Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Ριχάρδος Β'" (Αριστοτέλειον, 15-19/11), "Μια ξεχωριστή μέρα" (Αυλαία, από 8/12)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Ο μηχανισμός του δωματίου στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Leave a Comment
Ο μηχανισμός του δωματίου του Αριστείδη Αντονά, σε σκηνοθεσία Βάσιας Χρονοπούλου(18-12-2016)

Ένα άγνωστο δωμάτιο κρύβεται πίσω από μια πόρτα, με μοναδικό φύλακα τον πορτιέρη που κρατάει το πόμολό της. Δουλειά του ακοίμητου αυτού φρουρού είναι να μην επιτρέψει σε κανέναν να ανοίξει την πόρτα.
Το περιεχόμενο του δωματίου παραμένει άγνωστο. Η πόρτα ωστόσο θα παραβιαστεί κατ' επανάληψη και τα γεγονότα θα πάρουν γρήγορα μια εντελώς απρόσμενη τροπή. Τρεις πυροβολισμοί, δύο εξαφανισμένοι νεκροί, δυο αυξήσεις μισθού.

Ένα έργο που συνεχώς αποσυναρμολογείται. Στον "Μηχανισμό του δωματίου" του Αριστείδη Αντονά τί-ποτα δεν είναι δεδομένο. Ο Πορτιέρης δεν είναι ήρωας αλλά ένας σύγχρονος άνθρωπος που αυτοαπαλάσσεται των κοινωνικών ευθυνών. Δεσμευμένος από το συμβόλαιό του, φυλάει ένα δωμάτιο του οποίου το περιεχόμενο, αλλά και τα όσα διαπράττονται εντός αυτού, αγνοεί. Τα γεγονότα τον αφορούν μόνο όταν απειλούν τον ίδιο. Παρόμοια και οι υπόλοιποι χαρακτήρες μένουν πιστοί στο καθήκον του ρόλου τους, χωρίς ονόματα, αλλά απλώς ιδιότητες: Επισκέπτης, Καντηλανάφτης, Ανακριτής κ.α. Λειτουργούν εξυπηρετώντας μια απόκρυφη εξουσία, στο καλοκουρδισμένο σύστημα της οποίας εντάσσουν και τον Πορτιέρη. Εξαίρεση αποτελεί η Ντάλια. Η γυναίκα αυτή φέρει όλο το συμβολικό βάρος της αντίθεσης και αντίστασης στον "Άνθρωπο-μηχανή", είναι η μόνη που αναλαμβάνει την εξιχνίαση των υποφαινόμενων εγκληματικών ενεργειών πίσω από το δωμάτιο.

"Ο μηχανισμός του δωματίου" του Αριστείδη Αντονά, σε σκηνοθεσία Βάσιας Χρονοπούλου.

Η Βάσια Χρονοπούλου σημειώνει: "Κλειστοφοβικό σκηνικό, ανώνυμα πρόσωπα, αδιασαφήνιστες ιεραρχίες. Στον "Μηχανισμό του δωματίου" κυριαρχεί μια παράλογη δραματική πλοκή, η οποία ξεφεύγει από τον παραδοσιακό τρόπο εξιστόρησης ενός έργου. Η λύση δεν επέρχεται, η αλήθεια γίνεται αδιάφορη, η μοίρα των ηρώων χάνεται. Το φαινόμενο της καθημερινής αποπροσωποποίησης δημιουργεί την εικόνα μιας εξουσίας αποκρυφιστικής και επικίνδυνης σε όλα της τα επίπεδα: πολιτικό, κοινωνικό, θρησκευτικό, οικονομικό. Η αδυναμία της γνώσης των κυρίαρχων μηχανισμών του "Νόμου" καταβροχθίζει την ελευθερία και τη συνείδηση των ανθρώπων, οι οποίοι κινούνται μαρτυρικά στην ανυπαρξία. Όσο κοντά και να πλησιάσει κάποιος στην πηγή της εξουσίας πάντα θα υπάρχει παραπέρα μια κλειστή και δυσπρόσιτη πόρτα. Γεγονός της εποχής μας είναι ο ρόλος που επωμίζεται και στον οποίο προσκολλάται ο καθένας σε αυτόν τον σκοτεινό μηχανισμό λειτουργίας των πραγμάτων. Ο άνθρωπος επαναπαύεται στην πεζή και επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα και εσκεμμένα αίρεται των ευθυνών: υπακούει στην ροή του κόσμου και οποιαδήποτε αντίσταση θα σήμαινε αυτόματα ανυπακοή στους αιωρούμενους θεσμούς του Νόμου. Γίνεται, όμως, η ανθρώπινη συνείδηση να σβήσει τελείως;"

Σκηνικά-κοστούμια: Λένα Λέκκου
Φωτισμοί: Δημήτρης Μπαλτάς
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Κοσμίδης
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνθα Καραδήμα
Φωτογραφίες: Αντώνης Λέκκος
Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Παραγωγή: Apparatus

Παίζουν: Χρήστος Καπενής, Στέλλα Σαμιώτη, Βασίλης Ζώης, Ανδρέας Κανελλόπουλος.

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (Κ.Ε.Τ.) (Κύπρου 91Α, Αθήνα, τηλ. 213 0040496)
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, από 9 Ιανουαρίου 2017
Εισιτήρια: 10€ (κανονικό), 8€ (φοιτητικό), 5€ (ανέργων)
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά.



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: