Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Φεστιβάλ θεάτρου του Εδιμβούργου και Fringe festival

Leave a Comment
Το φεστιβάλ του Εδιμβούργου ξεκίνησε το 1947. Κάθε Αύγουστο οι σκηνές του φεστιβάλ "κατακλύζονται" από τις καλλιτεχνικές προτάσεις δημιουργών, από όλο το φάσμα των παραστατικών τεχνών.
Το φετινό θεατρικό πρόγραμμα περιλαμβάνει:

2008: Macbeth, βασισμένο στο έργο του Σαίξπηρ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Grzegorz Jarzyna.
Τοποθετημένο σε έναν σύγχρονο και βίαιο χώρο δράσης, στη Μέση Ανατολή το 2008, το έργο του Σαίξπηρ εξακολουθεί να παρουσιάζει μια μηχανή βίας που, μόλις τεθεί σε κίνηση, λειτουργεί γρηγορότερα και ολοένα και πιο αποτελεσματικά.
Με θεαματικά πυροτεχνήματα, βίντεο εφέ και ένα πολυεπίπεδο ηχητικό τοπίο, η δύναμη της εξουσίας, η φιλοδοξία και το μεταφυσικό που κυριαρχούν στο σαιξπηρικό κείμενο εντάσσονται σε μια σύγχρονη σκηνοθετική πρόταση με κινηματογραφικά στοιχεία.
Lowland Hall. 11-18 Αυγούστου.

Waiting for Orestes: Electra, σε επιμέλεια σκηνικού χώρου και σκηνοθεσία Tadashi Suzuki.
Το κείμενο της παράστασης βασίζεται στην Ηλέκτρα του Ευριπίδη και στο κείμενο του Hugo von Hofmannsthal. Στην σκηνοθετική πρόταση του Suzuki, οι χαρακτήρες μεταφέρονται σε μια ψυχιατρική κλινική. Στον χώρο αυτό έχει εγκλωβιστεί όλη η ανθρωπότητα.
King's Theatre. 11-13 Αυγούστου.

Villa+Discurso, σε κείμενο και σκηνοθεσία Guillermo Calderón.
1970, Χιλή. Το βασικό κέντρο βασανιστηρίων του καθεστώτος του στρατηγού Πινοσέτ είναι η περιβόητη βίλα Γκριμάλντι. Τριάντα χρόνια μετά, τρεις γυναίκες διαφωνούν για το πώς να αναδιαμορφώσουν αυτό το αιματοβαμμένο κτιριακό συγκρότημα, καθώς και για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει η σύγχρονη χιλιανή κοινωνία, αυτή τη φριχτή και ανεπιθύμητη κληρονομιά.
Το Discurso παρουσιάζει τις τελευταίες ώρες στο γραφείο της πρωθυπουργού της Χιλής, από το 2006 ως το 2010, Michelle Buchelet. Το κείμενο είναι μια φανταστική αποχαιρετιστήρια ομιλία.
Τα δύο έργα παρουσιάζονται σε μια ενιαία παράσταση.
The Hub. 20-21 Αυγούστου.

The Rape of Lucrece του Σαίξπηρ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Elizabeth Freestone.
Το ποίημα του Σαίξπηρ είναι μια φοβερή ιστορία πόθου, λαγνείας και επιβολής εξουσίας, ταυτόχρονα βίαιη και γοητευτική. Από το πολιτικό χρονικό ως το ερωτικό θρίλερ, η εξαιρετική δυναμική του ποιήματος αποκαλύπτεται πλήρως σε μια βραδιά με τραγούδι και αφήγηση.
Royal Lyceum Theatre. 22-26 Αυγούστου. 

Les Naufragés du Fol Espoir (Aurores), από το θέατρο του Ήλιου, σε σκηνοθεσία Αριάν Μνούσκιν.
Σε μια αίθουσα χορού, την άνοιξη πριν από τον Α' παγκόσμιο πόλεμο, γυρίζεται μια ταινία που βασίζεται στις περιπέτειες του Ιούλιου Βερν, με μάγειρες και σερβιτόρους στο καστ. Ένα κυνήγι θησαυρού, μια ομάδα από Ινδούς κυνηγούς που καταδιώκονται από καλόγριες κομάντο, ένας δραπέτης επαναστάτης δούκας σαρώνουν τη σκηνή την ίδια στιγμή που ο Δαρβίνος και η βασίλισσα Ελισάβετ παίζουν μονόπολη, πουλώντας και αγοράζοντας αυτοκρατορίες. Ένα πολύπλοκο θέαμα, ένα ταξίδι στον χώρο του φανταστικού.
Lowland Hall. 23-28 Αυγούστου.

Ξεχωρίζοντας κάποιες προτάσεις από το πρόγραμμα του χορού, αξίζει να αναφερθούν οι παραστάσεις:
Tatyana, από το Deborah Colker Dance Company, που βασίζεται στον Ευγένιο Ονέγκιν του Αλεξάντερ Πούσκιν. The Edinburgh Playhouse11-14 Αυγούστου.
Hora, από τη Batsheva Dance Company, σε χορογραφία Ohad Naharin. Με φόντο έναν πράσινο τοίχο, η κίνηση, η ενέργεια και οι αθλητικές κινήσεις των χορευτών βρίσκονται στο επίκεντρο, δημιουργώντας εντυπωσιακά ασύμμετρα σχήματα. (Μια παράσταση που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε και στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του φεστιβάλ των Δημητρίων 2012).
The Edinburgh Playhouse. 30 Αυγούστου - 1 Σεπτεμβρίου.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του φεστιβάλ Εδιμβούργου: http://www.eif.co.uk/browse

Παράλληλα, την ίδια περίοδο "τρέχει" και το Fringe festival, με εκατοντάδες θεατρικές και μουσικές παραστάσεις. Το πρόγραμμα του Fringe: http://www.edfringe.com/whats-on

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: