Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- 'Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν': επιβίωση σε μια κοινωνία διεφθαρμένων

Leave a Comment
"Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν" του Μπέρτολντ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη.
(23-3-2019)

Στον "Καλό άνθρωπο του Σετσουάν" τρεις θεοί έρχονται στη Γη, με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια ώστε να δικαιολογήσουν τη θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει.

Έπειτα από αρκετές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, την Σεν Τε. Οι Θεοί την ανταμείβουν με ένα μεγάλο χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν "φανταστικό" ξάδελφο, τον σκληρό Σουί Τα, παίρνοντας τη μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν τον διπλό ρόλο;

"Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν" του Μπέρτολντ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη.

Έργο τρυφερό, αστείο όσο και σκληρό, ρομαντικό όσο και ρεαλιστικό, ο "Καλός άνθρωπος του Σετσουάν" αποτελεί το έργο του Μπρεχτ με τις περισσότερες απευθύνσεις στο κοινό, με τις περισσότερες τομές στη δράση του. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους, παραμένουν διαρκώς στη σκηνή, συνθέτοντας έναν βουβό θίασο που σχολιάζει και υπογραμμίζει τα δρώμενα της εκάστοτε σκηνής. Τέλος, ερμηνεύουν ζωντανά τη μουσική και τα τραγούδια της παράστασης. Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: Μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων;

Κεντρική θέση κατέχουν από τη μία ο έρωτας, ως μια σαρωτική δύναμη που υπερβαίνει τη λογική της ηρωίδας, από την άλλη η μητρότητα, που φέρνει την ηρωίδα αντιμέτωπη με την πιο ακραία εκδοχή της σκληρότητάς της - για να σώσει το παιδί της υιοθετεί ένα ακόμα σκληρότερο προφίλ.

Μετάφραση: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Δραματολογική συνεργασία-απόδοση στίχων: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Σκηνικά-κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη
Κινησιολογία: Ειρήνη Ερωφίλη Κλέπκου
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Τόνια Καζάκου
Βοηθός παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ
Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρεία Μυθωδία

Παίζουν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Νίκος Πουρσανίδης, Κωνσταντίνος Κάππας, Γεράσιμος Σκαφίδας, Γιάννης Καλατζόπουλος, Μπέτυ Αποστόλου, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Ηλέκτρα Σαρρή και η Ηρώ Μουκίου.

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 230013
Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00, από 4 έως 14 Απριλίου 2019
Εισιτήρια: 15€ (κανονικό), 13€ (φοιτητικό, ανέργων)

 



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: