Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Συνέντευξη: Ομάδα Hippo

Leave a Comment
Η διεθνής ομάδα Ηippo δημιουργήθηκε από τον Αλέξανδρο Ράπτη και τον Φώτη Δούσο και αυτή την περίοδο παρουσιάζει το κλασικό παραμύθι "Ωραία Κοιμωμένη", σε διασκευή της Καλλιόπης Φύκαρη.
Με τη χρήση τεχνικών σωματικού θεάτρου, χορού και τραγουδιού στήνεται μια πληθωρική παράσταση για παιδιά όλων των ηλικιών. Η ομάδα Hippo προτείνει μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού παραμυθιού με έντονα κωμικά στοιχεία, γρήγορο ρυθμό, συγκίνηση και ανατροπές. H "Ωραία Κοιμωμένη" είναι μια ιστορία ενηλικίωσης, που μιλάει στην καρδιά και στο μυαλό των παιδιών. Θέμα της παράστασης είναι η προσωπική ελευθερία και τα όρια της.

Την παράσταση ακολουθεί ένα σχεδιασμός εκπαιδευτικού δράματος. Τα παιδιά, μέσα από θεατρικές δραστηριότητες (αυτοσχεδιασμοί, κινητικά και φωνητικά παιχνίδια), συμμετέχουν σε έναν φανταστικό κόσμο, εμπνευσμένο απ’ το θέαμα που παρακολούθησαν με θέμα την ευαισθητοποίηση όσον αφορά θέματα όπως οι σχέσεις με τους γονείς, η προσωπική ευθύνη και η έννοια της ελευθερίας.

Η Αδαμαντία Ξηρίδου συνομίλησε με τους δημιουργούς της ομάδας.

─ "Τότε κι οι δυο οι βασιλείς, πήρανε προφυλάξεις, έβγαλαν νόμους ειδικούς, προστάγματα, διατάξεις. Κατήργησαν με προσοχή τα αιχμηρά σημεία και τα στρογγυλοποίησαν για να χουν ηρεμία" είναι μια κουβέντα που ακούγεται στο έργο. H Κοιμωμένη τι θα απαντήσει στους γονείς της;

Η Κοιμωμένη απαντάει με τον τρόπο της ό,τι απαντούν (ή θα ήθελαν να απαντήσουν) και τα περισσότερα παιδιά σε ανάλογες περιπτώσεις. Οι γονείς δεν χρειάζεται να είναι υπερπροστατευτικοί και να υπερβάλλουν όσον αφορά την διαπαιδαγώγηση και την ανατροφή των παιδιών τους. Καλό είναι να υπάρχει μέτρο, σωστή επικοινωνία, κατανόηση και εμπιστοσύνη.

─ Η παράσταση συμπληρώνεται με δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος. Πολλά βιβλία για παιδιά μετά το πέρας του κειμένου, έχουν δραστηριότητες πάνω στο υλικό του κειμένου. Είναι στην ίδια παιδαγωγική κατεύθυνση οι δράσεις σας; Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού καθώς δεν συνηθίζεται αφού μέχρι τώρα οι ηθοποιοί καλούν τα παιδιά να συμμετάσχουν λεκτικά για να δείξουν ότι συμπάσχουν με τον πρωταγωνιστή ή να ανέβουν στη σκηνή για να γιορτάσουν μαζί του την ευτυχή έκβαση του έργου. Σε τι διαφοροποιείται ο δικός σας σχεδιασμός;

Οι δραστηριότητες που ακολουθούν την παράσταση (και όλες μας τις παραστάσεις) δεν παίζουν απλώς συμπληρωματικό ρόλο, αλλά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι αυτών. Προκύπτουν από τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος και του θεατρικού παιχνιδιού και είναι φυσικά διαδραστικές και βιωματικές. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες γίνεται μια αναψηλάφιση κομβικών θεμάτων που αναδεικνύονται από το έργο και δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να εμβαθύνουν λίγο περισσότερο στην αισθητική τους εμπειρία. Το κοινό, εν προκειμένω, ανταποκρίνεται πάντα με θέρμη και ενθουσιασμό.

─ Μάλλον δεν πρόκειται για παραστάσεις όπου την προέχουσα θέση έχει το κείμενο, η πλοκή ή κάποιος χαρακτήρας με τον οποίο τα παιδιά θα ταυτιστούν και θα έχουν ως πρότυπο. Πρόκειται για έργα "εν εξελίξει";

Οι παραστάσεις μας δεν χαρακτηρίζονται σε καμία περίπτωση "παραδοσιακές" αφού προσπαθούμε κάθε μας πρόταση να φέρει μια ανανεωτική αισθητική και παιδαγωγική τάση. Παρόλα αυτά είναι βασισμένες σε κείμενο, η πλοκή είναι πάντα προσεγμένη και οι χαρακτήρες πολυδιάστατοι και πληθωρικοί. "Έργο εν εξελίξει" μπορεί ίσως να χαρακτηρισθεί το δεύτερο μέρος του προγράμματος που αποτελείται από τις βιωματικές δραστηριότητες. Εκεί, όντως, το στοιχείο του απρόβλεπτου, οι αυτοσχεδιασμοί και οι αποφάσεις που λαμβάνονται με συλλογικό τρόπο μπορούν να επιδράσουν ποικιλοτρόπως στο σκηνικό γίγνεσθαι.

─ Η ομάδα σας περιοδεύει σε Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Καναδά, Η.Π.Α. και Αυστραλία. Οι αντιδράσεις του κοινού διαφέρουν;

Το αξιοθαύμαστο είναι ότι ενώ έχουμε παίξει μέχρι τώρα σε πολύ διαφορετικά και ετερόκλητα ακροατήρια, με άλλο κοινωνικό και οικονομικό υπόβαθρο, οι αντιδράσεις του κοινού είναι κατά κανόνα όμοιες. Αυτό αφενός μας κάνει να συμπεραίνουμε ότι η γλώσσα του θεάτρου έχει παγκόσμια και καθολική εμβέλεια και αφετέρου ότι τα παιδιά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης δεν υπόκεινται στους νόμους της διαφορετικότητας και της αποξένωσης που χαρακτηρίζουν εμάς τους ενήλικες. Φαίνεται ότι μεγαλώνοντας μαθαίνουμε —συν τοις άλλοις— να είμαστε διαφορετικοί.


Info: Κείμενο: Καλλιόπη Φύκαρη
Σκηνοθεσία: Ηippo (Φώτης Δούσος, Αλέξανδρος Ράπτης)
Σχεδιασμός δραστηριoτήτων εκπαιδευτικού δράματος: Καλλιόπη Φύκαρη, ομάδα Hippo
Κοστούμια: Κατερίνα Χατζοπούλου
Μάσκα: Μάρθα Φωκά
Κίνηση: Hippo, Χάρης Πεχλιβανίδης
Τραγούδι αρχής: Νάσος Πατσίκας
Μουσική: Hippo
Ενορχήστρωση: Γιώργος Δούσος, Ευριδίκη Παπαοικονόμου.
Παίζουν: Γιώργος Σοφικίτης, Βαλεντίνα Κάντα. 

Διάρκεια παράστασης: 50΄
Διάρκεια εκπαιδευτικού δράματος: 20΄
Για περισσότερες πληροφορίες και για διαθέσιμες ημερομηνίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στον Αλέξανδρο Ράπτη ή τον Φώτη Δούσο στο τηλ. 6974040085 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: hippotheatregroup@gmail.com.



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: