Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Το κιβώτιο" (Αυλαία, 22/10), "Frozen" (Θέατρο Τ, από 3/11), "Ριχάρδος Β'" (Αριστοτέλειον, 15-19/11)

Μόνος με τον Άμλετ

Leave a Comment
Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του Κλαύδιος, που δε διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, βασίλισσα Γερτρούδη. Ο γιος της Άμλετ βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαμό του πατέρα του όσο και από την απόφαση της μητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντομα.

Όταν το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά εμφανίζεται μπροστά του και του αποκαλύπτει ότι ο Κλαύδιος τον δολοφόνησε για να τον διαδεχθεί, ο Άμλετ ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Τυχαία, ένα μπουλούκι θεατρίνων παρουσιάζεται την επόμενη μέρα στο παλάτι και ο Άμλετ αποφασίζει να βάλει τους ηθοποιούς να αναπαραστήσουν μπροστά στον Κλαύδιο τη δολοφονία του πατέρα του, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποσπάσει την ομολογία του.
Σχεδόν τετρακόσια χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, ο Άμλετ παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του παγκόσμιου θεάτρου. Ο ομώνυμος ήρωας αυτής της δημοφιλούς υπαρξιακής τραγωδίας έχει κατά καιρούς γίνει σύμβολο της υψηλής πνευματικότητας, της προσωπικής απόγνωσης, του αδιάκοπου αγώνα για αυτογνωσία, της κριτικής κατά του εθνικισμού αλλά και σύμβολο του πολιτικού ακτιβισμού.
Έχει γνωρίσει πλήθος διασκευές από σημαντικούς θεατρανθρώπους όπως ο Peter Brook, ο Robert Wilson, ο Robert Lepage κ.α. αλλά και δεκάδες κινηματογραφικές μεταφορές, ενώ αποτέλεσε εφαλτήριο για παρωδίες, νουβέλες, μελέτες, όπερες και πρωτότυπα θεατρικά έργα βασισμένα στον μύθο του Σαίξπηρ.

Τώρα στη θεατρική σκηνή
Μόνος με τον Άμλετ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Μανώλη Δούνια και Αιμίλιου Χειλάκη.

Ο Αιμίλιος Χειλάκης ερμηνεύει όλους τους χαρακτήρες της τραγωδίας.Η παράσταση παρακολουθεί την προσπάθεια του νεαρού πρίγκηπα να διανύσει την απόσταση από την σκέψη στην πράξη. Συνειδητοποιώντας ότι το σύστημα αξιών στο οποίο μέχρι τώρα πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που μέχρι τώρα απολάμβανε έχουν πια πεθάνει, αναζητάει εναγωνίως έναν τρόπο να διατηρήσει την αξιοπρέπειά και τα ιδανικά του σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει. Μέσα σε 75 λεπτά ο Άμλετ, η Οφηλία, ο Κλαύδιος, η Γερτρούδη, ο Πολώνιος, ο Λαέρτης, το Φάντασμα του Νεκρού βασιλιά, ο Οράτιος ζωντανεύουν στην σκηνή από έναν μόνο ηθοποιό, σε μια απόπειρα επιστροφής στα απολύτως βασικά στοιχεία της θεατρικής πράξης.
Το θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί τον Άμλετ του σήμερα δεν είναι απλά το "να ζει κανείς ή να μη ζει", αλλά το "πώς να ζει". Είναι ένας σύγχρονος ήρωας που παρατηρώντας τις κοινωνικές συνθήκες γύρω του δεν βασανίζεται μόνο από το μάταιο της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά κυρίως αναρωτιέται αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας.

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνικά-Κοστούμια: Κένι Μακλέλλαν
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική-Ηχητικός Σχεδιασμός: Γιώργος Σπανός
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λαμπρίνα Καραγιαννίδου
Φωτογραφίες: Γιάννης Βασταρδής
Δημιουργικό: Kiss My Art Μαρία Παναγιωτωνάκου.

Στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, (Πλατεία Γεωργίου, Πάτρα, τηλ. 2610 273613)
Τετάρτη έως Παρασκευή στις 21:15, Σάββατο στις 18:30 και 21:15, Κυριακή στις 20:00, έως 5 Ιανουαρίου 2014.
Εισιτήρια: 15, 12 (μειωμένο), 8 (Σάββατο απόγευμα)


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: