Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γυάλινος κόσμος" (Θέατρο Τ, από 25/12), "Ο πατέρας του Άμλετ" (Αθήναιον, από 25/12)

Προδοσία σε αντίστροφη πορεία

Leave a Comment
Στην "Προδοσία" ο Χάρολντ Πίντερ εξετάζει τη φθορά στα θεμέλια ενός γάμου όταν η σύζυγος αποκαλύπτει την εξωσυζυγική της σχέση με τον καλύτερο φίλο του άνδρα της. Ο Πίντερ κάνει μια ασυνήθιστη δραματουργική επιλογή για την εξιστόρηση των συμβάντων: την αντίστροφη παράθεση, από το τέλος προς την αρχή της ιστορίας.

Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο το 1978 και κέρδισε το βραβείο Olivier για το καλύτερο θεατρικό έργο και το βραβείο των θεατρικών κριτικών της Νέας Υόρκης. O Πίντερ ξεκινάει το έργο με το τέλος της σχέσης και το κλείνει με τη στιγμή της πρώτης επαφής. Η πρώτη από τις εννέα σκηνές εκτυλίσσεται το 1977, όταν η Έμμα και ο Τζέρι συναντώνται ξανά δύο χρόνια μετά τον χωρισμό τους. Κάθε σκηνή, από το 1977 έως το 1968, αποκαλύπτει μια πτυχή της σχέσης, ένα κρυμμένο μυστικό, ένα ασήμαντο περιστατικό που αποδεικνύεται κομβικό.
Όταν ξεκινάει το έργο, η προδοσία ή οι προδοσίες μοιάζουν πια παρελθόν. Καθώς όμως η μηχανή του χρόνου γυρίζει προς τα πίσω, ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με ένα άλλο, μεγαλύτερο, παιχνίδι˙ εκείνο των σχέσεων, με τις κρυφές επιδιώξεις, τις σκόπιμες αποκρύψεις, τα μυστικά και τα ψέματα.

Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Προδοσία" του Χάρολντ Πίντερ, σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαΐτζή.

Μετάφραση: Εύα Γεωργουσοπούλου
Σκηνικά: Ευαγγελία Κιρκινέ
Κοστούμια: Μαρία Καραδελόγλου
Φωτισμοί: Κώστας Σιδηρόπουλος
Μουσική επιμέλεια: Κώστας Εφραιμίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νάντια Δαλκυριάδου
Οργάνωση παραγωγής: Χριστίνα Ζαχαροπούλου.

Παίζουν: Νίκος Γεωργάκης, Άγης Εμμανουήλ, Ειρήνη Μουρελάτου.

Μια παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Νέο Υπερώο-Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, (Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2315 200200)
Τετάρτη στις 18:00, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00, Κυριακή στις 19:15.
Εισιτήρια: 15, 10 (μειωμένο), 10 (Τετάρτη, Πέμπτη)

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: