηθός σκηνοθέτη: Άννα-Μαρία Πισκοπάνη
Επιμέλεια από τη γαλλική γλώσσα: Michele Valley
Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
Video art-μουσική: Comoddor. V
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Παίζουν: Βάλια Παπαχρήστου, Λευτέρης Παπακώστας.
από 16 Δεκεμβρίου 2017 [Κάθε Σάββατο και Κυριακή]
"Crush", σε κείμενο και σκηνοθεσία nopubitco (Andrea-Lotta Γιαννακοπούλου και Χρήστος Καρανάτσης)
Hollywood, 1939: Ένα αυτοκινητικό ατύχημα. Μια γυναίκα και ένας άνδρας ερωτεύονται με μία και μάλλον τελευταία ματιά. Αθήνα, 2017: Σε ένα εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο της πόλης η ίδια γυναίκα ξυπνά. Μαζεύει τις δυνάμεις της και αποφασίζει να ανέβει στη σκηνή με παρέα τα πλήκτρα και τη φωνή της για να διηγηθεί στιγμές από την ζωή της και τη δουλειά της ως "η γυναίκα με τα μούσια". Θα καταφέρει να μαγέψει το κοινό; Θα επιστρέψει στην Αμερική για να βρει τον έρωτα της ζωής της;
Σύμβουλος δραματουργίας-βοηθός σκηνοθέτη: Άννα-Μαρία Πισκοπάνη
Σύμβουλος σε θέματα ήχου και φωτισμού: Θεοδόσης Κουτρούλης
Σκηνικά–κοστούμια: nopubitco & friends
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Στη σκηνή εμφανίζεται η Lady Saligia.
Splinters είναι. Οι ακίδες που τρυπούν το δέρμα. Θραύσματα σχέσεων. Καθημερινών. Ή όχι; Οι μικρές λεπτομέρειες στην επικοινωνία, που ξεσκεπάζουν τα χάσματα. Ό,τι σημαίνει "έλξη/επαφή/ έρωτας/αγάπη" όταν ξύσεις την επιφάνεια. Επτά στιγμιότυπα σχέσεων μεταξύ φίλων, φύλων και φυλών ανθρώπων. Μια ιστορία που δεν λέγεται με λόγια. Συμβαίνει, εξελίσσεται υπόγεια, ωριμάζει και ξεσπά. Ανάμεσα στις λέξεις, πίσω από τα πρόσωπα, κάτω από τους ρόλους. Μια γραφή που κατανοεί βαθιά και ανατρέπει τους ορισμούς του λεξικού των ηρώων της. Αφήνει τον λόγο στην ηδονή και επιτρέπει την οδύνη. Επτά μονόπρακτα που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο έργο. Ένα ταξίδι από την ορμή προς την ωριμότητα. Από την κοινωνική σύμβαση προς την ελευθερία της συνείδησης. Και από το ζωτικό ψέμα στην εντροπία του ασυνείδητου.
από 18 Δεκεμβρίου 2017 [Κάθε Δευτέρα και Τρίτη]
"Splinters" της Νίνας Ράπη, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Μιχαήλ.Splinters είναι. Οι ακίδες που τρυπούν το δέρμα. Θραύσματα σχέσεων. Καθημερινών. Ή όχι; Οι μικρές λεπτομέρειες στην επικοινωνία, που ξεσκεπάζουν τα χάσματα. Ό,τι σημαίνει "έλξη/επαφή/ έρωτας/αγάπη" όταν ξύσεις την επιφάνεια. Επτά στιγμιότυπα σχέσεων μεταξύ φίλων, φύλων και φυλών ανθρώπων. Μια ιστορία που δεν λέγεται με λόγια. Συμβαίνει, εξελίσσεται υπόγεια, ωριμάζει και ξεσπά. Ανάμεσα στις λέξεις, πίσω από τα πρόσωπα, κάτω από τους ρόλους. Μια γραφή που κατανοεί βαθιά και ανατρέπει τους ορισμούς του λεξικού των ηρώων της. Αφήνει τον λόγο στην ηδονή και επιτρέπει την οδύνη. Επτά μονόπρακτα που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο έργο. Ένα ταξίδι από την ορμή προς την ωριμότητα. Από την κοινωνική σύμβαση προς την ελευθερία της συνείδησης. Και από το ζωτικό ψέμα στην εντροπία του ασυνείδητου.
Κοστούμια: Μάρθα Φωκά
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική: Μαρία Βουμβάκη
Σύμβουλος σκηνικής δραματουργίας: Αμαλία Κοντογιάννη
Παίζουν: Νίκος Βατικιώτης, Μελίνα Γαρμπή, Χριστίνα Γυφτάκη, Νίκος Τσολερίδης.
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική: Μαρία Βουμβάκη
Σύμβουλος σκηνικής δραματουργίας: Αμαλία Κοντογιάννη
Παίζουν: Νίκος Βατικιώτης, Μελίνα Γαρμπή, Χριστίνα Γυφτάκη, Νίκος Τσολερίδης.
από 21 Δεκεμβρίου 2017 [Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή]
"Εκκρεμότητα" του Τσιμάρα Τζανάτου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Βογιατζή.
"Κοίταξα γύρω μου. Είδα ένα βουνό από σκουπίδια. Μύριζε. Σάπιο. Ανέβηκα με αργά βήματα στη κορυφή. Βούλιαζαν τα πόδια μου. Έβαζα τα χέρια μου και σηκωνόμουν. Μέχρι που έφτασα. Και… Ξάπλωσα. Ξημέρωνε. Πουλιά μαζεύτηκαν. Σήκωσα το χέρι μου να με δουν. Μη με περάσουν για σκουπίδι. Κι εμένα. Αφού στα σκουπίδια. Σκουπίδι. Πια. Κι εγώ."
"Κοίταξα γύρω μου. Είδα ένα βουνό από σκουπίδια. Μύριζε. Σάπιο. Ανέβηκα με αργά βήματα στη κορυφή. Βούλιαζαν τα πόδια μου. Έβαζα τα χέρια μου και σηκωνόμουν. Μέχρι που έφτασα. Και… Ξάπλωσα. Ξημέρωνε. Πουλιά μαζεύτηκαν. Σήκωσα το χέρι μου να με δουν. Μη με περάσουν για σκουπίδι. Κι εμένα. Αφού στα σκουπίδια. Σκουπίδι. Πια. Κι εγώ."
Ένα έργο που σταδιακά μας αποκαλύπτει τον εαυτό μας και τις κρυφές του πτυχές, ωθώντας μας στο να αντικρίσουμε κατάματα μια πραγματικότητα που εκκρεμεί...
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Αγγελίτσα
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Αγγελίτσα
Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
Επιμέλεια μουσικής-σύνθεση: Χρήστος Τσουλιάης
Παίζουν: Φαίη Βέβη, Ηλιάννα Μπουζάνη, Χρήστος Τσουλιάης.
από 10 Φεβρουαρίου 2018 [Κάθε Σάββατο και Κυριακή]
"Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού" του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Νάνας Παπαδάκη.
Ο θεατρικός μονόλογος του Γιάννη Ρίτσου από την "Τέταρτη διάσταση", επικεντρώνεται στον μύθο της Ηλέκτρας και γράφτηκε το 1960. Εδώ, η ηρωίδα μοιάζει να ξαναγράφει το έργο της. Αυτή τη φορά με επίγνωση της εσώτερης φύσης της και της διαφοράς με τον ρόλο που καλείται να παίξει. Καθώς το μυθικό προσωπείο της αποσύρεται, οι λέξεις του ποιητή Ρίτσου ανεβαίνουν στη σκηνή.
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γιώργος Ζορμπάς
Σκηνικά-κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Τζαβάρας
Ερμηνεύει η Νάνα Παπαδάκη.
από 12 Φεβρουαρίου 2018 [Κάθε Δευτέρα και Τρίτη]
"Άμλετ-Οργή", σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία Λάζαρου Γεωργακόπουλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου.
από 15 Φεβρουαρίου 2018 [Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή]
"Μαζί σου για το τίποτα" του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Κώστα Μπάρα.
Το τελευταίο έργο του Άκη Δήμου είναι εμπνευσμένο από το διήγημα του Άντον Τσέχωφ "Ανιούτα" και περιγράφει την μάταιη προσπάθεια ενός σκηνοθέτη-συγγραφέα να "ξαναγράψει" και να προσαρμόσει την ηρωίδα σε ένα πιο σύγχρονο περιβάλλον. Και αποτυγχάνει. Και διεκδικεί το δικαίωμα στην αποτυχία του.
Σκηνικά-κουστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Κινησιολογική επιμέλεια: Φώτης Νικολάου
Παίζουν: Ελένη Κουταλώνη, Κώστας Μπάρας, Τρύφων Μπάρκας.
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Κινησιολογική επιμέλεια: Φώτης Νικολάου
Παίζουν: Ελένη Κουταλώνη, Κώστας Μπάρας, Τρύφων Μπάρκας.
Θέατρο Αργώ (Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο, Αθήνα, τηλ. 210 5201684)
0 comments: