Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Ερωτικά Αντιφάρμακα

Leave a Comment
Τα Ερωτικά Αντιφάρμακα είναι ένα εκτενές ποίημα 814 ελεγειακών στίχων. [...] Στο ποίημα αυτό ο ποιητής αντιμετωπίζει τον έρωτα ως ανίατη ή δυσθεράπευτη ασθένεια, ως dolor immedicabilis, και προσφέρει τις θεραπευτικές του συνταγές, [...] τα ενδεικνυόμενα αντίδοτα και τα κατάλληλα "αντιφάρμακα", ώστε ο "άρρωστος" να βρει βοήθεια και γιατρειά. [...]


(Γιατρομανωλάκης Γιώργης για τα Ερωτικά Αντιφάρμακα του Οβίδιου από τις εκδόσεις Άγρα)

Τα αρχικά μέτρα θεραπείας που προτείνει ο Οβίδιος, είναι μια ζωή γεμάτη δράση και ενασχόληση με έργα ειρήνης ή πολέμου, με τη γεωργία, το κυνήγι ή το ψάρεμα. 
Ακολουθεί μια φανταστική επιστολή ενός ερωτευμένου προς τον Οβίδιο, ο οποίος βγήκε για κυνήγι με αρχικό σκοπό του να σταματήσει να σκέφτεται το ερωτικό του αντικείμενο. 

Αγαπητέ Οβίδιε, 

σήμερα σκέφτηκα να ξεκινήσω τη θεραπεία με τα αντιφάρμακα.

 Αρχικά επέλεξα για την περίπτωση μου το αντιφάρμακο του κυνηγιού. Αλίμονο και μέσα από την άσκοπη περιπλάνηση, κατέληξα πάλι να κυνηγώ τις σκέψεις μου. Και μάντεψε ποιον πέτυχα με σκέψεις ερωτικές. Πάλι την καρδιά μου. Επέπληξα τον εαυτό μου. Μα καλά, πάλι εμένα κυνηγώ; Τα βέλη μου με ακολουθούν και τρέχω να σωθώ. 

Κρύβομαι πίσω από δανεικά σώματα, από ονόματα δίχως σάρκα. Ευτυχώς που επίτηδες αστοχώ συχνά. Σαν ελάφι τρέχει η καρδιά μου και εγώ της σώζω τη ζωή. 

Τάχα βγαίνω για κυνήγι. Με ψεύτικα βέλη και χρώμα. Με μπόλικο χρώμα βάφω την αστοχία, πότε μπλε και πότε κόκκινη. Κυρίως κόκκινη για να θυμάμαι. Και να μην ξεχάσω. 

Ότι θέλω να είμαι ερωτευμένος, Οβίδιε, όσο τίποτε άλλο.

Με ειλικρινή εκτίμηση,

ο θαυμαστής σου με την πιο αγαπημένη ανίατη ασθένεια. 

Etabel Niopa





Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: