Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Eπτά επί Θήβας" (Βασιλικό Θέατρο, 13-16/9), "Πέτρες στις τσέπες του" (Αριστοτέλειον, 22/9-1/10), "To τέλος του παιχνιδιού" (Θέατρο Τ, από 30/9)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Πόθοι κάτω από τις λεύκες: 80 χρόνια μετά και πάλι στο Εθνικό

Leave a Comment
Πόθοι κάτω από τις λεύκες του Ευγένιου Ο' Νηλ, σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα (3-1-2017)

Σ' ένα αγρόκτημα στη Νέα Αγγλία των Η.Π.Α. πασχίζει να στήσει τη ζωή του ο Εφραίμ Κάμποτ, μετανάστης από την Ιρλανδία. Εκεί ζει με τους τρεις γιους του, τον Πήτερ και τον Σιμεόν, από τον πρώτο του γάμο, και τον Ήμπεν, από τον δεύτερο. Η σκληρή δουλειά και η καταπίεση από τον δεσποτικό πατέρα, μετά την τρίμηνη απουσία του, θα ωθήσει τους δύο μεγαλύτερους γιους να μεταναστεύσουν στη "Γη της Επαγγελίας", η οποία, για την εποχή στην οποία αναφέρεται το έργο του Ευγένιου Ο' Νηλ, είναι η Καλιφόρνια. Στο κτήμα θα παραμείνει ο τρίτος γιος, ο Ήμπεν, ο οποίος θα ερωτευτεί την νέα όμορφη σύζυγό του πατέρα, Άμπη.

Η συγκυρία θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός ισχυρού ερωτικού τριγώνου μέσα από το οποίο ο Ο' Νηλ θα αποτυπώσει τις υπαρξιακές του ανησυχίες και τις πολιτικές του αναζητήσεις. Ο δεσποτικός πατέρας, η τρίτη σύζυγός του και ο μικρότερος γιος του από τον δεύτερο γάμο συμβιώνουν υποχρεωτικά στη φάρμα του πρώτου, με δραματικές συνέπειες για όλους.

"Πόθοι κάτω από τις λεύκες" του Ευγένιου Ο' Νηλ, σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα.

Ο Ο' Νηλ καταφέρνει να μετατρέψει τους απλούς αγρότες σε σύμβολα του σύγχρονου κόσμου, οι οποίοι, όπως και οι ήρωες της αρχαιοελληνικής τραγωδίας, συνομιλούν διαρκώς με την σύγχρονη πραγματικότητα. Συναισθηματικά και οικογενειακά αδιέξοδα ως συνέπεια της παθολογίας του αμερικανικού ονείρου και της ζωτικής ανάγκης για ιδιοκτησία και κυριαρχία, αναδεικνύονται στο έργο του Ο"Νηλ, ενός συγγραφέα που γνωρίζει τις δαιδαλώδεις διαδρομές της ανθρώπινης ψυχής. Αν και δεν ανεβαίνει συχνά στην ελληνική σκηνή, το έργο είναι ένα κορυφαίο δείγμα του αμερικανικού ρεαλισμού, με αναφορές σε ελληνικά μυθολογικά πρότυπα, τα οποία εμπνέουν τον σπουδαίο δραματουργό.

Το έργο εκδόθηκε και παρουσιάστηκε στο κοινό το 1924, σε μια προσπάθεια του Ο΄Νηλ να αναδιαμορφώσει το αμερικάνικο θέατρο. Βαθιά επηρεασμένος τόσο από τον Στρίντμπεργκ όσο και από την αρχαία ελληνική τραγωδία, ο συγγραφέας συνθέτει ένα σύγχρονο ποιητικό δράμα, μια διασκευή του Ιππολύτου του Ευριπίδη όπου η Φαίδρα ερωτεύεται τον γιο του συζύγου της Θησέα.

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ορέστης Τάτσης
Συνεργάτης δραματολόγος: Άννα Αγγέλου
Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή.

Παίζουν: Νίκος Γιαλελής, Γιώργος Κέντρος, Μαρία Κίτσου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Γιώργος Χριστοδούλου, Σταύρος Μερμήγκης, Μαργαρίτα Ανθίδου, Γιώργος Βερτσώνης, Ιουλιέττα Θύμη, Χριστίνα Ντέμου, Μάρθα Λαμπίρη - Φεντόρουφ, Γιώργος Ζυγούρης, Άλκης Μαγγόνας, Ανδρέας Παπανικόλας, Μάγδα Λέκκα, Δημήτρης Τσεσμελής, Ανθή Χαιροπούλου.

Μουσικός επί σκηνής Κώστας Λώλος (βιολί)

Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή (Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, Αθήνα, τηλ. 210 5288170-171)
Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 20:00, Κυριακή στις 19:00, από 19 Ιανουαρίου 2017
Εισιτήρια: 15€, 10€ (φοιτητικό), 13€ (Τετάρτη και Πέμπτη), 5€ (ανέργων)


*TRIVIΑ: Ο Αντώνης Αντύπας, μετά την πολυετή πορεία του, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο.



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: