8 πρεμιέρες έρχονται να προστεθούν στο πλούσιο ρεπερτόριο της Σάουμπινε, τη θεατρική περίοδο 2015-2016. Με έμφαση στη πολιτική και το νέο περιβάλλον που αναπτύσσεται στις δυτικές κοινωνίες το γερμανικό θέατρο φιλοξενεί για ακόμη μια φορά τη Constanza Macras και υποδέχεται —μεταξύ άλλων— τον Rainald Grebe, μ' ένα εντυπωσιακό πρότζεκτ για το δυτικό Βερολίνο και τον Falk Richter, με μια παράσταση για τον φόβο που τείνει να καλύψει τα πάντα.
"The Ghosts", σε σκηνοθεσία και χορογραφία Constanza Macras.
Με την παράσταση "Ghosts" η Constanza Macras επιχειρεί να προσεγγίσει καλλιτεχνικά τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, μέσα από τη συνεργασία με μια ομάδα παλαίμαχων καλλιτεχνών του τσίρκο. Οι παροπλισμένοι αυτοί ακροβάτες αποτελούν το συνδετικό νήμα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον της ιστορίας των 2000 χρόνων της κινέζικης ακροβατικής τέχνης.
Από 3 Σεπτεμβρίου 2015.
"thisisitgirl", σε σύλληψη Patrick Wengenroth.
Στην πρόσφατη παραγωγή του ο Wengenroth επιδιώκει να φέρει στο δραματικό προσκήνιο ζητήματα όπως οι "μάχες των δύο φύλων" στη νεοφιλελεύθερη εποχή και να αποδυναμώσει όρους όπως "φεμινισμός" και "χειραφέτηση" που μάλλον έχουν ξεπεραστεί και προκαλούν πλέον "αναγούλα".
Από 16 Σεπτεμβρίου 2015.
"Westberlin", ένα πρότζεκτ σε σύλληψη και σκηνοθεσία Rainald Grebe.
Στην πρώτη του συνεργασία με τη Σαουμπίνε, ο Grebe πραγματοποιεί ένα ερευνητικό ταξίδι προς έναν χαμένο παράδεισο: το δυτικό Βερολίνο. Ένα "νησί" μέσα σε μια "κόκκινη θάλασσα", η βιτρίνα της Δύσης, το τελευταίο προπύργιο των δυτικών αξιών: το δυτικό Βερολίνο. Τι έχει απομείνει 26 χρόνια μετά την πτώση του Τείχους;
Από 2 Οκτωβρίου 2015
"Fear", σε κείμενο και σκηνοθεσία Falk Richter.
Πως είναι μια οικογένεια το 2015; Τι βαρύτητα έχουν σ' ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, έννοιες όπως "καταγωγή", "πατρίδα", "σπίτι"; Οι δυτικές κοινωνίες αναπτύσσονται σ' ένα περιβάλλον βίας και ακτιβιστικών ενεργειών. Ο φόβος ριζώνει σ' όλη την Ευρώπη, η δυναμική των ακροδεξιών και λαϊκίστικων κινημάτων αυξάνεται, ο σοβινισμός και η ξενοφοβία ακμάζουν. Ο Richter μέσα από πειραματική διαδικασία προβών, χρήση τεχνικών του σύγχρονου χορού και της περφόρμανς και μίξη ηλεκτρονικής και κλασικής μουσικής, διερευνά την απεικόνιση του σύγχρονου δυτικού τρόπου ζωής στη σκηνή.
Από 25 Οκτωβρίου 2015
"Empire", σε κείμενο και σκηνοθεσία Milo Rau.
Μια εργαζόμενη ευρωπαϊκής μη κυβερνητικής οργάνωσης ταξιδεύει στο Κονγκό —μια από τις πιο σκοτεινές γωνιές του πλανήτη που μαστίζεται από διαρκή πόλεμο για τον έλεγχο των φυσικών πόρων και των εκτάσεων αγροτικής γης— για να συμβάλει στην αναπτυξιακή αναδιοργάνωση της χώρας. Το κείμενο της παράστασης, που "φλερτάρει" με το θέατρο-ντοκουμέντο, προέκυψε μέσα από συνεντεύξεις εργαζομένων σε μη κυβερνητικές οργανώσεις.
Πρεμιέρα τον Δεκέμβριο 2015
"Beware of Pity" του Stefan Zweig, σε σκηνοθεσία Simon McBurney.
Το έργο ασχολείται με το ζήτημα της αληθινής συμπόνιας και τη δυσκολία που υπάρχει στην κατανόηση του πόνου του άλλου. Ο Simon McBurney είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και συνιδρυτής της θρυλικής βρετανικής εταιρείας θεάτρου "Complicite" και συνεργάζεται με γερμανικό θίασο για πρώτη φορά.
Από 19 Δεκεμβρίου 2015
"The mother" του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Peter Kleinert.
Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη των αρχών του περασμένου αιώνα, ο νεαρός Πάβελ και μια ομάδα νεαρών "επαναστατών" αντιδρούν στις σκληρές συνθήκες εργασίας κι επιχειρούν ν' αλλάξουν τον κόσμο. Η Πελαγία Βλάσσοβα, η μητέρα του Πάβελ, αρχίζει να συνεργάζεται κρυφά μ' αυτό το νεανικό επαναστατικό κύτταρο. Το έργο του Μπρεχτ βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του Μαξίμ Γκόργκι.
Από 13 Ιανουαρίου 2016
"Borgen", σε σκηνοθεσία Nicolas Stemann.
Τι είναι πολιτική; Η πιο άμεση απάντηση έρχεται από τον Niklas Luhmann: πολιτική είναι η παραγωγή συλλογικά δεσμευτικών αποφάσεων. Για να επιβληθούν αυτές οι αποφάσεις, απαιτείται πολιτική δύναμη. Κι εκεί έρχεται το δεύτερο ερώτημα: πώς ασκείται αποτελεσματικά η εξουσία;... Η παράσταση βασίζεται στην ομώνυμη επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά της δανικής τηλεόρασης.
Πρεμιέρα τον Φεβρουάριο 2016
"The Ghosts", σε σκηνοθεσία και χορογραφία Constanza Macras.
Με την παράσταση "Ghosts" η Constanza Macras επιχειρεί να προσεγγίσει καλλιτεχνικά τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, μέσα από τη συνεργασία με μια ομάδα παλαίμαχων καλλιτεχνών του τσίρκο. Οι παροπλισμένοι αυτοί ακροβάτες αποτελούν το συνδετικό νήμα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον της ιστορίας των 2000 χρόνων της κινέζικης ακροβατικής τέχνης.
Από 3 Σεπτεμβρίου 2015.
"thisisitgirl", σε σύλληψη Patrick Wengenroth.
Στην πρόσφατη παραγωγή του ο Wengenroth επιδιώκει να φέρει στο δραματικό προσκήνιο ζητήματα όπως οι "μάχες των δύο φύλων" στη νεοφιλελεύθερη εποχή και να αποδυναμώσει όρους όπως "φεμινισμός" και "χειραφέτηση" που μάλλον έχουν ξεπεραστεί και προκαλούν πλέον "αναγούλα".
Από 16 Σεπτεμβρίου 2015.
"Westberlin", ένα πρότζεκτ σε σύλληψη και σκηνοθεσία Rainald Grebe.
Στην πρώτη του συνεργασία με τη Σαουμπίνε, ο Grebe πραγματοποιεί ένα ερευνητικό ταξίδι προς έναν χαμένο παράδεισο: το δυτικό Βερολίνο. Ένα "νησί" μέσα σε μια "κόκκινη θάλασσα", η βιτρίνα της Δύσης, το τελευταίο προπύργιο των δυτικών αξιών: το δυτικό Βερολίνο. Τι έχει απομείνει 26 χρόνια μετά την πτώση του Τείχους;
Από 2 Οκτωβρίου 2015
"Fear", σε κείμενο και σκηνοθεσία Falk Richter.
Πως είναι μια οικογένεια το 2015; Τι βαρύτητα έχουν σ' ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, έννοιες όπως "καταγωγή", "πατρίδα", "σπίτι"; Οι δυτικές κοινωνίες αναπτύσσονται σ' ένα περιβάλλον βίας και ακτιβιστικών ενεργειών. Ο φόβος ριζώνει σ' όλη την Ευρώπη, η δυναμική των ακροδεξιών και λαϊκίστικων κινημάτων αυξάνεται, ο σοβινισμός και η ξενοφοβία ακμάζουν. Ο Richter μέσα από πειραματική διαδικασία προβών, χρήση τεχνικών του σύγχρονου χορού και της περφόρμανς και μίξη ηλεκτρονικής και κλασικής μουσικής, διερευνά την απεικόνιση του σύγχρονου δυτικού τρόπου ζωής στη σκηνή.
Από 25 Οκτωβρίου 2015
"Empire", σε κείμενο και σκηνοθεσία Milo Rau.
Μια εργαζόμενη ευρωπαϊκής μη κυβερνητικής οργάνωσης ταξιδεύει στο Κονγκό —μια από τις πιο σκοτεινές γωνιές του πλανήτη που μαστίζεται από διαρκή πόλεμο για τον έλεγχο των φυσικών πόρων και των εκτάσεων αγροτικής γης— για να συμβάλει στην αναπτυξιακή αναδιοργάνωση της χώρας. Το κείμενο της παράστασης, που "φλερτάρει" με το θέατρο-ντοκουμέντο, προέκυψε μέσα από συνεντεύξεις εργαζομένων σε μη κυβερνητικές οργανώσεις.
Πρεμιέρα τον Δεκέμβριο 2015
"Beware of Pity" του Stefan Zweig, σε σκηνοθεσία Simon McBurney.
Το έργο ασχολείται με το ζήτημα της αληθινής συμπόνιας και τη δυσκολία που υπάρχει στην κατανόηση του πόνου του άλλου. Ο Simon McBurney είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και συνιδρυτής της θρυλικής βρετανικής εταιρείας θεάτρου "Complicite" και συνεργάζεται με γερμανικό θίασο για πρώτη φορά.
Από 19 Δεκεμβρίου 2015
"The mother" του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Peter Kleinert.
Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη των αρχών του περασμένου αιώνα, ο νεαρός Πάβελ και μια ομάδα νεαρών "επαναστατών" αντιδρούν στις σκληρές συνθήκες εργασίας κι επιχειρούν ν' αλλάξουν τον κόσμο. Η Πελαγία Βλάσσοβα, η μητέρα του Πάβελ, αρχίζει να συνεργάζεται κρυφά μ' αυτό το νεανικό επαναστατικό κύτταρο. Το έργο του Μπρεχτ βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του Μαξίμ Γκόργκι.
Από 13 Ιανουαρίου 2016
"Borgen", σε σκηνοθεσία Nicolas Stemann.
Τι είναι πολιτική; Η πιο άμεση απάντηση έρχεται από τον Niklas Luhmann: πολιτική είναι η παραγωγή συλλογικά δεσμευτικών αποφάσεων. Για να επιβληθούν αυτές οι αποφάσεις, απαιτείται πολιτική δύναμη. Κι εκεί έρχεται το δεύτερο ερώτημα: πώς ασκείται αποτελεσματικά η εξουσία;... Η παράσταση βασίζεται στην ομώνυμη επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά της δανικής τηλεόρασης.
Πρεμιέρα τον Φεβρουάριο 2016
(επιμέλεια: Κορνήλιος Ρουσάκης)
0 comments: