Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Θεατρικές γιορτές 2017 στο Βερολίνο

Leave a Comment
(15-12-2017)

Εναλλακτικές προτάσεις για θεατρικές εξόδους στο χριστουγεννιάτικο Βερολίνο.

"Les Miserables" του Βίκτωρος Ουγκώ, σε σκηνοθεσία Frank Castorf.
Ο Βίκτωρ Ουγκώ, σ' αυτό το μνημειώδες μυθιστόρημα του 19ου αιώνα, παρακολουθεί την ιστορία του κατάδικου Γιάννη Αγιάννη και του διώκτη του, επιθεωρητή Ιαβέρη. Για πρώτη φορά ο Frank Castorf διασκευάζει το διάσημο μιούζικαλ -που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Berliner Ensemble μετά το 1996- σε θεατρικό κείμενο πρόζας.
Berliner Ensemble, από 15 Δεκεμβρίου 2017 έως 7 Ιανουαρίου 2018

"Mud Country Violence" του Ferdinand Schmalz, σε σκηνοθεσία Josua Rösing.
Στο έργο του "Mud Country Violence" o -βραβευμένος με Bachmann Prize- Ferdinand Schmalz απεικονίζει τις πτυχές της βίας που ευδοκιμούν στην καθημερινή αγροτική ζωή της επαρχίας. Εκεί που η φύση διασπά τις κοινωνικές συμβάσεις. Ένα έργο για τη Γερμανία, την Αυστρία, την βιαιότητα των επαρχιών.
Deutsches Theater-Box, από 22 Δεκεμβρίου (παγκόσμια πρεμιέρα)

"≈ [Approximately Equal]" του Jonas Hassen Khemiri, σε σκηνοθεσία Mina Salehpour. 
"Θα παραμείνω πιστός στις αρχές μου και δεν θα σκέφτομαι μόνο το χρήμα"
Πέντε άνθρωποι αναζητούν την τύχη τους σ' έναν "νομισματικό" κόσμο. Ο Andrej ψάχνει μάταια την πρώτη του δουλειά. Η Marina θέλει να αφήσει την αδιάφορη δουλειά της και να αλλάξει τη ζωή της. Ο φίλος της, Mani, ένας αποτυχημένος οικονομολόγος, ονειρεύεται να αλλάξει το σύστημα από μέσα (και να βρει μια μόνιμη θέση εργασίας). Η Freia έχει απολυθεί και ο Peter είναι άστεγος (άρα και ανεπηρέαστος από τους σκληρούς κανόνες της αγοράς). Ο Jonas Hassen Khemiri μιλά για την αποτυχία και την ελπίδα σε μια νεοφιλελεύθερη κοινωνία. Συνδέει καθημερινές ιστορίες ζωής με τις οικονομικές θεωρίες και δημιουργεί χαρακτήρες που κινούνται ανάμεσα στην αδυναμία και την υστερία, στην καταπίεση και την πικρή συνειδητοποίηση.
Schaubühne am Lehniner Platz, έως 29 Δεκεμβρίου 2017

"Women in Trouble" της Susanne Kennedy.
Η ζωή της Angelina Dreem είναι σαν μια σαπουνόπερα. Αλλά είναι και πραγματική. Η Angelina Dreem είναι άρρωστη. Έχει καρκίνο. Η παράσταση παρακολουθεί τα αλληλοδιαδοχικά στάδια της πορείας της ζωής της· μεγαλώνοντας, μαθαίνοντας να "είναι γυναίκα", παραμένοντας ο εαυτός της, ξορκίζοντας τον εαυτό της. H παράσταση "Women in Trouble" παρατηρεί αν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσε να μάθει αυτή η γυναίκα σ' αυτή τη ζωή. Θα μπορούσε μια επόμενη ζωή να είναι καλύτερη;
Volksbuhne Berlin-Grosses Haus, 23 και 27 Δεκεμβρίου 2017, 6 και 20 Ιανουαρίου 2018 (στα αγγλικά)

"Common ground", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Yael Ronen.
Γιουγκοσλαβία, μια χώρα που δεν υπάρχει πια. Τη δεκαετία του '90 —για δεύτερη φορά μετά το 1914— το Σεράγεβο βρέθηκε στο επίκεντρο μιας ατέρμονης πολεμικής διαμάχης. Πολλοί άνθρωποι κατέφυγαν στο Βερολίνο για ν' αναζητήσουν μια νέα ζωή, σε ειρηνικό έδαφος. Πως συμβιώνουν σήμερα τα παιδιά των θυμάτων των εγκλημάτων πολέμου, με τα παιδιά των δραστών;
To common ground είναι το κοινό έδαφος, μια κοινή βάση πάνω στην οποία οι άνθρωποι μπορούν να συμβιώσουν και να μοιραστούν. Στο νέο της έργο, η Yael Ronen, συγκεντρώνει περφόρμερς από το Βελιγράδι, το Σεράγεβο, το Νόβι Σαντ. Το κείμενο της παράστασης προέκυψε μετά από έρευνα στη Βοσνία και συζητήσεις με ειδικούς και πολίτες.
Maxim Gorki Theater, έως 15 Ιανουαρίου 2018 

"The Show Must Go On", σε χορογραφία και σκηνοθεσία Jerome Bel.
Μια παράσταση με 20 περφόρμερς, 19 τραγούδια κι έναν Dj. Κινούνται, χορεύουν, αλληλεπιδρούν σωματικά, περικυκλωμένοι από το σάουντρακ γνωστών επιτυχιών της κλασικής ποπ σκηνής: The Beatles, Nick Cave, Céline Dion, The Police, Queen. Ο χορογράφος Jérôme Bel σπάει τις συμβάσεις, δουλεύοντας με την παραδοχή ότι ο χώρος της σκηνής του χορού δεν τελειώνει στο σημείο επαφής του ποδιού του χορευτή με το δάπεδο.
Volksbühne Berlin-Grosses Haus, από 20 Δεκεμβρίου έως 25 Ιανουαρίου 2018

(επιμέλεια: Κορνήλιος Ρουσάκης)


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: