44 π.Χ. Η Ρώμη είναι σε αναβρασμό. Το "αβγό του φιδιού" επωάζεται και εκκολάπτεται στη Σύγκλητο. Αλλεπάλληλες συνωμοσίες, δολοφονίες, βία και διαπλοκή. Και στο παρασκήνιο ένας λαός που έχει μετασχηματιστεί σε όχλο, χειραγωγούμενος από δημαγωγούς πολιτικούς. Η ρωμαϊκή Σύγκλητος καλωσορίζει τον Γάιο Ιούλιο Καίσαρα, ο οποίος επιστρέφει θριαμβευτής από την εκστρατεία στη Γαλατία.
Ο λαός πανηγυρίζει, τον καλωσορίζει και προετοιμάζεται για τη στέψη του ως βασιλιά. Την ίδια στιγμή, ο Κάσσιος, ως μέλος της Γερουσίας, προσπαθεί να πείσει τον Βρούτο ότι εφόσον οι υποστηρικτές του Καίσαρα έχουν αυξηθεί υπερβολικά θα πρέπει να δολοφονηθεί…
Ο Ιούλιος Καίσαρ είναι ένας πολιτικός ηγέτης με υψηλές φιλοδοξίες, που στόχο έχει να γίνει δικτάτορας. Η ορμητική του καριέρα και η μεγαλόπρεπη δημοτικότητα του στο λαό, καταδικάζει την πολιτική ελίτ σε μία κατάσταση διαρκούς ταπείνωσης, παρακμής και απόγνωσης… Αυτοί, τους οποίους ο Καίσαρ συγκαταλέγει ανάμεσα στους πιστούς συντρόφους του, αρχίζουν να προετοιμάζουν την συνωμοσία για την δολοφονία του. Το πραγματικό κίνητρο της —η ζήλια—επιμελώς καλύπτεται με τα τετριμμένα υποκριτικά επιχειρήματα μιας ιδεολογίας που ευαγγελίζεται ότι «υπηρετεί το Έθνος»…
Ο "Ιούλιος Καίσαρ", η μεγάλη σαιξπηρική "πολιτική τραγωδία", στο πλαίσιο της παρούσας στιγμής, εμπνέει ένα σαρκαστικό στοχασμό πάνω στις μεθόδους και στις συνήθειες της ανθρώπινης πολιτικής πρακτικής. Μέσα σε ένα κλειστοφοβικό ιδιωτικό χώρο συναντήσεων της κυρίαρχης ελίτ, τα πιο πρωτόγονα ανθρώπινα ένστικτα, μετατρέπονται παραδόξως, στις πιο εκλεπτυσμένες ιδεολογίες. Ο φόβος μεταλλάσσεται σε κυνισμό, η υποκρισία γίνεται ο κανόνας και η απάτη θεωρείται αρετή. Στον σύγχρονο κόσμο της υψηλής τεχνολογίας, της Επιστήμης και της Τέχνης, οι ψυχολογικοί μηχανισμοί στην υπηρεσία της πάλης για εξουσία, παραμένουν απελπιστικά αρχαϊκοί και εξακολουθούν να βασίζονται στην "ηθική των πιθήκων". Στην αλλόκοτη πολιτική "κουζίνα", όσο περνά ο καιρός, τα "καρυκεύματα" αλλάζουν συνεχώς, αλλά τα βασικά συστατικά —αίμα και τεστοστερόνη— παραμένουν τα ίδια. Μαζί με τους ηθοποιούς μου, οπλισμένοι με χιούμορ και συμπάθεια, προσπαθούμε να μπούμε σε ένα ζοφερό κόσμο, σε μια αναμφίβολα διασκεδαστική περιοχή, που συνηθίζουμε να αποκαλούμε: "A men’s world". Aς γίνει η παράσταση μας ο απολογισμός της περιπετειώδους εξερεύνησής μας.
Τσέζαρις Γκραουζίνις
Τώρα στη θεατρική σκηνή
Ο "Ιούλιος Καίσαρ", η μεγάλη σαιξπηρική "πολιτική τραγωδία", στο πλαίσιο της παρούσας στιγμής, εμπνέει ένα σαρκαστικό στοχασμό πάνω στις μεθόδους και στις συνήθειες της ανθρώπινης πολιτικής πρακτικής. Μέσα σε ένα κλειστοφοβικό ιδιωτικό χώρο συναντήσεων της κυρίαρχης ελίτ, τα πιο πρωτόγονα ανθρώπινα ένστικτα, μετατρέπονται παραδόξως, στις πιο εκλεπτυσμένες ιδεολογίες. Ο φόβος μεταλλάσσεται σε κυνισμό, η υποκρισία γίνεται ο κανόνας και η απάτη θεωρείται αρετή. Στον σύγχρονο κόσμο της υψηλής τεχνολογίας, της Επιστήμης και της Τέχνης, οι ψυχολογικοί μηχανισμοί στην υπηρεσία της πάλης για εξουσία, παραμένουν απελπιστικά αρχαϊκοί και εξακολουθούν να βασίζονται στην "ηθική των πιθήκων". Στην αλλόκοτη πολιτική "κουζίνα", όσο περνά ο καιρός, τα "καρυκεύματα" αλλάζουν συνεχώς, αλλά τα βασικά συστατικά —αίμα και τεστοστερόνη— παραμένουν τα ίδια. Μαζί με τους ηθοποιούς μου, οπλισμένοι με χιούμορ και συμπάθεια, προσπαθούμε να μπούμε σε ένα ζοφερό κόσμο, σε μια αναμφίβολα διασκεδαστική περιοχή, που συνηθίζουμε να αποκαλούμε: "A men’s world". Aς γίνει η παράσταση μας ο απολογισμός της περιπετειώδους εξερεύνησής μας.
Τσέζαρις Γκραουζίνις
Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Ιούλιος Καίσαρας" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζινις.
Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις προσεγγίζει τη σαιξπηρική τραγωδία με φόντο το ηθικό κενό, αλλά και την "κουλτούρα του φόβου" που ενδημούν στον σύγχρονο δυτικό κόσμο του 21ου αιώνα. Μέσα από τον σαρκασμό των πολιτικών μεθοδεύσεων αναστοχάζεται πάνω στα ζητήματα εξουσίας, αλλά και επίλυσης των συγκρούσεων που τέθηκαν από τον μεγάλο ελισαβετιανό δραματουργό.
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Δραματουργική επεξεργασία: Τσέζαρις Γκραουζίνις, Μάρω Παπαδοπούλου
Σκηνικά-κοστούμια: Κέννυ Μακλλέλαν
Μουσική: Martynas Bialobžeskis
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Δραματουργική επεξεργασία: Τσέζαρις Γκραουζίνις, Μάρω Παπαδοπούλου
Σκηνικά-κοστούμια: Κέννυ Μακλλέλαν
Μουσική: Martynas Bialobžeskis
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Βοηθός ενδυματολόγου: Ανθούλα Μάμαλου
Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Κατσουλιέρη
Φωτογραφίες: Πάνος Μιχαήλ
Εκτέλεση παραγωγής:Highway Productions-Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη
Εκτέλεση παραγωγής:Highway Productions-Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη
Παίζουν: Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Αφροδίτη Αντωνάκη, Γιώργος Γάλλος, Δημοσθένης Ελευθεριάδης, Δημήτρης Ήμελλος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κώστας Μπερικόπουλος, Μάρω Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής, Γιάννης Στάνκογλου, Συμεών Τσακίρης.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ 2015
Πειραιώς 260, Κτίριο Η
Πέμπτη 23 και Παρασκευή 24 Ιουλίου, στις 21:00
Εισιτήρια: 20, 15 (μειωμένο), 10 (φοιτητικό), 5 (ανέργων, ΑΜΕΑ)
Η παράσταση θα παρουσιαστεί επίσης:
29 και 30 Ιουλίου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Κήπου
31 Ιουλίου, Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
2 Αυγούστου, Πάτρα, Αρχαίο Ωδείο.
0 comments: