Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Θέατρο στο Φεστιβάλ Αθηνών 2016

Leave a Comment
Το θεατρικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών 2016 απλώνεται και αυτή τη χρονιά στις σκηνές των κτηρίων της Πειραιώς 260, στο Εθνικό Θέατρο, το Ωδείο Ηρώδου Αττικού, αλλά και στο Μέγαρο Μουσικής. Το θεατρόφιλο κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει —μεταξύ άλλων— τη νέα περφόρμανς του Ρομέο Καστελλούτσι,
τη δωδεκάωρη παρουσίαση του έργου του Μπολάνιο "2666" από την κολεκτίβα Si vous pouviez lécher mon coeur, αλλά και την πρώτη παρουσίαση στην ελληνική θεατρική σκηνή των έργων "Αμύντας" του Γεωργίου Μόρμορη, σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου και "Το παραβάν" του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη.

Το πρόγραμμα:

Τετάρτη 15 και Πέμπτη 16 Ιουνίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Ε]
"Re-volt Athens" από την ομάδα ODC Ensemble, σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου.

Η περφόρμανς, που παρουσιάζεται στην Αθήνα ύστερα από μια επιτυχημένη πορεία στο εξωτερικό (Βαρκελώνη, Βιέννη, Ζάγκρεμπ), μιλά για τα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα της ελληνικής πρωτεύουσας, όμως πολύ γρήγορα γίνεται σαφές πως ολόκληρη η σύγχρονη Ευρώπη αντιμετωπίζει τα ίδια ζητήματα: την καταστολή των δημοκρατικών διαδικασιών και την καταπάτηση των κοινωνικών δικαιωμάτων στο όνομα μιας "υποτιθέμενης" ασφάλειας.

Παρασκευή 17 και Σάββατο 18 Ιουνίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Η]
"​Η τάξη μας" του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Στις 10 Ιουλίου 1941, όλοι οι εβραίοι κάτοικοι της πόλης Γιεντβάμπνε στην Πολωνία συγκεντρώνονται με τη βία στην κεντρική πλατεία και οδηγούνται σε ένα στάβλο όπου και δολοφονούνται. Η επίσημη ιστορική αφήγηση καταδείκνυε τους ναζί ως δράστες της σφαγής, ωστόσο, 60 χρόνια μετά, οι έρευνες μιας κινηματογραφίστριας απέδειξαν πως υπαίτιοι δεν ήταν οι Γερμανοί, αλλά οι συντοπίτες και γείτονες των θυμάτων, καθολικοί Πολωνοί. Οι ήρωες του έργου είναι δέκα μαθητές του δημοτικού σχολείου της πολωνικής πόλης Γιεντβάμπνε. Στις επτά δεκαετίες που καλύπτει με την αφήγησή του το έργο, οι ήρωες μιλούν εξ ονόματος των θυμάτων και αποκαθιστούν την αλήθεια που θάφτηκε για σχεδόν 60 χρόνια, μετατρέποντας το Γιεντβάμπνε σε σύμβολο της φιμωμένης Ιστορίας.

17, 18, 19 και 20 Ιουνίου [ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ]
"Julius Caesar. Spared parts and the fox said to the Crow", από τον Ρομέο Καστελλούτσι και τον θίασο Socìetas Raffaello Sanz​io.

Μια περφόρμανς πάνω στον λόγο και την ομιλία. Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την πρώτη του ενασχόληση με τον σαιξπηρικό Ιούλιο Καίσαρα, ο Καστελλούτσι επιστρέφει έχοντας ως πρωταγωνιστές του τρεις ηθοποιούς εκείνης της παράστασης. Με τη βοήθεια μιας ενδοσκοπικής κάμερας που φτάνει μέχρι τις φωνητικές χορδές του ενός καθώς μιλάει, όσο ο άλλος ηθοποιός στέκεται ανίκανος να εκφέρει λόγο (εξαιτίας της εγχείρησης αφαίρεσης λάρυγγα που έχει υποστεί), η παράσταση μελετά το πώς ο αέρας μετασχηματίζεται σε ήχο.

Δευτέρα 20 και Τρίτη 21 Ιουνίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Ε]
"Απολογίες 4 και 5" του Ευθύμη Φιλίππου, από τους Vasistas, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη.

Ένα βιογραφικό σκηνικό ποίημα, με πρωταγωνιστές έναν δικαστή με μεταφυσικές ιδιότητες και δύο κατηγορούμενους που οδηγούνται μπροστά του οικειοθελώς, με διακύβευμα τον αποκλεισμό ή την κοινωνική τους ένταξη, παρουσία ενός πενταμελούς Χορού ενόρκων. Ενώ αναμετριούνται με τη μνήμη, καθώς επανεξετάζουν τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής τους, ο Χορός των ενόρκων παρατηρεί και παρεμβαίνει διαρκώς, τραγουδώντας πολυφωνικά τραγούδια της Κορσικής και της Μεσογείου.

Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Ιουνίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Δ]
"Άμλετ" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Οσκάρας Κορσουνόβας.
Χρησιμοποιώντας τον Άμλετ ως βάση, ο Κορσουνόβας μιλάει για την πιο πρόσφατη Ιστορία και θέτει σύγχρονους προβληματισμούς. Ο Άμλετ του αρχίζει με το ερώτημα: "Ποιος είσαι;", για να καταλήξει στο τέλος με το σπαρακτικό ερώτημα προς εαυτόν: "Ποιος είμαι;".

Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Ιουνίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Ε]
"Αβαρία/πράγματα που άφησα πίσω"
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ομάδα του Scrow Theatre δημιουργούν μια παράσταση για όλα αυτά που αφήνουμε πίσω μας, ώστε να συνεχίσουμε να πλέουμε, να ζούμε.

Τρίτη 28 και Τετάρτη 29 Ιουνίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Δ]
"The blind poet", από την ομάδα Needcompany.
Η βελγική ομάδα Needcompany δημιουργεί μια παράσταση για τα αμέτρητα ψεύδη που κατακλύζουν αυτό που ονομάζεται ευρωπαϊκή ταυτότητα, με όχημα τη ζωή δύο ποιητών, του τυφλού άραβα
Αμπού αλ’ αλά αλ Μααρί, δημοφιλή τον 10o και 11ο αιώνα, και της ανατρεπτικής Βαλλιάντα μπιν αλ Μουστακφί από την αραβική Ανδαλουσία, ποιήτριας που έγραψε κατά τον 11ο αιώνα.
Τρίτη 28 και Τετάρτη 29 Ιουνίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Η]

​"Minefield", από την Λόλα Αρίας.      
Η αργεντίνα Λόλα Αρίας, συγγραφέας, σκηνοθέτις θεάτρου και περφόρμερ, παρουσιάζει μια lecture performance βασισμένη σε αφηγήσεις βρετανών και αργεντίνων βετεράνων που πολέμησαν στα νησιά Φώκλαντ, το 1982.

Πέμπτη 30 Ιουνίου και Παρασκευή 1 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Ε]
"Monaksxá (a lonely planet)", από την Ομάδα Terre de Semis, σε σκηνοθεσία Ειρήνης Φαναριώτη.
Μέσα από μαρτυρίες, ιστορικά γεγονότα, έρευνες και αποσπάσματα λογοτεχνικών κειμένων, η παράσταση παρακολουθεί τις εκφάνσεις της μοναξιάς στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

Δευτέρα 4 και Τρίτη 5 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Δ]
"4" του Rodrigo Garcia.
Τέσσερις ηθοποιοί, δεμένοι μεταξύ τους με λεπτό σκοινί σαν ιστό αράχνης, περιφέρονται στη σκηνή δημιουργώντας δυνατές εικόνες για ένα θέμα ταμπού: την παιδική σεξουαλικότητα.

Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Ιουλίου [ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ]
"Ακραιόφιλο", της Alexandra Badéa, σε σκηνοθεσία Elisabeth Marie.
Το έργο αφηγείται μια κατάδυση σε βαθιά νερά, αφού επιχειρεί να φωτίσει τις ρωγμές της συνείδησης τριών προσώπων: ενός πολιτικού, συμβούλου υπουργών, ενός στρατιωτικού που χειρίζεται drones και μιας ερευνήτριας που απαρνείται την επιστήμη για χάρη μιας πολυεθνικής.

Παρασκευή 8 και Σάββατο 9 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Η]
"Σάρα Κέην-Ψύχωση 4.48-Κοίταξε με", σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
Μια ολονυχτία για την βρετανίδα συγγραφέα. Η περφόρμανς αρχίζει αμέσως μετά τα μεσάνυχτα. Οι θεατές εισέρχονται σε έναν κόσμο φτιαγμένο από τα βιώματα της συγγραφέως, τις επιρροές της και φυσικά τα ίδια της τα έργα. Ο λόγος, η εικόνα, ο χορός και η αλληλεπίδραση ερμηνευτών-θεατών δίνουν τον πρώτο λόγο στο ασυνείδητο, ενώ η πρώτη λέξη του έργου "Ψύχωση 4:48" ακούγεται στις 4:48 ακριβώς.

Παρασκευή 8 Ιουλίου [ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]
"Αμύντας" του Γεωργίου Μόρμορη, σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου.
Ποιμενική κωμωδία του 1745, του επτανήσιου ποιητή Γεωργίου Μόρμορη, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η κοινή ελληνική γλώσσα αναμειγνύεται με στοιχεία από την κυθηραϊκή ντοπιολαλιά, δημιουργώντας μια αίσθηση ονείρου που ακροβατεί ανάμεσα στον εφιάλτη και τη φάρσα.

Κυριακή 10 και Δευτέρα 11 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Δ]
"Ruined" της Lynn Nottage, από την Εταιρεία Θεάτρου Διασπορά, σε σκηνοθεσία Dennis Reid.
Το έργο, που γράφτηκε μετά την επίσκεψη της συγγραφέως στην Ουγκάντα, αναφέρεται σε μια γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στον εμφύλιο, διατηρώντας ένα μπαρ στο οποίο εργάζονται ως πόρνες γυναίκες-θύματα ομαδικών βιασμών.

Δευτέρα 11 Ιουλίου [ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]
"Αριστοφανειάδα", από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη.
Ένα ευφάνταστο ποτ-πουρί των έργων του Αριστοφάνη, μέσα από τη συνθήκη του θεάτρου εν θεάτρω.

Τετάρτη 13 και Πέμπτη 14 Ιουλίου [ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ]
"Πέρσες" του Αισχύλου, από το Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία-ΘΕ.Α.Μ.Α., σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου.
Η ομάδα προτείνει μια ιδιαίτερη ανάγνωση της αρχαίας τραγωδίας, καθώς εστιάζει στη μάχη του εαυτού με τις γενικές προκαταλήψεις.

Παρασκευή 15 και Σάββατο 16 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Η]
"La dispute", από την Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη.
Η παράσταση βασίζεται στη "Φιλονικία" του Μαριβώ, —ένα έργο που θεωρείται υπόδειγμα "θεάτρου εν θεάτρω"— και μιλά για τον διαρκή αγώνα του ανθρώπου να ελέγξει τη Φύση και να ξεπεράσει τη θεϊκή δύναμη.

Κυριακή 17 και Δευτέρα 18 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Ε]
​"Young Lear", σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη.
Στη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη, η τραγική ιστορία του άρχοντα της Βρετάνης αντιμετωπίζεται με σύγχρονη ματιά, και η δράση τοποθετείται εντός ενός νοσοκομειακού θαλάμου αναμονής, ενώ όλοι οι ρόλοι ερμηνεύονται από νέους σε ηλικία ηθοποιούς.

Δευτέρα 18 και Τρίτη 19 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Δ]
"Η σφαγή των Παρισίων" του Κρίστοφερ Μάρλοου, από την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη.
Το έργο μιλά για μια από τις πιο μαύρες σελίδες της ευρωπαϊκής Ιστορίας, τη σφαγή 3000 περίπου Ουγενότων (Γάλλων Διαμαρτυρομένων) από Καθολικούς, ανήμερα της γιορτής του Αγίου Βαρθολομαίου.

Πέμπτη 21, Παρασκευή 22 και Σάββατο 23 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Α]
"One Small Step for a Man: Hello, Goodbye", περφόρμανς της Δανάης Θεοδωρίδου.
Στην περφόρμανς της Δανάης Θεοδωρίδου, οι μόλις 30 θεατές καλούνται σε μια πραγματική συνεστίαση, γύρω από ένα τραπέζι, όπου μπορούν να δουν τις 118 φωτογραφίες που εστάλησαν στο διάστημα το 1977, ως μια προσπάθεια απόπειρας με τυχόν εξωγήινες μορφές ζωής. Οι θεατές παίζουν το ρόλο των εξωγήινων, ενώ δύο περφόρμερ, γυμνοί επί σκηνής, εν μέσω προβολών και ήχων, θέτουν σε αμφισβήτηση όλα αυτά που ο κυρίαρχος πολιτισμός θεωρεί δεδομένα.

Πέμπτη 21 και Παρασκευή 22 Ιουλίου [ΘΕΑΤΡΟ RΕΧ-ΣΚΗΝΗ ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ]
"Αντιγόνη" του Ζαν Ανούιγ, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.
Στην παράσταση της Ελένης Ευθυμίου, η ηρωίδα είναι ο μοναδικός νέος άνθρωπος μεταξύ όλων των άλλων ηρώων, ενώ η δράση τοποθετείται σε ένα εφιαλτικό σκηνικό που θυμίζει γηροκομείο. Σε ένα περιβάλλον θανάτου και σήψης, η Αντιγόνη, νέα, ατρόμητη και ερωτευμένη, οδηγείται προς τον θάνατο, με μοναδικό σκοπό να αποκατασταθεί η τάξη που νοηματοδοτεί την ύπαρξή της.

Σάββατο 23 και Κυριακή 24 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Η]
"Top Girls", της Caryl Churchill, σε σκηνοθεσία Αλέξη Ρίγλη.
Ένα έργο σύμβολο του φεμινισμού και κραυγή ενάντια στον θατσερισμό, που παρακολουθεί τη σύγκρουση ανάμεσα στην άρχουσα και την εργατική τάξη, μέσα από την αντιπαράθεση δύο αδελφών.

Δευτέρα 25 και Τρίτη 26 Ιουλίου [ΘΕΑΤΡΟ RΕΧ-ΣΚΗΝΗ ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ]
"Dark Ages" θέατρο-ντοκουμέντο
Το "Dark Ages" αποτελεί το δεύτερο μέρος της ευρωπαϊκής τριλογίας του βραβευμένου ελβετού σκηνοθέτη Μίλο Ράου για τον πόλεμο. Ο Ράου, με αυτή την παράσταση, εξετάζει την πρόσφατη ιστορία των πολέμων στην ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, εστιάζοντας στις προσωπικές αφηγήσεις των ανθρώπων που βίωσαν τα γεγονότα.

Τετάρτη 27 και Πέμπτη 28 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Η]
​"The Dark Manifesto", από την ομάδα Detach.
Κείμενα, εικόνες, ήχοι, λόγια συνθέτουν το υλικό της παράστασης για τους τέσσερις περφόρμερ, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη στην υποτιθέμενη συνέντευξη τύπου που θα παρακολουθήσουν οι θεατές. Το υλικό που χρησιμοποιεί η ομάδα διατρέχει ποικίλες πηγές, όπως αεροφωτογραφίες από data centers και αεροδρόμια, έναν σκληρό δίσκο με τη συλλογική μνήμη όλης της ανθρωπότητας, ομιλίες και μεγάλα μανιφέστα του προηγούμενου αιώνα, και αναμειγνύεται μεθοδικά σε μια μη γραμμική αφήγηση που παρουσιάζει την κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων.

Σάββατο 30 και Κυριακή 31 Ιουλίου [ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΚΤΗΡΙΟ Δ]
"Το παραβάν" του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη.
Το έργο γράφτηκε κατά τη διάρκεια της "επιχείρησης διατήρησης της τάξης στην Αλγερία" και προκάλεσε μεγάλη δυσφορία τόσο στους συντηρητικούς όσο και τους προοδευτικούς κύκλους της εποχής, καθώς ο Ζενέ χρησιμοποίησε τη γαλλική εισβολή στην Αλγερία για να ανατρέψει τα πρότυπα του ηρωισμού, της ηθικής και της στράτευσης. Μέσα από την ακραία θεατρικότητα και το γκροτέσκο στοιχείο που χαρακτηρίζει τα έργα του, αποκαλύπτονται οι μηχανισμοί της Ιστορίας και η θέση του ατόμου στο κοινωνικό και πολιτικό ρεύμα της εποχής του. Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Σάββατο 30 και Κυριακή 31 Ιουλίου [ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]
"2666" , από την κολεκτίβα Si vous pouviez lécher mon coeur, σε σκηνοθεσία Julien Gosselin.
Μια δωδεκάωρη παράσταση με τις ιστορίες και τις εικόνες του μυθιστορήματος του Ρομπέρτο Μπολάνιο "2666". Χαμένοι αστυνομικοί, φόνοι, έρωτας, βία και trafficking συνθέτουν τον καμβά του έργου, μέσα από τον οποίο αναδύεται μια κουρασμένη Ευρώπη του μέλλοντος και μια διεφθαρμένη Αμερική.







Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: