Το δωμάτιό του Ιππόλυτου είναι ένας σκουπιδότοπος: βρώμικες κάλτσες, ρούχα, σακουλάκια από καραμέλες, όλα πεταμένα στο πάτωμα. Από την οθόνη της τηλεόρασης πετιούνται μέσα στο χώρο και μέσα στο μυαλό του τηλεοπτικά σκουπίδια όπως και τα ερωτικά σώματα απορρίπτονται σαν σκουπίδια. Το στόμα του πετάει βρώμικες λέξεις που ζέχνουν περιφρόνηση και απόρριψη. Κανένα φως, καθόλου αέρας, κανένα προφυλακτικό συναίσθημα. Ο Ιππόλυτος είναι πρίγκιπας. Είναι ο διάδοχος του βασιλικού θρόνου. Η σεξουαλική του συμπεριφορά είναι μια πολιτική στάση αντίστοιχη της καταγωγής του. Σ’ αυτό το δωμάτιο, ο έρωτας της μητριάς του, της Φαίδρας θα γίνει ένα ακόμα σκουπίδι.
Κι όμως ο Ιππόλυτος δεν είναι ανήθικος. Το αντίθετο. Λέει όλα όσα τα αυτιά δεν αντέχουν ν’ ακούσουν. Μέσα στη βρωμιά του δωματίου του και του κορμιού του, λάμπει μια πνευματική καθαρότητα. Η βλασφημία του είναι η αλήθεια.
Μετάφραση: Αθηνά Παραπονιάρη
Σκηνική εγκατάσταση: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου
Κι όμως ο Ιππόλυτος δεν είναι ανήθικος. Το αντίθετο. Λέει όλα όσα τα αυτιά δεν αντέχουν ν’ ακούσουν. Μέσα στη βρωμιά του δωματίου του και του κορμιού του, λάμπει μια πνευματική καθαρότητα. Η βλασφημία του είναι η αλήθεια.
Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Φαίδρας έρως" της Σάρα Κέην, σε σκηνοθεσία Θάνου Νίκα.
Η σκληρή γραφή της Σάρα Κέην έχει καταφέρει να χωρίσει τους ανθρώπους του θεάτρου σε δύο στρατόπεδα: σ' εκείνους που θεωρούν πως η βρετανίδα συγγραφέας —στη σύντομη θεατρική της παρουσία, μέχρι την αυτοκτονία της το 1999— μέσα από τα βίαια πορτραίτα των χαρακτήρων της παρουσιάζει ατόφιο τον πυρήνα των σύγχρονων ανθρώπινων σχέσεων και σ' αυτούς που πιστεύουν πως η γραφή της πόνταρε στην πρόκληση αηδίας και σοκ άνευ ουσίας. Στον συγγραφικό κόσμο της Κέην οι χαρακτήρες βιάζονται, ακρωτηριάζονται, βασανίζονται.
Το έργο "Φαίδρας έρως" βασίζεται στην εκδοχή του μύθου της Φαίδρας και του Ιππόλυτου, όπως τον διατύπωσε ο Σενέκας. Ο Ιππόλυτος της Κέην είναι ένας βαριεστημένος νέος που αναζητεί ανεπιτυχώς την ευχαρίστηση σε ψυχαναγκαστικούς αυνανισμούς, βίαιες ταινίες και ριάλιτι shows και κατανάλωση burgers. To έργο είναι μια σκοτεινή και χιουμοριστική αναζήτηση της αγάπης, σε μια υλιστική και απόλυτα καταναλωτική κοινωνία.
Σκηνική εγκατάσταση: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου
Φωτισμοί: Θάνος Νίκας
Παραγωγή: BlackBox
Παίζουν: Αλέξανδρος Νικολαΐδης, Ρέα Σαμαροπούλου, Δημήτρης Φραγκούλης, Μυρσίνη Χρυσοχοΐδου.
Παίζουν: Αλέξανδρος Νικολαΐδης, Ρέα Σαμαροπούλου, Δημήτρης Φραγκούλης, Μυρσίνη Χρυσοχοΐδου.
Black Box (Βασ. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 829254)
Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 15:00
Εισιτήρια: 10.
0 comments: