(3-9-2016)
Ο κύκλος των θεατρικών παραστάσεων των 51ων Δημητρίων:
30 Σεπτεμβρίου
Έναρξη 51ων Δημητρίων
1, 2 και 3 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ]
1, 2 και 3 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ]
"Ο αδαής και ο παράφρων" του Τόμας Μπέρνχαρντ, σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, από την ομάδα θεάτρου "Χαίρεται".
Ο αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και "χολερικό" χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεΐκής χειραγώγησης.
5 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ]
"Compassion. The History of the Machine Gun", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Milo Rau, από το βερολινέζικο θέατρο "Σάουμπινε".
Ο Milo Rau και η ομάδα του ταξίδεψαν σε σημεία αιχμής της σημερινής κοινωνικής πραγματικότητας: στα δρομολόγια των προσφύγων της Μέσης Ανατολής στη Μεσόγειο, στις ζώνες του εμφυλίου πολέμου στο Κονγκό. Η παράσταση που δημιούργησαν βασίζεται σε συνεντεύξεις μελών μη κυβερνητικών οργανώσεων και επιζώντων πολέμου.
6 και 7 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ]
"Το άλλο σπίτι" από την Ομάδα Εν δυνάμει, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.
Το "άλλο" σπίτι είναι αποτέλεσμα πολύμηνης έρευνας, εργαστηρίων, ερωτηματολογίων και αυτοσχεδιασμών της ομάδας "Εν δυνάμει", αλλά και συνεντεύξεων με ανθρώπους που βρίσκονται στη δύσκολη κοινωνική συνθήκη να ζουν ακούσια εκτός της οικογενειακής δομής και προστασίας (γηροκομεία, άσυλα, ορφανοτροφεία, οικοτροφεία).
8 Οκτωβρίου [ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ]
"Chauvinism Scanner" από την ομάδα God’s Entertainment (Αυστρία)
6 και 7 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ]
"Το άλλο σπίτι" από την Ομάδα Εν δυνάμει, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.
Το "άλλο" σπίτι είναι αποτέλεσμα πολύμηνης έρευνας, εργαστηρίων, ερωτηματολογίων και αυτοσχεδιασμών της ομάδας "Εν δυνάμει", αλλά και συνεντεύξεων με ανθρώπους που βρίσκονται στη δύσκολη κοινωνική συνθήκη να ζουν ακούσια εκτός της οικογενειακής δομής και προστασίας (γηροκομεία, άσυλα, ορφανοτροφεία, οικοτροφεία).
8 Οκτωβρίου [ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ]
"Chauvinism Scanner" από την ομάδα God’s Entertainment (Αυστρία)
Μια διαδραστική περφόμανς, ένα "τεστ σοβινισμού" που αποκαλύπτει τα σημεία που βρίσκονται οι θεατές, σε μια κλίμακα από τον πατριωτισμό έως τον σοβινισμό.
8 Οκτωβρίου [ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ, 13:00-15:00]
8 Οκτωβρίου [ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ, 13:00-15:00]
10 Οκτωβρίου [ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΟ ΜΕΓΑΡΟ, 15:00-17:00]
"Imagine all the people! Wish tree"
"Imagine all the people! Wish tree"
Η Yoko Ono έφτιαξε ένα δέντρο, που μας περιμένει για να στολιστεί με τις ευχές μας.
8, 9 και 10 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ]
"Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία, η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι", σε σύνθεση κειμένων, σκηνοθεσία κι ερμηνεία Σοφίας Κορώνη κι Αγγελικής Παπαθεμελή. Μια παράσταση με αφετηρία τον Νίτσε, την "Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων" και τα "Κύματα" της Βιρτζίνια Γουλφ.
13 και 14 Οκτωβρίου [ΣΦΑΓΕΙΑ]
"Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί" του Ντέιβιντ Άιβς από την ομάδα Ατονάλ, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη.
Η ομάδα Ατονάλ παρουσιάζει τα τέσσερα μονόπρακτα του σύγχρονου αμερικανού συγγραφέα: "Κανένα πρόβλημα", "Παραλλαγές στον θάνατο του Τρότσκι", "Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί", "Λόγια, λόγια, λόγια".
13 και 14 Οκτωβρίου [ΣΦΑΓΕΙΑ]
"Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί" του Ντέιβιντ Άιβς από την ομάδα Ατονάλ, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη.
Η ομάδα Ατονάλ παρουσιάζει τα τέσσερα μονόπρακτα του σύγχρονου αμερικανού συγγραφέα: "Κανένα πρόβλημα", "Παραλλαγές στον θάνατο του Τρότσκι", "Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί", "Λόγια, λόγια, λόγια".
14, 15 και 16 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΤΟΝ]
"Μιράντα" (βασισμένο στην "Τρικυμία" του Σαίξπηρ) σε διασκευή και σκηνοθεσία του Οσκάρας Κορσουνόβας.
Ο λιθουανός σκηνοθέτης εμπνέεται από την ερμηνεία του Γιαν Κοτ, αντλεί από την προσωπική του εμπειρία ως "υπηκόου" της Σοβιετικής Ένωσης, και "χρησιμοποιεί" την "Τρικυμία" του Σαίξπηρ για να μιλήσει για την εξουσία και τις ατέρμονες, παράλογες μάχες για την κατάκτησή της.
Ο λιθουανός σκηνοθέτης εμπνέεται από την ερμηνεία του Γιαν Κοτ, αντλεί από την προσωπική του εμπειρία ως "υπηκόου" της Σοβιετικής Ένωσης, και "χρησιμοποιεί" την "Τρικυμία" του Σαίξπηρ για να μιλήσει για την εξουσία και τις ατέρμονες, παράλογες μάχες για την κατάκτησή της.
Παίζουν η Ιωάννα Παππά και ο Λαέρτης Μαλκότσης.
18 Οκτωβρίου [ΣΦΑΓΕΙΑ]
"Ελευθερία: η πιο ακριβή καπιταλιστική λέξη" των Πάγια Πέλεβιτς και Όλγα Ντιμιτρίεβιτς,
από το Bitef Theatre (Σερβία)
Οι δύο συγγραφείς ταξίδεψαν στη Βόρεια Κορέα και μέσα από μια πειραματική performance με όχημα την τεχνική του θεάτρου-ντοκουμέντο, αφηγούνται την εμπειρία τους, που είναι ανάμεικτη με προσωπικές προκαταλήψεις, αλλά και σκληρές όσο και πολύ αποκαλυπτικές εικόνες όψεων της βορειοκορεάτικης κοινωνίας. Μιας κοινωνίας, όπου δεν έχει πρόσβαση το δυτικό βλέμμα. 18 Οκτωβρίου [ΣΦΑΓΕΙΑ]
"Ελευθερία: η πιο ακριβή καπιταλιστική λέξη" των Πάγια Πέλεβιτς και Όλγα Ντιμιτρίεβιτς,
από το Bitef Theatre (Σερβία)
18 και 19 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΤΟΝ]
"Hotel" της Γιώτας Αργυροπούλου από το Blindspot Theatre Group.
Το "Hotel" είναι ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ μυθοπλασίας. Αφορά σε ένα νυχτερινό θέρετρο αφιερωμένο στους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα αϋπνίας και διαταραχές ύπνου. Οι επισκέπτες του έχουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα θεραπείας και να ξαναζήσουν στιγμές από το παρελθόν τους, δίνοντας ζωή στις αναμνήσεις τους και στα πρόσωπα που τις συνθέτουν."Hotel" της Γιώτας Αργυροπούλου από το Blindspot Theatre Group.
20 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ]
"Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της" του Μπέρτολντ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς.
Επίσημη πρώτη της παραγωγής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
22 Οκτωβρίου [ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΤΟΝ]
"Wot? Not fish" από τους Bread & Circuses Ltd, σε σκηνοθεσία Nick Philippou. (Αγγλία)
H πορεία ζωής ενός τσαγκάρη, στο Λονδίνο του 1926, ξεδιπλώνεται μέσα από μια ασυνήθιστη ιστορία για την αγάπη και την τέχνη.
23 Οκτωβρίου [ΣΦΑΓΕΙΑ]
Πάρτι λήξης.
0 comments: