Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Τα highlights του Φεστιβάλ Αβινιόν 2014

Leave a Comment
To Φεστιβάλ της Αβινιόν (4 έως 27 Ιουλίου 2014) συμπληρώνει φέτος 68 χρόνια παρουσίας. Όπως επισημαίνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Ολιβιέ Πι, "στόχος και αυτή τη χρονιά, είναι να μετατραπεί η γαλλική αυτή πόλη σε ένα πεδίο συνάντησης διαφορετικών πολιτισμών".
Ο Ολιβιε Πι θεωρεί πως "ο πολιτισμός και η πολιτική θα πρέπει να συμπορεύονται ως αλληλένδετες εκφάνσεις της καθημερινότητας. Δεν υπάρχει μέλλον χωρις τον πολιτισμό. Η τέχνη μπορεί να δείξει τον δρόμο για να ξεπεραστεί η δυσχέρεια που πλήττει την Ευρώπη. Όλα τα υπόλοιπα είναι απελπισμένες προσπάθειες οικονομικής διαχείρισης".

Το θεατρικό μέρος του φεστιβάλ ανοίγει ο Giorgio Barberio Corsetti. Με προϋπηρεσία στο θέατρο, στην όπερα, αλλά και στο τσίρκο, ο Corsetti παρουσιάζει μια εκδοχή του "Πρίγκιπα του Χόμπουργκ" του Κλάιστ, που χρησιμοποιεί την κίνηση των σωμάτων και την δυναμική των ήχων, το video και τις σκηνικές μηχανές για να παρουσιάσει έναν παραξένο συνδυασμό ονείρου και πραγματικότητας. (4-13 Ιουλίου)

Για πρώτη φορά φέτος η πρωτη ελληνική κρατική θεατρική σκηνή, το Εθνικό Θέατρο, συμμετέχει στο φεστιβάλ με το "Vitrioli" του Γιάννη Μαυριτσάκη, την παραγωγή της περιόδου 2012-2013 που σκηνοθέτησε ο Ολιβιέ Πι (10-19/7). Ο Πι έχει και δεύτερη παρουσία στο Φεστιβάλ με ένα κείμενο που έγραψε και σκηνοθετεί ο ίδιος, το "Orlanto ou l' Impatience". O νεαρός Ορλάντο ψάχνει να βρει τον πατέρα που ποτέ δεν γνωρισε και προσπαθεί να αποφύγει τα παραπλανητικά στοιχεία που του δίνει η ηθοποιός, μητέρα του. (5-16/7)

Η δεύτερη ελληνική παρουσία έρχεται από τον νεαρό και τάχιστα ανερχόμενο Δημήτρη Καραντζά. Ο σκηνοθέτης ταξιδεύει στη γαλλική πόλη με τον "Κυκλισμό του τετραγώνου" του Δημήτρη Δημητριάδη, μια παραγωγή που παρουσιάστηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών τον περασμένο Οκτώβριο. (22-25/7)

Με έντονο ελληνικό στοιχείο και ο "Υπερίωνας" ("Hyperion") της Marie-José Malis, μια παράσταση που βασίζεται στην επιστολική βιογραφία που έγραψε ο Friedrich Hölderlin το 1799, λίγο πριν μεταφράσει τις τραγωδίες του Σοφοκλή στα γερμανικά. Το έργο είναι ένας ύμνος στο πάθος της νεότητας, αλλά και μια απαισιόδοξη εκτίμηση για τους χειρισμούς της κρίσης στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα. (8-16/7)

Οι παλιοί γνώριμοι της Αβινιόν Τόμας Οστερμάιερ και Ίβο βαν Χόβε έρχονται με τις παραγωγές "Die Ehe der Maria Braun" (23-27/7) και "The Fountainhead" (13-19/7), αντίστοιχα. Ο Olivier Saccomano παρουσιάζει μια ελεύθερη απόδοση του "Οθέλλου" για τρεις ηθοποιούς, ενώ ο Claude Reby μια εκδοχή του "Εσωτερικού" ("Interieur") του Μαίτερλινγκ, με ιάπωνες ηθοποιούς. (15-27/7)

Για το "Notre Peur de n' Etre" ο βέλγος Fabrice Murgia, εμπνέεται από τους ιάπωνες hikikomori, τους ανθρώπους που αρνούνται κάθε επαφή με τους άλλους και την ευρύτερη κοινωνία. Μια ηθελημένη μοναξιά που αντιστέκεται σε οποιαδήποτε κοινωνική πίεση. (21-27/7)

Στο έργο της Gianina Cărbunariu "Solitaritate" τα ζητήματα της κοινωνικής θέσης και στάσης, της μετανάστευσης, της διάστασης μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας επανέρχονται ξανά και ξανά. Η Carbunariu σκιαγραφεί ένα σκληρό πορτραίτο της ρουμανικής μεσοαστικής τάξης, σε μια παράσταση που καλεί το κοινό να πάρει μέρος σε ένα ιδιαίτερο παιχνίδι "Μονόπολης" ή "Ναυμαχίας". (19-27/7)

http://www.festival-avignon.com/en/all-events



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: