Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Θέατρο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015

Leave a Comment
31 Μαΐου και 1, 2 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Πάπισσα Ιωάννα" του Εμμανουήλ Ροΐδη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου.
Ο σκηνοθέτης ολοκληρώνει την περσινή παράσταση "εν εξελίξει".


2-11 Ιουνίου, Θέατρο Οδού Κυκλάδων
"Ο Άρντεν από το Φέβερσαμ", ανωνύμου, σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη.
Με φόντο την ελισαβετιανή εποχή, το κείμενο αυτό θα μπορούσε να θυμίζει σενάριο του Χίτσκοκ ή του Ταραντίνο.

3 και 4 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Είμαστε οι Πέρσες!" της Γιολάντας Μαρκοπούλου, από την ομάδα Station Athens.
Ο Χασάν, ο Τζαβάντ, ο Ρεζά, ο Χαλίλ, ο Αϊντίμ και ο Λευτέρη είναι οι Πέρσες!
Οι "Πέρσες" του Αισχύλου δίνουν την αφορμή σε μια ομάδα προσφύγων από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές να μπουν σε ένα χορικό πολεμιστών και να μοιραστούν προσωπικές τους μάχες, από τη σύγχρονη ιστορία. Μια παράσταση ντοκουμέντο.

9 και 10 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Textilen" της Μαρίας Ευσταθιάδη, σε σκηνοθεσία Βίκτωρα Αρδίττη.
Ένα έργο πάνω στην αποσύνθεση μιας πλούσιας αστικής οικογένειας στη σημερινή Ελλάδα, σύμφωνα με την ίδια τη συγγραφέα.

11, 12 και 13 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Δεσποινίς Τζούλια" του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, από το Baxter Theatre Center.
Το Φεστιβάλ Αθηνών συστήνει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό έναν ξεχωριστό νοτιοφρικανικό θίασο, με μια άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση.

16, 17 και 18 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Σόνια" της Tatiana Tοlstaya, σε σκηνοθεσία Άλβις Χερμάνις, από το New Riga Theatre.
Με μια παράσταση πανέξυπνη και σπαρακτική έρχεται ο Άλβις Χερμάνις, ο λετονός σκηνοθέτης που έχει αποσπάσει την τελευταία δεκαετία τη διεθνή αναγνώριση.

19, 20 και 21 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Μικρές αλεπούδες" της Λίλλιαν Χέλλμαν, σε σκηνοθεσία Τόμας Οστερμάγιερ.
O γερμανός σκηνοθέτης μεταφέρει τη δράση από τον αμερικανικό Νότο των αρχών του περασμένου αιώνα στο εδώ και το τώρα. Το ρεαλιστικό σκηνοθετικό νυστέρι διαπερνά την επιφάνεια των πραγμάτων για να αποκαλύψει, μέσα από τις έξοχες ερμηνείες των ηθοποιών, την εσωτερική ζωή των προσώπων και την επίδραση του οικονομικού ανταγωνισμού στις ανθρώπινες συμπεριφορές.

20, 21 και 22 Ιουνίου Πειραίως 260
"Στροφοδίνες" του Βίκου Ναχμία.
Ο τίτλος της παράστασης παραπέμπει στην αρχαία ελληνική λέξη στρόφιγξ και περιγράφει μεταφορικά την παραληρηματική συμπεριφορά των ατόμων που φτάνουν σε έκσταση κατά την άσκηση της διαρκούς επιτόπιας περιστροφής.

22, 23 και 24 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Straight White Men", από την Young Jean Lee.
Κεντρική μορφή της νεοϋορκέζικης θεατρικής σκηνής, η Young Jean Lee έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας καλεσμένη του Φεστιβάλ Αθηνών. Η κορεατικής καταγωγής δραματουργός και σκηνοθέτρια πραγματεύεται στα έργα της το ζήτημα της ταυτότητας, σε όλες τις όψεις του —εθνική, κοινωνική, σεξουαλική—, αμφισβητώντας τις κυρίαρχες αξίες των σύγχρονων νεοφιλελεύθερων κοινωνιών.

26 και 27 Ιουνίου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
"Μήδεια" του Μποστ, σε σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου.
Η εμβληματική παράσταση του 1993 επαναλαμβάνεται φέτος με τους ίδιους συντελεστές.

27, 28 και 29 Ιουνίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
"Go down, Moses", από τον Ρομέο Καστελλούτσι και τον Θίασο Societas Raffaello Sanzio.
To Φεστιβάλ Αθηνών καλωσορίζει για τρίτη φορά τον Ρομέο Καστελλούτσι, έναν
από τους σημαντικότερους δημιουργούς στην ιστορία του νεότερου θεάτρου.

28, 29, 30 Ιουνίου και 1, 2 Ιουλίου, Θέατρο Οδού Κυκλάδων
"Το κιβώτιο" του Άρη Αλεξάνδρου, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη.
Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της μεταπολεμικής ελληνικής λογοτεχνίας, μεταφέρεται στη σκηνή σε μορφή μονολόγου.

Από 1 Ιουλίου, Περιπατητική παράσταση στο Λύκειο του Αριστοτέλη
"Ρήσος" του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με μια παράσταση στο Λύκειο του Αριστοτέλη, ένα από τα τρία αρχαιότερα γυμνάσια της πόλης (μαζί με αυτό της Ακαδημίας Πλάτωνος και του Κυνοσάργους), που ταυτίστηκε με την Περιπατητική Σχολή. Η παράσταση θα ξεκινάει με τη
δύση του ηλίου, ως μια εμπειρία περιπάτου σε όλο τον χώρο του Λυκείου.

11 και 12 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Schubladen", από την ομάδα She She Pop.
"Ποιες ήμασταν; Ποιες είμαστε; Γιατί γίναμε έτσι;" Μέσα από αυτά τα ερωτήματα προέκυψε το "Schubladen" (που σημαίνει «συρτάρια» στα γερμανικά). Τρεις περφόρμερς των She She Pop με καταγωγή από την Ανατολική Γερμανία κάθονται απέναντι από τις αντίστοιχες συναδέλφους τους
που προέρχονται από τη Δύση.

11 και 12 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Ο άνθρωπος ανεμιστήρας ή πώς να ντύσετε έναν ελέφαντα", σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου, από την ομάδα Εν Δυνάμει.
Στην παράσταση κοινοποιούνται ιστορίες γύρω από την αναπηρία. Μέσω αυτών των ιστοριών δεν επιδιώκεται παρά το άνοιγμα στο ανοίκειο, έτσι ώστε να γίνει γνωστό και οικείο. Στη σκηνή οι ιστορίες αυτές μπαίνουν στο στόμα των παιδιών και παίρνουν τη μορφή ενός παιδικού παιχνιδιού.

12 και 13 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Οι τυφλοί ή O ήχος μικρών πραγμάτων σε μεγάλο σκοτεινό τοπίο", σε σκηνοθεσία και χορογραφία Ζωής Χατζηαντωνίου.
Mια σύνθεση για το τέλος της ιστορίας των πράξεων, από το ομώνυμο δράμα του Μωρίς Μαίτερλινκ.

15 και 16 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Απολίθωμα/Relic", από τον Ευριπίδη Λασκαρίδη και την ομάδα Ώσμωσις.
Μία σόλο περφόρμανς, ανάμεσα στο θέατρο και τον χορό.

16, 17 και 18 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Passim", από το Théâtre du Radeau και τον Φρανσουά Τανγκύ.
Ένας ποιητής της γαλλικής σκηνής, ο Φρανσουά Τανγκύ, εμφανίζεται για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό. Το θέατρό του κατοικείται από εικόνες που αναδύονται μέσα από μια δραματουργία ονειρική: θραύσματα από θεατρικά έργα και ποιήματα, ηχώ από λέξεις και μουσικές, κοστούμια, πανώ, ηθοποιοί βγαλμένοι από έναν ζωντανό πίνακα… Ένα ετερόκλητο θεατρικό εργαστήρι από αναπάντεχα μαστορέματα, το Théâtre du Radeau καλεί τον θεατή να συμμετάσχει σε ένα συνεχές παιχνίδι ελεύθερων συνειρμών.

20 και 21 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Ευμενίδες" του Αισχύλου, σε μορφή μονολόγου, με τη Στεφανία Γουλιώτη.
Στόχος της παράστασης να βρεθεί το νήμα που συνδέει τον θεατή με τον συγγραφέα, χωρίς να μεσολαβεί το υπερεγώ του ηθοποιού.

23 και 24 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Λουκρητία Βοργία" του Β. Ουγκό, σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς.
Η Λουκρητία Βοργία, δούκισσα της Φερράρας, ήταν πασίγνωστη για την ομορφιά της, τους σκανδαλώδεις έρωτές της και την πιθανή ανάμιξή της σε διάφορα εγκλήματα. Ήταν άραγε μια δόλια προσωπικότητα ή θύμα της οικογένειας Βοργία, που είχε άσβεστη δίψα για εξουσία; Ήταν αδίστακτα
φιλήδονη ή κακοποιημένη σεξουαλικά από τον ίδιο της τον πατέρα και τον αδελφό;

24 και 25 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Βερενίκη" του Ρακίνα, σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση.
Το ερωτικό τρίγωνο μεταξύ του αυτοκράτορα Τίτου, της Βερενίκης και του Αντίοχου είναι το κέντρο ενός έργου που, με απροσδόκητα σύγχρονο τρόπο, μιλάει για τον καταδικασμένο έρωτα, την αναμονή και τη γλώσσα που συνθλίβει το συναίσθημα.

30 και 31 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Θέλω μια χώρα" του Ανδρέα Φλουράκη, από το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη.
Με κύριο σύνθημα τη φράση "Θέλω μια χώρα" ο Ανδρέας Φλουράκης μεταγράφει με χιούμορ και απελπισία όλες εκείνες τις φράσεις που ακούμε, λέμε και ξαναλέμε όταν μιλάμε για τη χώρα μας σήμερα

30 και 31 Ιουλίου, Πειραιώς 260
"Ιούλιος Καίσαρ" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις.
Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις ανεβάζει τον Ιούλιο Καίσαρα ως σαρκαστικό πολιτικό θρίλερ της σύγχρονης εποχής. Εστιάζοντας στην παράλογη ηθική της πολιτικής συνωμοσίας και στις μεθόδους χειραγώγησης που χρησιμοποιεί το πολιτικό κατεστημένο, θίγει την παραμόρφωση της δυτικής ηθικής και την γκροτέσκα φύση της πολιτικής προπαγάνδας.

"Ευμενίδες 2015" (προσωρινός τίτλος)
Mια παράσταση ντοκουμέντο για τον άνθρωπο χωρίς δικαιώματα, από τον Ανέστη Αζά.
Αναζητώντας τις ζώνες εκείνες όπου τα δικαιώματα των πολιτών καταργούνται, καλεί τέσσερις περφόρμερ να ισορροπήσουν ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, και να αναμετρηθούν με μιαν ακραία κατάσταση "γυμνής ζωής" στον 21ο αιώνα.

"Στη μέση του δρόμου"
Μια πολυήμερη δράση σε κεντρική πλατεία της πόλης, με αφετηρία μια έρευνα γύρω από τους νεο-άστεγους των Αθηνών, από τον Πρόδρομο Τσινικόρη.

"Ένα... δύο... τρία... ή Η πασιέντζα" της Μαρίας Λαϊνά, σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου.
Το έργο της Μαρίας Λαϊνά συμπυκνώνει σε τρία πρόσωπα όλα τα αρχετυπικά διλήμματα που ενυπάρχουν στις ανθρώπινες δοσοληψίες: Μαζί ή κατά μόνας; Απομόνωση ή άνοιγμα στους άλλους; Συνύπαρξη ή επιβολή του ισχυρότερου;

"Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ντέλλα.
Μια διαφορετική εκδοχή της Ηλέκτρας του Σοφοκλή, σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν.


Παραστάσεις του 2014 που επαναλαμβάνονται:

7 και 8 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Μετατόπιση προς το ερυθρό" του Γιάννη Μαυριτσάκη, σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου.

14, 15 και 16 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας", βασισμένο σε διηγήματα του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου.

26 και 27 Ιουνίου, Πειραιώς 260
"Το ατλαζένιο γοβάκι" του Πωλ Κλωντέλ, σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου.


Φεστιβάλ Επιδαύρου 2015

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

"Αχαρνής" του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλου, τον Φάνη Μουρατίδη, τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη.

"Νο-Νέκυια", μια συνάντηση του Μιχαήλ Μαρμαρινού με το θέατρο Νο της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master Gensho Umewaka, βασισμένη στη ραψωδία λ της "Οδύσσειας" του Ομήρου.

"Αίας" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, με τον Νίκου Κουρή, τη Μαρία Πρωτόπαππα, τον Γιάννο Περλέγκα, τον Γιάννη Τσορτέκη.

"Ιφιγένεια εν Ταύροις" του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, με την Αμαλία Μουτούση, τον Γιώργο Χρυσοστόμου, την Άννα Καλαϊτζίδου.

"Τρωάδες" του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, την Άλκηστη Πρωτοψάλτη, τη Μαρία Κίτσου, τον Νίκο Ψαρρά

"Εκκλησιάζουσες" του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, με τον ίδιο, τον Μάκη Παπαδημητρίου, τον Πάνο Βλάχο, τον Κωστή Μαραβέγια.

"Ορέστης" του Ευρπίδη, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, με τον Δημήτρη Λάλο, την Έλενα Μαυρίδου.

"Νεφέλες" του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, με τον Πέτρο Φιλιππίδη.


ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
"Αίας" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου.
Ένας δημιουργικός πυρήνας νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών στρέφεται στην έρευνα πάνω στο αρχαίο δράμα, και ειδικότερα στην τραγωδία, αναζητώντας τη σύνδεση με το παρελθόν και επενδύοντας στη μεταξύ τους σχέση, στο ουσιαστικό ομαδικό πνεύμα.




Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: