Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Ο εγωιστής έρωτας

Leave a Comment
[...]

ΧΑΝΟ: [...] Λοιπόν λέγε, τι σκέφτηκες;
ΓΙΟΥΤΤΑ: Είναι παιχνίδι ή θέλεις να μού πάρεις πάλι λόγια; [...]
ΧΑΝΟ: Ναι, αλλά σύ χαλάς το παιχνίδι.
ΓΙΟΥΤΤΑ: Δεν έχει καμιά σχέση, απλώς δεν έχω διάθεση.
ΧΑΝΟ: Εντάξει, δε θέλεις. Αλλά αν σε παρακαλούσα πολύ πολύ;
ΓΙΟΥΤΤΑ: Ωχ κόφτο πια.

[...]
ΧΑΝΟ: Πες μου λοιπόν.
ΓΙΟΥΤΤΑ: Τόσο πολύ σε ενδιαφέρει λοιπόν; Θα μπορούσε και να μη σε νοιάζει.
ΧΑΝΟ: Όχι. (Σηκώνεται όρθιος, μιλάει με χλιαρό πάθος.) Αν θες να ξέρεις θα σε ρωτάω πάντοτε. Πρέπει όλα να τα ξέρω, όλα το κάθε τι που σκέφτεσαι, τα πάντα. Όταν στέκεσαι εκεί και κοιτάς στον καθρέφτη, αλλά κοιτάς μέσα και πέρα απ'τον καθρέφτη, - ή όταν χτυπάς τα δάχτυλά σου στο τραπέζι ή όταν δαγκώνεις ένα μήλο, ή όταν δεν κάνεις τίποτα κι απλώς είσαι εκεί, υπάρχεις, - κάθε φορά εγώ πάντα σκέφτομαι τι να σκέφτεσαι εκείνη την ώρα. Πηγαίνεις στο ντουλάπι, τι σκέφτεσαι, φοράς και ξαναφοράς αυτό το ξεπλυμένο πουλόβερ σου, θέλω να ξέρω τι σκέφτεσαι. Μπρος, λέγε τώρα, τι σκέφτηκες; [...]

(Γκύντερ Γκρας, Κατακλυσμός, μτφρ. Χάρης Σταθάτος, Δωδώνη, Αθήνα, χ.χ)

Όπως ένα ορμητικό ποτάμι, θέλω να σε κατακλύσω. 

Αυτό είναι ο έρωτας; 

Πάνω στις γέφυρές σου θα σταθώ. Κάτω από τη σκιά σου, στην κληματαριά του νου σου, θα υπάρχω για να γεύομαι τους καρπούς σου. Θα δέσω τα όνειρά σου στους κάβους των δικών μου σκέψεων. 

Αυτό είναι ο έρωτας; 

Στα δωμάτια του μυαλού σου, θα κατοικώ μονάρχης εγώ. Θα τα διακοσμήσω με το δικό μου γούστο. Τις Κυριακές θα σκέφτεσαι μόνο εμένα.  

Αυτό είναι ο έρωτας; 

Θα πλάθεις από πηλό τη ζωή μέσα στα δικά μου δάχτυλα. Θα ακολουθείς τις γραμμές μου. Ό,τι φτιάξεις, θα το αγκαλιάσω με τον ιστό που υφαίνω. 

Αυτό είναι ο έρωτας; 

Είναι αδηφάγος; - ένα τεράστιο στόμα με πικρή γεύση που κατατρώει τα πάντα για να βγει μεταλλαγμένος νικητής; Ένας εγωιστής γίγαντας; 

Είναι αυτό έρωτας;

Etabel Niopa




Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: