Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γουρούνι στο σακί" (Θέατρο Κήπου, 30,31/8), "Λυσιστράτη" (Θέατρο Δάσους, 31/8, 1,2/9), "Ταξίδι στον Σταυρό του Νότου" (Θέατρο Κήπου, 5,6/9), "Eπτά επί Θήβας" (Βασιλικό Θέατρο, 13-16/9), "Πέτρες στις τσέπες του" (Αριστοτέλειον, 22/9-1/10)

Τα σχέδια του δικτύου καλλιτεχνών Rēs Ratio Network

Leave a Comment
Ο Άρης Σερβετάλης, η Έφη Μπίρμπα, η Μιχαήλα Πλιαπλιά και ο Νίκος Ηλίας, βασικός πυρήνας του δικτύου καλλιτεχνών Rēs Ratio Network που δημιουργήθηκε το 2014, παραμένουν για δεύτερη θεατρική περίοδο στο Θέατρο Ροές (η αρχή έγινε την προηγούμενη περίοδο με την καλλιτεχνική κι εμπορική επιτυχία του "Σωσία" του Ντοστογιέφσκι) και προτείνουν ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα.

Το Rēs Ratio Network θα παρουσιάσει στο Θέατρο Ροές:

Οκτώβριος-Νοέμβριος 2015
"Domino", από τους Vasistas, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη. 
Μια βουβή χορογραφία για το παρόν που μας διαφεύγει και για το αόριστο μέλλον. Το "Domino" πραγματεύεται το θέμα της επιδημικής κατάρρευσης, μιας αλυσιδωτής αντίδρασης που οδηγεί σε γενικευμένη κατάσταση "επείγοντος", εστιάζοντας στους επιζώντες. Η δραματουργία βασίζεται στο έργο του Ευγένιου Ιονέσκο "Παιχνίδια σφαγής", εφαρμόζοντας στο έργο τους ιδιαίτερους αφηγηματικούς κώδικες και τη σκηνική γλώσσα που εξελίσσει η ομάδα τα τελευταία χρόνια. Στη σκηνή εναλλάσσονται στιγμιότυπα, θραυσματικά ταμπλώ ενός κόσμου όπου το τέλος πλησιάζει, όπου άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με το κενό. Με τρόπο επείγοντα, παράλογο και νοσταλγικό.

Οκτώβριος 2015-Φεβρουάριος 2016
"Τέφρα και σκιά" του Χάρολντ Πίντερ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.
Το έργο του Πίντερ αποτελεί μια κρυπτογραφημένη παραβολή για τη συναίνεση στη βία, για την υπακοή και την ατομική ευθύνη. Στο μέσον ενός τόπου, δύο ηθοποιοί-αφηγητές κατοικούν μια φαινομενικά ασφαλή, αλλά και αυστηρή συνθήκη ενώ σταδιακά εγκλωβίζονται μέσα σε μνήμες από οδυνηρά γεγονότα. Ο τόπος γίνεται αναπόδραστος και οι δυο φωνές είναι υποχρεωμένες να φτάσουν μέχρι το τέλος. Η παράσταση επιχειρεί να αναδείξει τη δραματουργία του Πίντερ μέσα από τη διερεύνηση της διαστολής και της συστολής του χρόνου, μέσω της επιλεκτικής κίνησης και της απόλυτης ακινησίας, μέσω της μουσικότητας του κειμένου και παρεμβάλλοντας, σ’ αυτή τη θεατρική «διφωνία», φωνές από τον πόνο της ανθρωπότητας. Με τον Χρήστο Λούλη και την Εύη Σαουλίδου.

Οκτώβριος 2015-Απρίλιος 2016
"Εκ πληξη-Το δικό μου ψάρι", από τον Κινητήρα.
Η Εκ πληξη μπαίνει μέσα στο σχολείο ξαφνικά, εκεί που τα παιδιά δεν το περιμένουν και λειτουργεί με τη "δύναμη φυσικού φαινομένου" με αποτέλεσμα να μπορεί να εντυπωθεί στις μνήμες των παιδιών και να τους αλλάξει την καθημερινότητα, εμπνέοντας κέφι και όρεξη. Σκοπός της είναι να βγάλει τα παιδιά από την πλήξη της σχολικής ρουτίνας και να τα φέρει κοντά στη σωματικότητά τους μέσα από θέματα που μας απασχολούν όλους - μικρούς και μεγάλους. Το έργο είναι εμπνευσμένο από το παραμύθι των αδελφών Γκριμ, "Ο ψαράς και η γυναίκα του" κι εξερευνά τις έννοιες και τις σχέσεις της απληστίας και της απώλειας.

Νοέμβριος 2015-Απρίλιος 2016
"Τα ωραία χέρια μας" του Ευθύμη Φιλίππου, σε σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα.
Η εργασία επικεντρώνεται στη σύνθεση εικόνων που ανασύρονται από περιοχές μνήμης κατά τη μυσταγωγική και καθαρτήρια συνάντηση προσώπων γύρω από την τελετουργία ενός νεκρικού συμποσίου. Ένα πέρασμα μέσα από συμπεριφορικά πρωτόκολλα που συνδέουν τη χωμάτινη σύσταση με το ιερό της ύπαρξης. Μια καλλιτεχνική διάδραση με τον Ευθύμη Φιλίππου, μ' ένα κείμενο που δομείται και συναρθρώνεται μέχρι την πρώτη παρουσίαση του έργου.


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: