Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα

Leave a Comment
"– Παλιά, όταν ήμουν δέκα περίπου ετών, παραθέριζα με τους γονείς μου στο εξοχικό μας. Ένα βράδυ, την ώρα που τρώγαμε, η μητέρα μου έβαλε τα κλάματα. Έκλαιγε σπαρακτικά πάνω από το πιάτο της, χωρίς να μιλάει, και ύστερα ο πατέρας μου σηκώθηκε, της έφερε ένα ποτήρι νερό και της χάιδεψε τα μάγουλα.
Όταν ηρέμησε ύστερα από λίγη ώρα, ο πατέρας μου τη ρώτησε τι της συνέβη και εκείνη τον κοίταξε, τίναξε τα μαλλιά της προς τα πίσω, έκοψε μια μπουκιά από το κρέας που είχε στο πιάτο της και μασώντας το αργά τού είπε: "Τίποτα. Μην ανησυχείς. Απλώς θέλω να μου υποσχεθείς ότι το σκάφος που θα πάρουμε θα το ονομάσουμε "Bobby". Χωρίς να με ρωτήσεις γιατί". Ύστερα συνεχίσαμε το φαγητό μας.
– Περίεργο.
– Ναι."


Ένα θεατρικό έργο, βασισμένο στο βιβλίο του Ευθύμη Φιλίππου*, Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα, από την ομάδα Katayisteater, με αναφορές στο σύγχρονο άνθρωπο και τις εσωτερικές αναζητήσεις του. Μέσα από ένα διάλογο γρήγορο, ασύνδετο αλλά λογικό μέσα στην ανακολουθία του, μια συνομιλία σαν παρτίδα τένις όπου ένας πρέπει να είναι ο κερδισμένος, ανακαλύπτουμε τις εσωτερικές πτυχές ενός εγώ που όλοι κρύβουμε μέσα μας.
Μπορούμε πάντα να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψέμα; Το αληθινό από το φανταστικό; Και ποιες είναι οι αναφορές στη ζωή μας που μένουν πάντα ίδιες σε όποια κατάσταση κι αν βρισκόμαστε;

Δύο άνθρωποι συνομιλούν. Οικογένεια, σχέσεις, ενδιαφέροντα φαίνεται να απασχολούν τη συζήτηση τους. Παίζουν λεκτικά παιχνίδια, προσπαθούν να ορίσουν ποιοι είναι και τι έχουν βιώσει και αυτό μοιάζει αρκετά δύσκολο.
Ένα κείμενο που παραπέμπει σε εσωτερικό διάλογο, όπου ο Ευθύμης Φιλίππου θίγει συνθήκες και κλισέ που έχουν κατακλύσει την κοινωνική πραγματικότητα του σήμερα. Μια ρεαλιστική προσέγγιση μέσα στην ασυνδετότητα που όλοι βιώνουμε γύρω μας και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε.

Μια γυναίκα κάτω από μια ντισκομπάλα με κατεβασμένα βρακιά.
Ένα αρκουδάκι σ’ ένα σκοτεινό αυτοκίνητο.
Μια μπάλα παγωτό παρφέ που λιώνει αργά.
Ναί,ναί,ναι. Όχι, όχι .Ναί .Όχι.
Μια χούφτα ζελέ για τα μαλλιά.
Ένας άντρας μόνος του στο δάσος.
Τρέμεις. Μην τρέμεις.
Τα τα ταν ταν ταν τατατατατατατα ταν τατατατα.

* Ο Ευθύμης Φιλίππου, γεννημένος το 1977, είναι κειμενογράφος διαφημίσεων, συγγραφέας και σεναριογράφος.
Το 2009 συνυπέγραψε με το σεναριογράφο και σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο το σενάριο της ταινίας Κυνόδοντας, η οποία βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών με το βραβείο "Ένα Κάποιο Βλέμμα" (Un Certain Regard), ενώ έφτασε μέχρι τις υποψηφιότητες για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2010.  Ένα χρόνο μετά, η ταινία Άλπεις του ίδιου συγγραφικού διδύμου τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.
Έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με διάφορα εβδομαδιαία και μηνιαία έντυπα ως εξωτερικός συνεργάτης. Το 2009 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα.

Τώρα στη θεατρική σκηνή
Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα του Ευθύμη Φιλίππου, σε σκηνοθεσία Katayis Theatre.
Σκηνικά: Δήμητρα Τσαγγούρη
Φωτισμοί: Βαγγέλης Ιεζεκιήλ Παπάς
Φωτογραφία: Δημήτρης Γκιούλος
Βίντεο: Δημήτρης Γκιούλος, Πέτρος Κολοτούρος 

Παίζουν: Νόρα Δημοπούλου, Βαγγέλης Ιεζεκιήλ Παπάς.

Στον Χώρο Τέχνης Sourliboom, (Κ. Κρυστάλλη 4, Πλατεία Αντιγονιδών, Θεσσαλονίκη)
01/03-07/03 στις 21:15.




Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: