Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Νέκυια: επιζητώντας τον νόστο

Leave a Comment
Στη λ΄ ραψωδία της "Οδύσσειας" του Ομήρου, την γνωστή ως Νέκυια, υπερισχύουν η νοσταλγία και ο νόστος. Έπειτα από υπόδειξη της Κίρκης ο Οδυσσέας επισκέπτεται τον Άδη και καλεί τις ψυχές των νεκρών. Εκεί συναντά τον μάντη Τειρεσία, ο οποίος του αποκαλύπτει ότι ο Ποσειδώνας είναι οργισμένος μαζί του γιατί τύφλωσε τον γιο του Πολύφημο, αλλά προλέγει ότι θα σωθεί τελικά, θα τιμωρήσει τους μνηστήρες και θα έχει ήσυχο τέλος σε βαθιά γεράματα.

Ολόκληρη η ραψωδία αποπνέει μια ατμόσφαιρα μελαγχολίας, ο Άδης υπάρχει ως μία υποτονική συνέχεια ζωής και το παράπονο των νεκύων είναι η νοσταλγία του πάνω κόσμου. Στη Νέκυια ό ήρωας φτάνει στο αποκορύφωμα της νοσταλγίας: δρα και επιζητεί τον νόστο μέχρι που εισχωρεί στον χώρο του Άδη. Όμως αυτός ο χώρος είναι τοποθεσία ψυχοβολής. Εκεί η νοσταλγία κινδυνεύει να απολιθωθεί και να σταματήσει η δράση για τον νόστο. Στον χώρο των νεκύων ο Οδυσσέας δεν φοβήθηκε ούτε την συγκίνηση όταν συναντήθηκε με την ψυχή της μητέρας του, ούτε τα λόγια του Τειρεσία. Φοβήθηκε όμως ο ήρωας την απολίθωση στην επιθυμία της νοσταλγίας, απολίθωση που θα εμπόδιζε τον νόστο. Μπροστά στον φόβο της απολίθωσης, σε μια κατάσταση διαρκούς νοσταλγίας στον χώρο του Άδη, ο Οδυσσέας φεύγει τρέχοντας και προστάζει τους συντρόφους του να λύσουν τις πρυμάτσες των πλοίων.

Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Νέκυια" (βασισμένο στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου), από το ιαπωνικό Θέατρο Νο και τον Μιχαήλ Μαρμαρινό.

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός σκηνοθετεί τη ραψωδία λ της ομηρικής Οδύσσειας και ο Gensho Umewaka μεταστοιχειώνει την κάθοδο του Οδυσσέα στον Άδη με τον τρόπο του θεάτρου Νο. Η μεταφυσική ποίηση και η υψηλή αφαίρεση της ιαπωνικής θεατρικής γλώσσας συναντούν τον επικό ποιητικό λόγο του Ομήρου στην από κοινού κατάβαση στον κόσμο των νεκρών. Η διαφεύγουσα διάσταση του "άλλου" κόσμου αποκτά την τραγική της υπόσταση, και το ερώτημα της μετά θάνατον ζωής καθίσταται θεατρικό γεγονός.

Κείμενα στα ιαπωνικά: Kenichi Kasai
Μετάφραση: Δ.Ν. Μαρωνίτης
Δραματουργική επεξεργασία: Μιχαήλ Μαρμαρινός, σε συνεργασία με τον Rokuro Gensho Umewaka
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελευθερία Ντεκώ
Σχεδιασμός ήχου: Κώστας Μπώκος- Studio 19
Οργάνωση παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη
Υπέρτιτλοι: Παναγιώτης Ευαγγελίδης
Διεύθυνση σκηνής: Masaharu Tabikawa
Βοηθοί Σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα, Μυρτώ Μεγαρίτου.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Rokuro Gensho Umewaka, Yoshimasa Kanze, Norishige Yamamoto, Norihide Yamamoto, Seigo Mikuriya, Masamichi Yamazaki, Yasuharu Odagiri, Naotaka Kakuto, Takayuki Matsuyama, Kohei Kawaguchi, Motonori Umewaka, Masaki Umano, Kengo Tanimoto, Yuichiro Umawaka, Moe Nishio.

και οι μουσικοί: Manabu Takeichi, Genjiro Okura, Tatsushi Narita, Hirotada Kamei, Mitsunori Maekawa

Οργάνωση Παραγωγής: Tomoko Nishio
Εκτέλεση Παραγωγής: Hisashi Itoh
Παραγωγή/Συμπαραγωγή: Ελληνικό Φεστιβάλ, Dance West Inc.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2015
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Παρασκευή 24 και Σάββατο 25 Ιουλίου, στις 21:00
Εισιτήρια: 40 (VIP), 32, 30, 24, 20, 16, 15, 12, 10, 5 (ανέργων, ΑΜΕΑ)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: