Μια επιλογή από τις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λίγο πριν το τέλος του 2015, η ανατρεπτική ομάδα της Dada–Art και ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Αποστολόπουλος μεταφέρουν στο θέατρο την "Ώρα του διαβόλου", του Fernando Pessoa. 13 εικόνες, 13 αλληγορικές και ταυτόχρονα αληθινές σκηνές σε μια "μάχη" ανάμεσα στον Άνδρα και τη Γυναίκα, το Θεό και τον Άνθρωπο, την Αλήθεια και το Ψέμα. Παίζουν ο Γιώργος Χρανιώτης και η Τίνα Λεωνορά. (Αριστοτέλειον, από 2/12)
Η εταιρεία θεάτρου Dum spiro spero, παρουσιάζει το "De profundis". Πρόκειται για έναν θεατρικό μονόλογο βασισμένο στο κορυφαίο έργο του Όσκαρ Ουάιλντ, που έχει τη μορφή επιστολής, την οποία έγραψε στον νέο που εξαιτίας του φυλακίστηκε και καταστράφηκε σε κάθε επίπεδο. Τη διασκευή των κειμένων, τη σκηνοθεσία, την ερμηνεία και τα κοστούμια της παράστασης υπογράφει ο Σπύρος Κυριαζόπουλος. (Αθήναιον, από 4/12)
To kontakt^ensemble, σε συνεργασία με την ομάδα καλλιτεχνών SourLiBooM Thessaloniki, παρουσιάζουν την "Κανελόριζα" της Σμαρώς Πλατιώτη. Ένα σκηνικό πρότζεκτ " που πραγματεύεται τον ισχυρό, γενεαλογικό δεσμό της παράδοσης (Ελλάδα/ Βαλκάνια/ Μεσόγειος) και του σύγχρονου συνδυάζοντας το σωματικό θέατρο, τον ποιητικό και πεζό λόγο λογοτεχνών της πόλης της Θεσσαλονίκης, καθώς και παραδοσιακά τραγούδια σε πολυφωνική επεξεργασία και ζωντανή εκτέλεση επί σκηνής. (Χώρος Τέχνης Sourliboom, 5-13/12)
Το Θέατρο Έξω από τα Τείχη σε συνεργασία με το Θέατρο Άρατος, παρουσιάζουν τη διαχρονική κωμωδία του Γιώργου Θεοτοκά "Το κάστρο της Ωριάς". Η Ωριά, η ωραία δηλαδή, αποκλεισμένη στο άπαρτο κάστρο που έκτισε γι’ αυτήν ο πατέρας της, είναι απελπιστικά διαθέσιμη για νέες γνωριμίες. Ο κέρβερος, η παραμάνα της, διώχνει όλους της επισκέπτες με λύσσα κακιά. Ο έρωτας όμως, σκαρφίζεται χίλιους τρόπους για να πάρει κι αυτό το κάστρο. Σκηνοθετεί ο Γιάννης Περδίκης (από 12/12)
Η ομάδα θεάτρου "Μικρός Βορράς" παρουσιάζει την "Ελένη" του Ευριπίδη, σε μια παράσταση για εφήβους. Ο Ευριπίδης, τραγικά επίκαιρος, στην πιο σκληρή στιγμή της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, αμέσως μετά την τρομερή καταστροφή της Σικελικής εκστρατείας, αναδεικνύει τον παραλογισμό και τη ματαιότητα του πολέμου. Σκηνοθετεί ο Τάσος Ράτζος (Black Box, από 13/12)
Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζεται για πρώτη φορά το έργο της Σοφίας Αδαμίδου "Σωτηρία με λένε", σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου, με την Έφη Σταμούλη. Η Σωτηρία Μπέλλου αγωνίστηκε σε όλη της την ζωή. Πάλεψε με νύχια και με δόντια και χάραξε την δική της πορεία. (Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, από 18/12)
ΑΘΗΝΑ
Η ομάδα Χρώμα, παρουσιάζει "Το παιχνίδι του τέλους" (Endgame), του Σάμιουελ Μπέκετ, από 3 Δεκεμβρίου 2015, στο Θέατρο Τέχνης. Ο Μπέκετ βυθομετρά και με ακρίβεια νυστεριού, αναδεικνύει όλη την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης με όπλο το χιούμορ και την αισιοδοξία. Όχι μιας "εύκολης" αισιοδοξίας αλλά μιας πραγματικής αισιοδοξίας. Επιμένει να "παίζει" ακόμα κι αν σε κάθε αρχή βρίσκεται πάντα το τέλος. Σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Χατζής.
Με αφορμή το γνωστό δημοτικό τραγούδι και υλικό από την πεζογραφία του Γιώργου Θεοτοκά και την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου, οι θεατρικοί Οργανισμοί Ευτοπια και Έβδομη Θύρα ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν από τις 10 Δεκεμβρίου 2015, την παράσταση "Το γεφύρι της Άρτας~επί του μύθου σύνθεσις", σε σκηνοθεσία Ίριδας Χατζηαντωνίου. (Σύγχρονο Θέατρο)
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει τον "Φάουστ" του Γκαίτε, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Στον ρόλο του Φάουστ ο Νίκος Κουρής. Μεφιστοφελής ο Αργύρης Πανταζάρας. Ο Φάουστ είναι έργο, στοχαστικό, οραματικό, τραγικό, ποιητικό αλλά και σατιρικό, θεμελιακό για τη νεότερη ευρωπαϊκή λογοτεχνία ενώ ταυτόχρονα είναι ο προπομπός και το βαρόμετρο σκηνικών επιτευγμάτων του εικοστού αιώνα και παραμένει ένα μεγάλο στοίχημα για τους δημιουργούς της σκηνής. (από 11/12)
Η Σοφία Φιλιππίδου συνεργάζεται για δεύτερη φορά με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί, του Άκι Βλουτή και παρουσιάζει δύο σουρεαλιστικά μονόπρακτα της δημοσιογράφου και συγγραφέως Ρούλας Γεωργακοπούλου σε μία παράσταση με τον κοινό τίτλο "Καρφίτσες στα γόνατα". (Από Μηχανής Θέατρο, από 11/12)
Το Θέατρο Ροές παρουσιάζει το έργο "Τα ωραία χέρια μας", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα και κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου. Το έργο επικεντρώνεται στη σύνθεση μιας σειράς εικόνων που ανασύρουν από τη μνήμη τους έξι πρόσωπα κατά τη μυσταγωγική και καθαρτήρια συνάντησή τους. Μέσω της τυπολογίας ενός ταφικού τελετουργικού, των ιδιόμορφων κανόνων συμπεριφοράς που αυτό επιβάλλει, εκδιπλώνεται η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην ατομική εμπειρία και το ιερό στοιχείο της ύπαρξης. (από 19/12)
Από 19 έως 30 Δεκεμβρίου 2015 θα παρουσιάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το έργο του Έντεν φον Χόρβατ "Πίστη, αγάπη, ελπίδα" σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση. Το έργο περιγράφει με ανατριχιαστική ακρίβεια έναν κόσμο αποξένωσης σε μια προ-φασιστική κοινωνία άγριου καπιταλισμού, όπου κυριαρχούν ο κυνισμός και το ατομικό οικονομικό συμφέρον. Αναλγησία, μικροαστικός κανιβαλισμός και γλωσσική ανοησία δημιουργούν το πλέγμα μιας κοινωνίας παραδομένης στη βαρβαρότητα.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λίγο πριν το τέλος του 2015, η ανατρεπτική ομάδα της Dada–Art και ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Αποστολόπουλος μεταφέρουν στο θέατρο την "Ώρα του διαβόλου", του Fernando Pessoa. 13 εικόνες, 13 αλληγορικές και ταυτόχρονα αληθινές σκηνές σε μια "μάχη" ανάμεσα στον Άνδρα και τη Γυναίκα, το Θεό και τον Άνθρωπο, την Αλήθεια και το Ψέμα. Παίζουν ο Γιώργος Χρανιώτης και η Τίνα Λεωνορά. (Αριστοτέλειον, από 2/12)
Η εταιρεία θεάτρου Dum spiro spero, παρουσιάζει το "De profundis". Πρόκειται για έναν θεατρικό μονόλογο βασισμένο στο κορυφαίο έργο του Όσκαρ Ουάιλντ, που έχει τη μορφή επιστολής, την οποία έγραψε στον νέο που εξαιτίας του φυλακίστηκε και καταστράφηκε σε κάθε επίπεδο. Τη διασκευή των κειμένων, τη σκηνοθεσία, την ερμηνεία και τα κοστούμια της παράστασης υπογράφει ο Σπύρος Κυριαζόπουλος. (Αθήναιον, από 4/12)
To kontakt^ensemble, σε συνεργασία με την ομάδα καλλιτεχνών SourLiBooM Thessaloniki, παρουσιάζουν την "Κανελόριζα" της Σμαρώς Πλατιώτη. Ένα σκηνικό πρότζεκτ " που πραγματεύεται τον ισχυρό, γενεαλογικό δεσμό της παράδοσης (Ελλάδα/ Βαλκάνια/ Μεσόγειος) και του σύγχρονου συνδυάζοντας το σωματικό θέατρο, τον ποιητικό και πεζό λόγο λογοτεχνών της πόλης της Θεσσαλονίκης, καθώς και παραδοσιακά τραγούδια σε πολυφωνική επεξεργασία και ζωντανή εκτέλεση επί σκηνής. (Χώρος Τέχνης Sourliboom, 5-13/12)
Το Θέατρο Έξω από τα Τείχη σε συνεργασία με το Θέατρο Άρατος, παρουσιάζουν τη διαχρονική κωμωδία του Γιώργου Θεοτοκά "Το κάστρο της Ωριάς". Η Ωριά, η ωραία δηλαδή, αποκλεισμένη στο άπαρτο κάστρο που έκτισε γι’ αυτήν ο πατέρας της, είναι απελπιστικά διαθέσιμη για νέες γνωριμίες. Ο κέρβερος, η παραμάνα της, διώχνει όλους της επισκέπτες με λύσσα κακιά. Ο έρωτας όμως, σκαρφίζεται χίλιους τρόπους για να πάρει κι αυτό το κάστρο. Σκηνοθετεί ο Γιάννης Περδίκης (από 12/12)
Η ομάδα θεάτρου "Μικρός Βορράς" παρουσιάζει την "Ελένη" του Ευριπίδη, σε μια παράσταση για εφήβους. Ο Ευριπίδης, τραγικά επίκαιρος, στην πιο σκληρή στιγμή της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, αμέσως μετά την τρομερή καταστροφή της Σικελικής εκστρατείας, αναδεικνύει τον παραλογισμό και τη ματαιότητα του πολέμου. Σκηνοθετεί ο Τάσος Ράτζος (Black Box, από 13/12)
Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζεται για πρώτη φορά το έργο της Σοφίας Αδαμίδου "Σωτηρία με λένε", σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου, με την Έφη Σταμούλη. Η Σωτηρία Μπέλλου αγωνίστηκε σε όλη της την ζωή. Πάλεψε με νύχια και με δόντια και χάραξε την δική της πορεία. (Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, από 18/12)
ΑΘΗΝΑ
Η ομάδα Χρώμα, παρουσιάζει "Το παιχνίδι του τέλους" (Endgame), του Σάμιουελ Μπέκετ, από 3 Δεκεμβρίου 2015, στο Θέατρο Τέχνης. Ο Μπέκετ βυθομετρά και με ακρίβεια νυστεριού, αναδεικνύει όλη την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης με όπλο το χιούμορ και την αισιοδοξία. Όχι μιας "εύκολης" αισιοδοξίας αλλά μιας πραγματικής αισιοδοξίας. Επιμένει να "παίζει" ακόμα κι αν σε κάθε αρχή βρίσκεται πάντα το τέλος. Σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Χατζής.
Με αφορμή το γνωστό δημοτικό τραγούδι και υλικό από την πεζογραφία του Γιώργου Θεοτοκά και την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου, οι θεατρικοί Οργανισμοί Ευτοπια και Έβδομη Θύρα ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν από τις 10 Δεκεμβρίου 2015, την παράσταση "Το γεφύρι της Άρτας~επί του μύθου σύνθεσις", σε σκηνοθεσία Ίριδας Χατζηαντωνίου. (Σύγχρονο Θέατρο)
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει τον "Φάουστ" του Γκαίτε, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Στον ρόλο του Φάουστ ο Νίκος Κουρής. Μεφιστοφελής ο Αργύρης Πανταζάρας. Ο Φάουστ είναι έργο, στοχαστικό, οραματικό, τραγικό, ποιητικό αλλά και σατιρικό, θεμελιακό για τη νεότερη ευρωπαϊκή λογοτεχνία ενώ ταυτόχρονα είναι ο προπομπός και το βαρόμετρο σκηνικών επιτευγμάτων του εικοστού αιώνα και παραμένει ένα μεγάλο στοίχημα για τους δημιουργούς της σκηνής. (από 11/12)
Η Σοφία Φιλιππίδου συνεργάζεται για δεύτερη φορά με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί, του Άκι Βλουτή και παρουσιάζει δύο σουρεαλιστικά μονόπρακτα της δημοσιογράφου και συγγραφέως Ρούλας Γεωργακοπούλου σε μία παράσταση με τον κοινό τίτλο "Καρφίτσες στα γόνατα". (Από Μηχανής Θέατρο, από 11/12)
Το Θέατρο Ροές παρουσιάζει το έργο "Τα ωραία χέρια μας", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα και κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου. Το έργο επικεντρώνεται στη σύνθεση μιας σειράς εικόνων που ανασύρουν από τη μνήμη τους έξι πρόσωπα κατά τη μυσταγωγική και καθαρτήρια συνάντησή τους. Μέσω της τυπολογίας ενός ταφικού τελετουργικού, των ιδιόμορφων κανόνων συμπεριφοράς που αυτό επιβάλλει, εκδιπλώνεται η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην ατομική εμπειρία και το ιερό στοιχείο της ύπαρξης. (από 19/12)
Από 19 έως 30 Δεκεμβρίου 2015 θα παρουσιάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το έργο του Έντεν φον Χόρβατ "Πίστη, αγάπη, ελπίδα" σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση. Το έργο περιγράφει με ανατριχιαστική ακρίβεια έναν κόσμο αποξένωσης σε μια προ-φασιστική κοινωνία άγριου καπιταλισμού, όπου κυριαρχούν ο κυνισμός και το ατομικό οικονομικό συμφέρον. Αναλγησία, μικροαστικός κανιβαλισμός και γλωσσική ανοησία δημιουργούν το πλέγμα μιας κοινωνίας παραδομένης στη βαρβαρότητα.
0 comments: