Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γουρούνι στο σακί" (Θέατρο Κήπου, 30,31/8), "Λυσιστράτη" (Θέατρο Δάσους, 31/8, 1,2/9), "Ταξίδι στον Σταυρό του Νότου" (Θέατρο Κήπου, 5,6/9), "Eπτά επί Θήβας" (Βασιλικό Θέατρο, 13-16/9), "Πέτρες στις τσέπες του" (Αριστοτέλειον, 22/9-1/10)

20ό Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Leave a Comment
Η Καλαμάτα, πόλη του χορού, υποδέχεται την 20ή κατά σειρά διοργάνωση από 17 έως 24 Ιουλίου 2014. Σημαντικοί έλληνες και ξένοι δημιουργοί έχουν παρουσιάσει τη δουλειά τους στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, ενώ αναπόσπαστο κομμάτι αποτελούν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια, τα εργαστήρια και οι διαλέξεις.




Το φετινό πρόγραμμα:

17 και 18 Ιουλίου 2014, Μέγαρο Χορού, Κεντρική Αίθουσα, στις 22:00
Nederlands Dans Theater 2

Η δημιουργική καλλιτεχνική ομάδα χορού των Γίρζι Κύλιαν και Πωλ Λάιτφουτ, από την Ολλανδία έρχεται στην Καλαμάτα με τέσσερις χορογραφίες, ("Gods and Dogs" (2008), "Shutters Shut" (2003), "Subject to Change" (2003), "Cacti" (2010)

18 και 19 Ιουλίου 2014, Μέγαρο Χορού, Στούντιο, στις 20:00
l’association fragile / christian rizzo
"sakınan göze çöp batar" (το μάτι που θα προστατέψεις είναι αυτό που θα πληγωθεί)

Επί σκηνής, ένας άνθρωπος μόνος, ξένος, ίσως νεοφερμένος. Γι' αυτόν είναι ζήτημα επιβίωσης να κυριαρχήσει στο χώρο, να τον οικειοποιηθεί, να τον εποικήσει με έναν εαυτό. Ο Κριστιάν Ριζό, μέσα από θραύσματα κινήσεων, ανολοκλήρωτες σωματικές χειρονομίες, σχεδόν εικαστικές μελέτες στη μοναξιά, δημιουργεί μια χορευτική σπουδή στην εξορία, εσωτερική και εξωτερική, γεωγραφική και υπαρξιακή. Μόνος επί σκηνής, ο τούρκος χορευτής Kerem Gelebek συμπυκνώνει σε διαδοχικά χορευτικά επεισόδια νοσταλγία, ψυχική ερημία, μελαγχολία, απόγνωση, σπαραγμό.

19 και 20 Ιουλίου 2014, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, στις 22:00
KVS, les ballets C de la B & A.M. Qattan Foundation
"BADKE"

Ένας λαϊκός παλαιστινιακός χορός, το Dabke, δίνει στην παράσταση τον τίτλο της: "Badke" – ο αναγραμματισμός δεν είναι τυχαίος· λειτουργεί σαν υπαινιγμός. Η σύνδεση του χορού των νεαρών παλαιστίνιων ερμηνευτών με διαφορετικά χορευτικά ιδιώματα, όπως ο σύγχρονος χορός, η καποέιρα, το χιπ χοπ, συνιστά δήλωση ταυτότητας και ταυτόχρονα άνοιγμα στον κόσμο, απόδραση από τα στενά όρια της εντοπιότητας και συνομιλία με άλλες πολιτισμικές ταυτότητες.

20 Ιουλίου 2014, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, Κεντρική Αίθουσα
Mette Ingvartsen
"Evaporated Landscapes"

Η χορογράφος Μέττε Ίνγκβαρτσεν δημιουργεί έναν τεχνητό κόσμο που λειτουργεί σύμφωνα με τους νόμους της εξάτμισης, της διάλυσης και της μεταμόρφωσης. Είναι τα "Εξατμιζόμενα τοπία" της, που άλλοτε θυμίζουν τη φύση όπως τη γνωρίζουμε, ενώ άλλοτε μοιάζουν με φουτουριστική επινόηση. Πρόκειται για ένα μαγευτικό εικαστικό-χορευτικό περιβάλλον στο οποίο η χορογραφία δεν συντελείται μόνο στο χώρο αλλά και στα σώματα των θεατών, λόγω των αισθητηριακών και αντιληπτικών κραδασμών που βιώνουν σε όλη την παράσταση.

22 Ιουλίου 2014, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, Κεντρική Αίθουσα, στις 22:00
Αερίτες
"Πλάνητες"


Στην παράσταση Πλάνητες, της ομάδας Αερίτες της Πατρίσια Απέργη, διερευνάται η έννοια της απώλειας, της οδύνης και του διχασμού, αλλά και της συνάντησης, της αναγνώρισης, της πρόσμιξης, της λαχτάρας για ένταξη, χωρίς απώλεια της ταυτότητας. Μέσα από την ακάματη ενέργεια των ανδρικών σωμάτων, αναζητείται μια απάντηση για το αν και κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί το δημοκρατικό ιδεώδες σε μια σύγχρονη κοινωνία.

24 Ιουλίου 2014, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, στις 22:00
"Πετρόσουπα" του Στάθη Γυφτάκη, σε χορογραφία sinequanon.

Αλήθεια μπορεί να χορτάσει ένα ολόκληρο χωριό με μια σούπα από πέτρες; Ναι, αν συνεισφέρουν όλοι για να τη νοστιμίσουν. Ο ευωδιαστός ατμός της θα τρυπώσει μέσα από χαραμάδες, θα γλιστρήσει κάτω από τα κλειστά παράθυρα, θα πλημμυρίσει το χωριό, κάνοντας πόρτες και καρδιές σιγά σιγά να ανοίξουν. Η αλληλεγγύη και η προσφορά θα αφυπνίσουν σώματα και ψυχές, και νέοι δεσμοί θα υφανθούν, ενώνοντας τους ανθρώπους. Όπως και η Πετρόσουπα του κινέζικου λαϊκού μύθου, το μουσικό αυτό παραμύθι μαγειρεύτηκε από μια συντροφιά παιδιών και μεγάλων: από τον συνθέτη Στάθη Γυφτάκη και τους μαθητές του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, από τη Λίλλυ Τριαντάρη και τις λέξεις της, από την εικαστικό Αιμιλία Μπαντούνα και τα παιδιά του εργαστηρίου της, "Μπλε Τελεία", από τον χορογράφο Δημήτρη Σωτηρίου και την ομάδα sinequanon.

http://www.kalamatadancefestival.gr/



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: