Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Συνέντευξη: Η Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου για την παράσταση 'Μωρό μου'

Leave a Comment
Η Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου στις Σκηνοβασίες
(22-12-2016)

Στον μονόλογο "Μωρό μου" η Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου ερμηνεύει τον ρόλο μιας γυναίκας που "διανυκτερεύει". Στο έργο —που έγραψε η ίδια η ηθοποιός— μια γυναίκα μετράει τη ζωή της. Δεν περιμένει τίποτα. Η μήπως περιμένει;....

Συνέντευξη στη Μαρινέλλα Φρουζάκη

—Πέρα από τις σπουδές σας στην υποκριτική και τον χορό, έχετε σπουδάσει και νομικά. Θεωρείτε χρήσιμες αυτές σας τις σπουδές όσον αφορά το θέατρο, και αν ναι, με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι σας βοήθησαν στην υποκριτική σας τέχνη;

Οι νομικές σπουδές δεν έχουν σχέση με την υποκριτική! Οι σπουδές όμως, γενικότερα,είναι πάντα χρήσιμες.Οι πανεπιστημιακές γνώσεις μαζί με την καλλιέργεια συντελούν στην διαμόρφωση της προσωπικότητας μας.

—Έχετε δουλέψει τόσο σε ρόλους κλασσικού, όσο και σύγχρονου ρεπερτορίου, όπως και ξένου αλλά και ελληνικού(Αναγνωστάκη, Σεβαστάκης, Αριστοφάνης, Ευρυπίδης, Αισχύλος, Σαίξπηρ, Ιονέσκο, Λόρκα, Μαριβώ) Τι πιστεύετε ότι σας ταιριάζει ή σας εκφράζει περισσότερο;


Με ενδιαφέρει εξ ίσου το κλασικό και το σύγχρονο ρεπερτόριο. Πιστεύω όμως, ότι δεν είναι μόνο το θεατρικό έργο ή ο ρόλος πού πρέπει να απασχολούν τον ηθοποιό, αλλά και το σύνολο των συντελεστών —κυρίως τού σκηνοθέτη— πού καλούνται να υλοποιήσουν μια παράσταση. Τότε ακριβώς ο ηθοποιός αποφασίζει τι του ταιριάζει, τι τον εκφράζει.

—Έχετε εργαστεί και στο θέατρο αλλά και στην κρατική και ιδιωτική τηλεόραση. Θεωρείτε ότι η απουσία σας τον τελευταίο καιρό από την τηλεόραση, σας έδωσε περισσότερο "χώρο" να εκφραστείτε δημιουργικά στο θέατρο, ή είναι κάτι που σας έλειψε;

Δούλεψα στην τηλεόραση πριν αρκετά χρόνια. Άλλαξαν οι συνθήκες σε όλα τα επίπεδα. Βέβαια δεν υπήρξα ποτέ αυτό πού λέμε "τηλεοπτικό πρόσωπο", οπότε δεν θα όριζα ως "απουσία"την μη συμμετοχή μου στο τηλεοπτικό τοπίο.

—Το κείμενο της παράστασης είναι δικό σας. Τι αποτέλεσε την έμπνευσή σας για αυτό;

Η διανυκτέρευση. Όταν οι άνθρωποι δεν κοιμούνται τη νύχτα. Όταν αναλογίζονται και κρίνουν τον χρόνο της ζωής τους πού έχει παρέλθει οριστικά: Τι τούς βαραίνει; Τι ψάχνουν; Τι προσδοκούν;

—Η ηρωίδα του έργου περπατά στους δρόμους της Αθήνας, τη βραδιά του Κλήδονα. Τι συμβολίζει η επιλογή της συγκεκριμένης μέρας;
Αγαπώ την αρχή του καλοκαιριού. Το θερινό ηλιοστάσιο. Ελαφραίνει η ζωή. Όλα φαίνονται διαφορετικά. Πιο αισιόδοξα. 21 Ιουνίου! Η πιο μεγάλη μέρα και η πιο μικρή νύχτα τού χρόνου. 

—Αρκετοί συγγραφείς εντάσσουν αυτοβιογραφικά στοιχεία στα έργα τους. Εσείς, εκτός από τις σπουδές της Μαρίας στην Νομική, ταυτίζεστε σε κάποιο άλλο σημείο με την ηρωίδα σας;

Τα πρόσωπα πού αναφέρει η ηρωίδα, οι συνθήκες πού έζησε, η αναμέτρησή της με τη ζωή... μυθοπλασία όλα. Εμπεριέχονται εν ευρεία έννοια αυτοβιογραφικά στοιχεία. Θεωρώ ότι είναι κυρίως η προσωπική θέση του γράφοντος απέναντι στα μεγάλα θέματα: στον έρωτα, στον θάνατο, στον πόνο, στην ερημία.

—Στην παράσταση βιώσαμε τον απολογισμό μιας γυναίκας πάνω στη ζωή και τον έρωτα. Θα μπορούσε ο χαρακτήρας του έργου να είναι άνδρας; Θα ήταν διαφορετική η νυχτερινή του περιήγηση στο κέντρο της Αθήνας;

Ένας άνθρωπος αναμετριέται με το παρελθόν, το παρόν το μέλλον του. Όσο μπορεί, όπως μπορεί. Ένας άνθρωπος σήμερα. Γυναίκα ή ανδρας. Τίποτα δεν θα άλλαζε. Ούτε η μοναξιά, ούτε η περιήγηση στους δρόμους της Αθήνας.


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

"Μωρό μου" της Ρουμπίνης Βασιλακοπούλου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή.

Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Χατζής
Σκηνική εγκατάσταση: Θανάσης Καλογιάννης
Φωτογραφίες: Χάρης Γερμανίδης.

Χυτήριο (Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός, Αθήνα, τηλ. 210 3412313)
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, έως 28 Φεβρουαρίου 2017
Εισιτήρια: 12€, 7€ (φοιτητικό, ανέργων, πολυτέκνων)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: