2, 3 και 4 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"BiT", σε χορογραφία Μαγκύ Μαρέν.
Η γαλλίδα χορογράφος επανακάμπτει για πέμπτη φορά στην Πειραιώς 260, με την τελευταία δημιουργία της, "BiT" –τίτλος που παραπέμπει στον ρυθμό της techno. Με πηγή έμπνευσης το έργο του Γάλλου φιλοσόφου Πιερ Σοβανέ "Ο ρυθμός και ο λόγος", μας βυθίζει σε ένα αγχωτικό ημίφως, υπογράφοντας μια χορογραφία άλλοτε πένθιμη, άλλοτε οργισμένη, βαθιά πολιτική ωστόσο, και σε ευθεία σύνδεση με τη ζωή.
3 και 4 Ιουνίου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
"Life in Progress", με τη Συλβί Γκιλλέμ.
Η Γκιλλέμ έρχεται στην Ελλάδα με την αποχαιρετιστήρια παράστασή της. Για την τελευταία περιοδεία της διάλεξε να υποκλιθεί μπρος στο ελληνικό κοινό, που τόσο την αγάπησε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει χορογραφίες των Ματς Εκ, Ουίλλιαμ Φόρσαϊθ, Άκραμ Καν και Ράσσελ Μάλιφαντ.
9 και 10 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Singspiele" με τον Νταβίντ Μαμπούς.
Σε εντελώς διαφορετικό κλίμα κινείται η περφόρμανς που υπογράφει και πάλι η Μαγκύ Μαρέν, καθώς αντλεί —όπως υπαινίσσεται και ο τίτλος— από την ατμόσφαιρα του γερμανικού
Lied. Το σόλο ερμηνεύει ο υπέροχος Νταβίντ Μαμπούς, που επιδίδεται σε ένα παιχνίδι μεταμορφώσεων αλλάζοντας ανδρικές και γυναικείες ταυτότητες, όπως εμείς αλλάζουμε ρούχα.
13 και 14 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Πενθεσίλειες...", σε χορογραφία Κατρίν Ντιβερρές.
Την ασυμβίβαστη καλλιτεχνικά Κατρίν Ντιβερρές παρουσιάζει για δεύτερη φορά το Φεστιβάλ Αθηνών. Η τελευταία της δημιουργία, "Πενθεσίλειες…", όπως ξεκάθαρα υποδηλώνει ο τίτλος, βασίζεται στην "Πενθεσίλεια" του Κλάιστ και φέρει έντονα το χοροθεατρικό στοιχείο. Η χορογράφος, με αφετηρία τον μύθο των Αμαζόνων, επιχειρεί μια ιστορική ανασκόπηση της γυναικείας ταυτότητας. Εννιά χορευτές επί σκηνής υποδύονται ρόλους που υπερβαίνουν το στερεοτυπικό δίπολο άνδρας-γυναίκα και ανατρέπουν κοινωνικούς κώδικες και συμβάσεις, θέτοντας το δυσεπίλυτο ερώτημα: "Πώς μπορούμε να εδραιώσουμε την ειρήνη δίχως πριν να έχουμε πολεμήσει γι’ αυτήν;"
25 και 26 Ιουνίου, Πειραιώς 260
Νέα δημιουργία (2015) της Λενιώς Κακλέα.
Η χορογράφος στη νέα της δημιουργία —ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέ—, παίζει με
την ιδέα του αποτυπώματος, σε μια χορογραφική διαδικασία που ανασύρει στην επιφάνεια απωθημένα κομμάτια του ασυνειδήτου.
27 και 28 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Weaving Chaos", σε χορογραφία Τάνια Καρβάλιο.
Η πορτογαλικής καταγωγής Τάνια Καρβάλιο κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Συνδυάζοντας τόσο το κλασικό όσο και το σύγχρονο ιδίωμα, η γραφή της συνορεύει με το χοροθέατρο και τις εικαστικές τέχνες. Το "Weaving Chaos" χρησιμοποιεί ως παλίμψηστο την Οδύσσεια προκειμένου να αναπαραστήσει σκηνικά το αίσθημα της αστάθειας και της ατελεύτητης περιπλάνησης των χαρακτήρων του ομηρικού έπους. Ζωντανές τοιχογραφίες, με σαφείς αναφορές στο σκοτεινό δαντικό σύμπαν ή τα αναγεννησιακά φρέσκο, συνθέτουν μιαν ιδιαίτερα εξπρεσιονιστική χορογραφία, με πρωταγωνιστή το πάσχον σώμα.
29 και 30 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Δάσος & Taboo", από την ομάδα χορού Griffon και την Ιωάννα Πορτόλου.
Η Ιωάννα Πορτόλου, που χορογραφούσε από το 2000 για την ομάδα της με ένα ιδιότυπο χοροθεατρικό ιδίωμα, παρουσιάζει για πρώτη φορά τη δουλειά της στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η ενασχόλησή της με το ντουέτο συμπίπτει με τη μετακίνησή της σε μια γραφή που εστιάζει στη σχέση των δύο σωμάτων (άνδρας - γυναίκα), κρατώντας το ουσιώδες και αφήνοντας στην άκρη όλα τα περιττά. Την ίδια στιγμή εμπιστεύεται τη χημεία των δύο ερμηνευτών (Σεσίλ Μικρούτσικου-Γιάννης Νικολαΐδης), δίνοντας ελευθερία κινήσεων και αποφεύγοντας τις μανιέρες.
30 Ιουνίου, 1 και 2 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"À Ô Làng Phô"
Τη μετακίνηση της βιετναμέζικης κοινωνίας από την ήρεμη αγροτική ζωή προς τη βία και τον θόρυβο
του αστικού τοπίου ζωντανεύει στη σκηνή αυτό το βιετναμέζικο τσίρκο. Είκοσι καλλιτέχνες —ακροβάτες, ζογκλέρ, χορευτές των πολεμικών τεχνών, χορευτές του δρόμου, αλλά
και μουσικοί— συνθέτουν το δυναμικό μιας συλλογικής περιπέτειας, που συγγενεύει αισθητικά με το
νέο γαλλικό τσίρκο.
7 και 8 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"1blank2" των Αγγελικής Τρομπούκη και Μιχάλη Χόιπελ.
"Blossom" της Αγνής Παπαδέλη Ρωσσέτου.
Απόφοιτες της ΚΣοΤ, κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών σε μια κοινή βραδιά χορού: Η Αγγελική Τρομπούκη συνεργάζεται με τον Μιχάλη Χόιπελ, από τους σημαντικότερους Έλληνες τσελίστες της νέας γενιάς, σε μια εξερεύνηση της σχέσης μουσικής και κίνησης με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές.
Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, στο σόλο που χορογράφησε και ερμηνεύει η ίδια, προχωρεί σε διαρκείς μεταμορφώσεις μαζί με τον χώρο/κοστούμι που την περιβάλλει.
27, 28 και 29 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Priority", σε χορογραφία Αντώνη Φωνιαδάκη.
Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία —αρχικά ως χορευτής και από το 2002 και
μετά ως ανεξάρτητος χορογράφος— παρουσιάζει για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών ένα σόλο
που ερμηνεύει και χορογραφεί ο ίδιος. Επιστρέφει στη σκηνή με διάθεση ενδοσκόπησης, πειραματι-
σμών, αλλά κυρίως αναστοχασμού, με την επιθυμία να σκιτσάρει με το σόλο του μιαν αυτοπροσωπο-
γραφία. Γιατί αν η γλώσσα του φέρει διαφορετικές καταγωγές, μοιάζει τώρα να αναζητά την προσωπική της ενδοχώρα, σαν ένα ποτάμι που αναζητά την κοίτη του.
"BiT", σε χορογραφία Μαγκύ Μαρέν.
Η γαλλίδα χορογράφος επανακάμπτει για πέμπτη φορά στην Πειραιώς 260, με την τελευταία δημιουργία της, "BiT" –τίτλος που παραπέμπει στον ρυθμό της techno. Με πηγή έμπνευσης το έργο του Γάλλου φιλοσόφου Πιερ Σοβανέ "Ο ρυθμός και ο λόγος", μας βυθίζει σε ένα αγχωτικό ημίφως, υπογράφοντας μια χορογραφία άλλοτε πένθιμη, άλλοτε οργισμένη, βαθιά πολιτική ωστόσο, και σε ευθεία σύνδεση με τη ζωή.
3 και 4 Ιουνίου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
"Life in Progress", με τη Συλβί Γκιλλέμ.
Η Γκιλλέμ έρχεται στην Ελλάδα με την αποχαιρετιστήρια παράστασή της. Για την τελευταία περιοδεία της διάλεξε να υποκλιθεί μπρος στο ελληνικό κοινό, που τόσο την αγάπησε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει χορογραφίες των Ματς Εκ, Ουίλλιαμ Φόρσαϊθ, Άκραμ Καν και Ράσσελ Μάλιφαντ.
9 και 10 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Singspiele" με τον Νταβίντ Μαμπούς.
Σε εντελώς διαφορετικό κλίμα κινείται η περφόρμανς που υπογράφει και πάλι η Μαγκύ Μαρέν, καθώς αντλεί —όπως υπαινίσσεται και ο τίτλος— από την ατμόσφαιρα του γερμανικού
Lied. Το σόλο ερμηνεύει ο υπέροχος Νταβίντ Μαμπούς, που επιδίδεται σε ένα παιχνίδι μεταμορφώσεων αλλάζοντας ανδρικές και γυναικείες ταυτότητες, όπως εμείς αλλάζουμε ρούχα.
13 και 14 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Πενθεσίλειες...", σε χορογραφία Κατρίν Ντιβερρές.
Την ασυμβίβαστη καλλιτεχνικά Κατρίν Ντιβερρές παρουσιάζει για δεύτερη φορά το Φεστιβάλ Αθηνών. Η τελευταία της δημιουργία, "Πενθεσίλειες…", όπως ξεκάθαρα υποδηλώνει ο τίτλος, βασίζεται στην "Πενθεσίλεια" του Κλάιστ και φέρει έντονα το χοροθεατρικό στοιχείο. Η χορογράφος, με αφετηρία τον μύθο των Αμαζόνων, επιχειρεί μια ιστορική ανασκόπηση της γυναικείας ταυτότητας. Εννιά χορευτές επί σκηνής υποδύονται ρόλους που υπερβαίνουν το στερεοτυπικό δίπολο άνδρας-γυναίκα και ανατρέπουν κοινωνικούς κώδικες και συμβάσεις, θέτοντας το δυσεπίλυτο ερώτημα: "Πώς μπορούμε να εδραιώσουμε την ειρήνη δίχως πριν να έχουμε πολεμήσει γι’ αυτήν;"
25 και 26 Ιουνίου, Πειραιώς 260
Νέα δημιουργία (2015) της Λενιώς Κακλέα.
Η χορογράφος στη νέα της δημιουργία —ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέ—, παίζει με
την ιδέα του αποτυπώματος, σε μια χορογραφική διαδικασία που ανασύρει στην επιφάνεια απωθημένα κομμάτια του ασυνειδήτου.
27 και 28 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Weaving Chaos", σε χορογραφία Τάνια Καρβάλιο.
Η πορτογαλικής καταγωγής Τάνια Καρβάλιο κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Συνδυάζοντας τόσο το κλασικό όσο και το σύγχρονο ιδίωμα, η γραφή της συνορεύει με το χοροθέατρο και τις εικαστικές τέχνες. Το "Weaving Chaos" χρησιμοποιεί ως παλίμψηστο την Οδύσσεια προκειμένου να αναπαραστήσει σκηνικά το αίσθημα της αστάθειας και της ατελεύτητης περιπλάνησης των χαρακτήρων του ομηρικού έπους. Ζωντανές τοιχογραφίες, με σαφείς αναφορές στο σκοτεινό δαντικό σύμπαν ή τα αναγεννησιακά φρέσκο, συνθέτουν μιαν ιδιαίτερα εξπρεσιονιστική χορογραφία, με πρωταγωνιστή το πάσχον σώμα.
29 και 30 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Δάσος & Taboo", από την ομάδα χορού Griffon και την Ιωάννα Πορτόλου.
Η Ιωάννα Πορτόλου, που χορογραφούσε από το 2000 για την ομάδα της με ένα ιδιότυπο χοροθεατρικό ιδίωμα, παρουσιάζει για πρώτη φορά τη δουλειά της στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η ενασχόλησή της με το ντουέτο συμπίπτει με τη μετακίνησή της σε μια γραφή που εστιάζει στη σχέση των δύο σωμάτων (άνδρας - γυναίκα), κρατώντας το ουσιώδες και αφήνοντας στην άκρη όλα τα περιττά. Την ίδια στιγμή εμπιστεύεται τη χημεία των δύο ερμηνευτών (Σεσίλ Μικρούτσικου-Γιάννης Νικολαΐδης), δίνοντας ελευθερία κινήσεων και αποφεύγοντας τις μανιέρες.
30 Ιουνίου, 1 και 2 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"À Ô Làng Phô"
Τη μετακίνηση της βιετναμέζικης κοινωνίας από την ήρεμη αγροτική ζωή προς τη βία και τον θόρυβο
του αστικού τοπίου ζωντανεύει στη σκηνή αυτό το βιετναμέζικο τσίρκο. Είκοσι καλλιτέχνες —ακροβάτες, ζογκλέρ, χορευτές των πολεμικών τεχνών, χορευτές του δρόμου, αλλά
και μουσικοί— συνθέτουν το δυναμικό μιας συλλογικής περιπέτειας, που συγγενεύει αισθητικά με το
νέο γαλλικό τσίρκο.
7 και 8 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"1blank2" των Αγγελικής Τρομπούκη και Μιχάλη Χόιπελ.
"Blossom" της Αγνής Παπαδέλη Ρωσσέτου.
Απόφοιτες της ΚΣοΤ, κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών σε μια κοινή βραδιά χορού: Η Αγγελική Τρομπούκη συνεργάζεται με τον Μιχάλη Χόιπελ, από τους σημαντικότερους Έλληνες τσελίστες της νέας γενιάς, σε μια εξερεύνηση της σχέσης μουσικής και κίνησης με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές.
Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, στο σόλο που χορογράφησε και ερμηνεύει η ίδια, προχωρεί σε διαρκείς μεταμορφώσεις μαζί με τον χώρο/κοστούμι που την περιβάλλει.
27, 28 και 29 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Priority", σε χορογραφία Αντώνη Φωνιαδάκη.
Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία —αρχικά ως χορευτής και από το 2002 και
μετά ως ανεξάρτητος χορογράφος— παρουσιάζει για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών ένα σόλο
που ερμηνεύει και χορογραφεί ο ίδιος. Επιστρέφει στη σκηνή με διάθεση ενδοσκόπησης, πειραματι-
σμών, αλλά κυρίως αναστοχασμού, με την επιθυμία να σκιτσάρει με το σόλο του μιαν αυτοπροσωπο-
γραφία. Γιατί αν η γλώσσα του φέρει διαφορετικές καταγωγές, μοιάζει τώρα να αναζητά την προσωπική της ενδοχώρα, σαν ένα ποτάμι που αναζητά την κοίτη του.
0 comments: