Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Μηνολόγιο Απριλίου 2018

Leave a Comment
(1-4-2018)

Μια επιλογή από τις θεατρικές προτάσεις του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Το έργο του Γιάννη Λασπιά "Camille Claudel" αφορά έναν φανταστικό διάλογο ανάμεσα στην γλύπτρια και ζωγράφο Καμίγ Κλοντέλ και την πρώτη γυναίκα ψυχίατρο της Γαλλίας Κονστάνς Πασκάλ. Το έργο διαδραματίζεται το 1913, έξω απ’ το Παρίσι, στο ψυχιατρικό άσυλο Βιλ-Εβράρ του Νεγί-σιρ-Μαρν. Η πρώτη γυναίκα που καταφέρνει να γίνει ψυχίατρος στην Γαλλία, αποφασίζει ν’ αναλάβει την υπόθεση της γλύπτριας Καμίγ Κλοντέλ η οποία έχει μεταφερθεί εκεί, παρά τη θέληση της, απ’ την οικογένεια της, για σοβαρή ψυχική διαταραχή. Μέσα απ’ τις συναντήσεις τους ξετυλίγονται οι αντισυμβατικές ζωές των δυο γυναικών κι αναπτύσσεται ένας ισχυρός δεσμός που ξεπερνά τη σχέση γιατρού-ασθενή. Σκηνοθετεί ο Πάνος Κούγιας και παίζουν η Μάνια Παπαδημητρίου και η Αγγελική Καρυστινού. (Αυλαία, 2-4/4)

Ακροβατώντας αριστοτεχνικά ανάμεσα στο θρίλερ, τη μαύρη κωμωδία, τις κλασικές ιστορίες μυστηρίου, το δράμα, τον μαγικό ρεαλισμό, με χιούμορ και ευφυείς διαλόγους, το έργο του Κόνορ Μακφέρσον "Ο φάρος" -που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη- είναι στην ουσία ένα "μακρύ ταξίδι της νύχτας μέσα στη μέρα". Mια τρυφερή παραβολή για την εξιλέωση και τη λύτρωση. Επί σκηνής συναντώνται ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο Νίκος Ψαρράς, ο Αιμίλιος Χειλάκης, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος. (Αριστοτέλειον, 8-29/4)

Στο επικό ερωτικό μελόδραμα του Καραγάτση "Η μεγάλη χίμαιρα" ξετυλίγεται η ιστορία μιας γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή. Σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου. (Μέγαρο Μουσικής, 12-22/4)

Η Πειραματική Σκηνή της "Τέχνης" επιστρέφει με το έργο του Ζοέλ Πομμερά "Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα", σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου. Επτά ηθοποιοί, παίζοντας ο καθένας πολλούς ρόλους, προσπαθούν να δώσουν απάντηση στο αναπάντητο ερώτημα: Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη; Σύγχρονες παραλλαγές πάνω σε ένα αιώνιο θέμα, οι σκηνές του Πομμερά ταλαντεύονται ανάμεσα στην προσδοκία και τη διάψευση, τον κυνισμό και τον λυρισμό, το δράμα και την κωμωδία. (Θέατρο Τ, από 13/4)

Oι "Δανειστές" του Αύγουστου Στρίντμπεργκ έρχονται στο Vis Motrix Performance Studio. Ο Άντολφ και η Θέκλα είναι ένα ζευγάρι σε βαθιά κρίση. Η σχέση τους είναι τόσο εύθραστη που αμά τη εμφανίσει του πρώην συζύγου της Θέκλας, του Γκούσταβ, τα πράγματα οδηγούνται στην πλήρη κατάρρευση. Πρόκειται για ένα ένα έργο-σπουδή πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις. Οι ήρωες τοποθετούνται στη ρωμαϊκή αρένα της σκηνής και κατασπαράζουν ο ένας τον άλλο σε ένα εναλλασσόμενο παιχνίδι θύτη και θύματος. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Καραβασίλης και παίζουν ο Κωνσταντίνος Γεράρδος, η Μαγδαληνή Μπεκρή και ο Δημήτρης Σπορίδης. (από 13/4)

Το έργο του Ντένις Κέλλυ "Τα ορφανά" είναι ένα δυνατό και σύγχρονο κείμενο που εγείρει ερωτήματα, θέτει διλήμματα και προκαλεί προβληματισμούς σχετικά με τη βία και τον ρατσισμό σήμερα. Διερευνά την ατομική ευθύνη και την κοινωνική συνείδηση του καθενός όταν βάλλεται άμεσα ή έμμεσα η ύπαρξή του. Σκηνοθετεί ο Τάκης Τζαμαργιάς. (Φουαγιέ ΕΜΣ, από 14/4)

Η Γλύκα Στόιου επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη με το έργο "Life Is A Fairytale". Το έργο είναι εμπνευσμένο από το "Ημέρωμα της στρίγγλας", το "Λεωφορείον ο Πόθος", από προσωπικές και άλλες γυναικείες ιστορίες. Θα μπορέσει άραγε η Κατερίνα να λυτρώσει την ψυχή της μέσα από το ταξίδι της στον Κάτω Κόσμο; (Αθήναιον-Μικρή Σκηνή, 20-29/4)

Η Εταιρεία Θεάτρου Θέση -μετά την επιτυχημένη πορεία της παράστασης "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας"- παρουσιάζει τον "Δον Κιχώτη" του Μιχαήλ Θερβάντες, σε σκηνοθεσία Ταξιάρχη Χάνου. Οι πέντε ηθοποιοί, επηρεασμένοι από την ισπανική κουλτούρα, με όπλο την αθωότητα, τη σωματικότητα, τον λόγο, τη μουσική και τη φαντασία τους, αφηγούνται την ιστορία του ονειροπόλου ιδαλγού από τη Μάντσα. (Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, 28-29/4)



ΑΘΗΝΑ

Συμμετέχοντας στον παγκόσμιο εορτασμό για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1918-2007), το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής ανεβάζει το έργο του "Μετά την πρόβα". Oι εντάσεις ανάμεσα σε σκηνοθέτη και ηθοποιό, μέσα και από την επαναλαμβανόμενη ανάγνωση του έργου· η εμπλοκή της συναισθηματικής ζωής και του ασυνείδητου σκηνοθέτη και ηθοποιών· η σχέση του θεάτρου με τη ζωή και της ζωής με το θέατρο, αλλά και η σχέση του θεάτρου με τον θάνατο, είναι μερικά από τα θέματα που αγγίζει το σύνθετο και αποκαλυπτικό αριστούργημα του Μπέργκμαν. Σκηνοθετεί ο Περικλής Μουστάκης. (από 12/4)

Tο έργο που ξεχώρισε και τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου 2016 από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, "Ένας στρατιώτης που τον έλεγαν Λαβ" του Ιάσονα Σίγμα, κάνει πρεμιέρα στη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος του Εθνικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Ελένης Μποζά. Σ’ ένα κοντινό μέλλον ένα παιδί, αφού διαγνώστηκε φορέας του "επιθετικού γονιδίου", παραδόθηκε από τους γονείς του στο σκληρό καθεστώς του στρατού προκειμένου να μην γίνει εγκληματίας. Μα όταν η φύση μέσα του εκρήγνυται ο νεαρός στρατιώτης δραπετεύει… (από 12/4)

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει τον "Ηλίθιο" του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή. "Ο Ηλίθιος" είναι η εικόνα μιας κοινωνίας που φαίνεται να θέλει να ξορκίσει το κακό και να αναζητά το καλό. Ο "ιερός μωρός", όπως χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τον Ντοστογιέφσκι, ο πρίγκιπας Μίσκιν, ο ηλίθιος, κηρύττει την αγάπη. Αγάπη. Αγάπη που οδηγεί πάντα στην σταύρωση. Μίσκιν ο Πέτρος Φιλιππίδης. Παίζουν: Γιάννης Στάνκογλου, Μαρία Κίτσου, Λένα Παπαληγούρα, Γιώργος Κωνσταντίνου, Γιώτα Φέστα κ.ά. (από 13/4)

Ο "Εθνικός Ελληνορώσων" του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου είναι μία κωμωδία, για τα παιδιά μιας γειτονιάς που λένε ότι μεγάλωσαν, για πρησμένους αστραγάλους, για πληγές που έκλεισαν και για άλλες που μείναν ανοιχτές. Ένα έργο για ξεχειλωμένες φανέλες, ξεφούσκωτες μπάλες και εγκλήματα. Μεταφορικά και κυριολεκτικά. Εξ’ αμελείας και μη. Η παράσταση ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη (από 14/4)

Η "Ουρανία" είναι ένας αμφίθυμος μονόλογος του Γεράσιμου Ευαγγελάτου πάνω στο όνειρο και τη ματαίωση του, πάνω στον απόλυτο έρωτα και την ολοκληρωτική μοναξιά. Μα πάνω απ’ όλα είναι η πορεία ενός νέου ανθρώπου σε έναν κόσμο που δεν κατανοεί. Είναι η ιστορία μιας γυναίκας εγκλωβισμένης στο παιδικό της δωμάτιο. Ερμηνεύει η Δανάη Μπάρκα. (Θέατρο 104, από 16/4)

Η Ομάδα Χρώμα και ο Κωνσταντίνος Χατζής παρουσιάζουν τον "Γλάρο" του Άντον Τσέχοφ στο Θέατρο Τέχνης. Ο "Γλάρος" είναι το πιο αυτοβιογραφικό έργο του Τσέχοφ που περιστρέφεται γύρω από τον έρωτα και το θέατρο. Το νόημα της δημιουργίας, τη ζωή των καλλιτεχνών, το νέο και το παλιό, το αμφίρροπο του έρωτα. Οι ήρωες γίνονται θεατές της ίδιας τους της ζωής, σαν άλλη προέκταση της πλατείας του θεάτρου. (από 19/4)

Η πιο πικρή κωμωδία του Μολιέρου "Ο μισάνθρωπος", σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, μετάφραση Γιάγκου Ανδρεάδη και διασκευή για έξι πρόσωπα της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη, σε νέα ελληνική έμμετρη απόδοση 1.600 στίχων. Έξι ήρωες επί σκηνής, όλοι θύτες και θύματα μιας μακράς, ατομικής και ομαδικής, υποκρισίας με σκοπό το κέρδος των εντυπώσεων και μια καλή θέση στα μάτια των άλλων. (Σύγχρονο Θέατρο, από 20/4)


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: