Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γουρούνι στο σακί" (Θέατρο Κήπου, 30,31/8), "Λυσιστράτη" (Θέατρο Δάσους, 31/8, 1,2/9), "Ταξίδι στον Σταυρό του Νότου" (Θέατρο Κήπου, 5,6/9), "Eπτά επί Θήβας" (Βασιλικό Θέατρο, 13-16/9), "Πέτρες στις τσέπες του" (Αριστοτέλειον, 22/9-1/10)

Insomnia Greca: The Adeus Carne Insomnia (Η Αγρυπνία της Αποκριάς)

Leave a Comment
Γιορτάζοντας την έλευση ενός θεού ξένου

Λέγουν ένας ξένος εφάνηκε
Από τα μέρη της Λυδίας
Τραγουδάει γοητεύει
Έχει μαλλιά μακρυά
Ξανθούς βόστρυχους μυρωμένους
Χρώμα κρασιού την όψη του ανάβει
[Βάκχες, Ευριπίδης]


Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας και η δημιουργική ομάδα του BOUΛOUKI PROJECT (Ανδρέας Σκούρτης, Κωνσταντίνα Μαρδίκη, Νεφέλη Σωτηράκη), επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με το δεύτερο μέρος της τριλογίας "Insomnia Greca", την "Αγρυπνία της Αποκριάς".
Σε συνέχεια της "Αγρυπνίας των Χριστουγέννων", ο Ντέλλας προσεγγίζει εκ νέου την έννοια του "ξένου" δημιουργώντας μαζί με φίλους καλλιτέχνες και με αφετηρία το πρόσωπο του Διονύσου ως "θεού ξένου" και των μορφών του στο πέρασμα του χριστιανισμού, μια βιωματική μεταμεσονύκτια περιήγηση στους υπόγειους χώρους του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Τον Απρίλιο του 1884, κατά τη διάρκεια των ανασκαφών για τη θεμελίωση του Δημοτικού Θεάτρου, ήρθαν στην επιφάνεια, με τα πρώτα χτυπήματα της σκαπάνης, βάσεις τοιχοποιίας και τρεις επιγραφές, που ταύτιζαν το μέρος με μία οικία Διονυσιαστών. Στη σκιά αυτής της λέσχης των Διονυσιαστών, σε συνδυασμό με το παγανιστικό κλίμα των αποκριών, δημιουργείται η ιδιαίτερη συνθήκη μέσα στην οποία γεννιέται η "Αγρυπνία της Αποκριάς". Σε έναν ονειρικό κόσμο που εγκαθιδρύεται από την ομάδα στα υπόγεια διαμερίσματα του Δημοτικού Θεάτρου, αναπτύσσεται μια σειρά από in-situ εγκαταστάσεις και performances. Σε μια χωρική αφήγηση αναμιγνύονται θραύσματα παγανιστικών στοιχείων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα με οδηγό τις "Βάκχες" του Ευριπίδη και εκκλησιαστικούς ύμνους έως αθυρόστομα παραδοσιακά τραγούδια με μια γλώσσα συνειρμική και σουρεαλιστική.

Η αγρυπνία, κατά παράδοση, κορυφώνεται με μια κοινή τράπεζα αργά τη νύχτα. Στην "Αγρυπνία της Αποκριάς" επισκέπτες και συντελεστές συναντιούνται σε ένα γλέντι, σε μια μεγάλη γιορτή στο πρόπυλο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, όπου το μουσικό σχήμα "Γκιντίκι" θα παίζει ζωντανά, παραδοσιακά τραγούδια μέχρι τα ξημερώματα.

Σύλληψη ιδέας-καλλιτεχνική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Ντέλλας
Δημιουργική ομάδα: Ανδρέας Σκούρτης, Κωνσταντίνα Μαρδίκη, Νεφέλη Σωτηράκη
Μουσική σύνθεση–Sound design: Αλέξανδρος Κτιστάκης
Επιμέλεια φωτισμού: Παναγιώτης Λαμπής
Οργάνωση παραγωγής–επικοινωνία: Γιώργος Κατσώνης
Βοηθός παραγωγής: Μαρία Κωνσταντοπούλου
Φωτογραφία-Promo video: Παναγιώτης Λαμπής

Στις performances συμμετέχουν:
Οι ηθοποιοί: Μιλτιάδης Φιορέντζης, Ρίτα Λυτού, Μαρία Κοσκινά, Κατερίνα Λάττα, Πάνος Καμμένος, Μαρία Γεωργοπούλου.

Οι μουσικοί: Έλενα Γεωργίου, Τατού Δέδε, Ελένη Τσαμπούρη.

Οι εθελοντές: Ειρήνη Αμανατίδου, Χριστίνα Ανδρέου, Γεωργία Γρίβα, Σπύρος Δέτσικας, Πάολα Καλλιγά, Μυρτώ Κουλουρίδου, Σάντρα Λειβαδάρα, Ελένη Μιχαηλίδου, Ηλιάνα Μπαφέρου, Μαριάννα Μπέρτζου, Ιφιγένεια Νταουντάκη, Μαίρη Ξένου, Φοίβος Π., Άριστη Σπύρου, Αργυρώ Ταμβάκου, Βάλια Φιλιάγκου.

Μουσικό Σχήμα Γκιντίκι: Τάσος Κοφοδήμος, (λαούτο/φωνή), Φίλιππος Φασούλας (κλαρίνο/φωνή), Κωνσταντίνος Λάζος (κιθάρα/γκάιντα), Κωσταντής Παπακωνσταντίνου (κρουστά).

Στην υλοποίηση συμμετέχουν οι εθελοντές: Λίνα Σταυροπούλου, Στεφανία Σταυροπούλου, Στεφανία Καραγιάννη, Σταύρος Μαρκουλάκης, Κωνσταντίνος Ντομουχτσής, Πέτρος Μπότσος.

Παραγωγή: BOUΛOUKI PROJECT
Συμπαραγωγή: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασ. Γεωργίου, Πειραιάς, τηλ. 210 4143310 - 20)
13 Μαρτίου προς 14 Μαρτίου 2016, από τις 24:00 έως τις 04:00 (Ξημερώνοντας Καθαρά Δευτέρα) 
Εισιτήρια: 10 (γενική είσοδος)

[Ο θεατής μπορεί να έρθει όποια ώρα θέλει, να συμμετάσχει όπου θέλει, να φύγει και να επιστρέφει όσες φορές θέλει. Με την είσοδό του στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παραλαμβάνει διαβατήριο για την ιδιότυπη αυτή λέσχη και καλείται να περιηγηθεί στα υπόγεια διαμερίσματα του θεάτρου, από τους χώρους δοκιμών μέχρι το υποσκήνιο, να χαρτογραφήσει το πεδίο των δράσεων, να δει, να ανακαλύψει, να ενεργοποιήσει αισθήσεις και μνήμες και να γίνει κομμάτι των τεκταινόμενων].






Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: