Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γουρούνι στο σακί" (Θέατρο Κήπου, 30,31/8), "Λυσιστράτη" (Θέατρο Δάσους, 31/8, 1,2/9), "Ταξίδι στον Σταυρό του Νότου" (Θέατρο Κήπου, 5,6/9), "Eπτά επί Θήβας" (Βασιλικό Θέατρο, 13-16/9), "Πέτρες στις τσέπες του" (Αριστοτέλειον, 22/9-1/10)

Μάγκντα Γκαίμπελς, η πρώτη κυρία της ναζιστικής Γερμανίας

Leave a Comment
H Τζοάνα Μαρία Μαγκνταλένα Γκαίμπελς (το γένος Ritschel) ήταν η σύζυγος του Υπουργού "Προπαγάνδας και Διαφωτίσεως του Λαού" της ναζιστικής Γερμανίας, Γιόζεφ Γκαίμπελς. Βασικό μέλος του ναζιστικού κόμματος, ήταν στενός συνεργάτης, σύντροφος και πολιτικός υποστηρικτής του Αδόλφου Χίτλερ. Ορισμένοι ιστορικοί αναφέρουν τη Μάγκντα Γκαίμπελς ως ανεπίσημη "Πρώτη Κυρία" της ναζιστικής Γερμανίας, ενώ άλλοι δίνουν τον ίδιο τίτλο στην Emmy Göring.
Η Μάγκντα και ο Γιόζεφ Γκαίμπελς παντρεύτηκαν τον Δεκέμβριο του 1931, με μάρτυρα τον Χίτλερ και έφεραν στον κόσμο έξι παιδιά. Ο συγγραφέας Hans-Otto Meisner γράφει ότι "η οικογένεια Γκαίμπελς παρουσιάστηκε στο κοινό ως το μοντέλο της μοντέρνας οικογένειας του Τρίτου Ράιχ" και αναφέρεται στις εξωσυγικές σχέσεις του Γιόζεφ (με πιο γνωστή αυτή με την τσέχα ηθοποιό Lida Baarova), αλλά και στη σχέση της Μάγκντα με τον αναπληρωτή του Γιόζεφ Γκαίμπελς, Karl Hanke

Με την πτώση του Τρίτου Ράιχ και μετά την αυτοκτονία του Χίτλερ, η Μαγκντα Γκαίμπελς αποφασίζει να σκοτώσει τα έξι της παιδιά και να αυτοκτονήσει μαζί με τον Γιόζεφ Γκαίμπελς στο μπούνκερ, όπου βρίσκονταν το τελευταίο διάστημα της ζωής τους.

Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Mάγκντα Γκαίμπελς" του Γιώργου Βέλτσου, σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου.

Ο υπουργός προπαγάνδας του εθνικοσιαλιστικού κόμματος Γιόζεφ Γκαίμπελς, και η γυναίκα του, Μάγκντα, πρότυπο συζύγου και μητέρας στη ναζιστική Γερμανία, περιηγούνται στο τετελεσμένο μέλλον τους και επαναθεωρούν την ιδεολογία, τις πράξεις και τα ίχνη τους στην Ιστορία, γράφοντας το χρονικό της ανόδου και της πτώσεως της χιτλερικής κοσμοθεωρίας μέσα από έναν σκληρό προσωπικό απολογισμό.
Μέσα από μια ερωτική επιστολή, τη διήγηση του φόνου των παιδιών της και τις φαντασιώσεις της, η γυναίκα αυτή συστήνεται, κι έτσι πια η ιστορία, με όλες τις εκδοχές της, μπορεί να ιδωθεί και μέσα από τα δικά της μάτια. Ο Γιόζεφ Γκαίμπελς προβάλλει κι αυτός την εκδοχή του εαυτού του και της Ιστορίας, κι όλα αυτά στον χρόνο του τετελεσμένου μέλλοντα, όπου όσα συμβαίνουν έχουν ήδη συμβεί και σε έναν χώρο ρευστό στον οποίο "τη λύση", όπως λέει ο ίδιος, "θα δώσει η σκηνοθεσία".
Περιγράφοντας τη "σκηνοθεσία" του θανάτου της οικογένειας Γκαίμπελς, το έργο του Γιώργου Βέλτσου, μιλάει γι’ αυτό που ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπόρεσε να απωθήσει: την ακαταμάχητη ανθρώπινη έπαρση, την ηδονή της βίας, τη ρητορική της κυριαρχίας και του μίσους, και ό,τι άλλο χαρακτηρίζει το "ριζικό κακό", που κυριεύει το ανθρώπινο φαντασιακό και ανιχνεύεται μέσα στους ίδιους τους εαυτούς μας, χωρίς να γνωρίζει φυλές και έθνη.

Σκηνικά-κοστούμια-live camera: Άντζελα Μπρούσκου
Μουσική και Sound design: Θάλεια Ιωαννίδου
Video artist–επεξεργασία video: Νατάσσα Ιωάννου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέβη Κουτσοθανάση.

Παίζουν: Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου, Δημήτρης Κίτσος, Παρθενόπη Μπουζούρη, Θάνος Παπακωνσταντίνου.

[Η παράσταση είναι κατάλληλη από 18 ετών και άνω]

Εθνικό Θέατρο-Νέο Rex (Πανεπιστημίου 48, Αθήνα, τηλ. 210 3305074)
Κάθε Τετάρτη έως Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:30
Εισιτήρια: 15, 10 (μειωμένο), 13 (κάθε Πέμπτη)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: