Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Ωραία Ελένη: offenbach soap opera

Leave a Comment
Πάνω στον καμβά της ομηρικής ιστορίας, ο Jacques Offenbach και οι δημιουργοί του λιμπρέτου, Ludovic Halevy και Henri Meilhac, κεντούν ένα έργο αυθεντικής απόλαυσης που δεν έχει καμιά πρόθεση να φανεί σοβαρό. Θέλησαν —και πέτυχαν— να γράψουν μια παρωδία της κλασικής ελληνικής μυθολογίας, στην οποία, είχαν βασιστεί μεγάλες όπερες και ταυτόχρονα να κάνουν ένα καυστικό σχόλιο για τον σχεδόν παρακμιακό τρόπο ζωής των γάλλων μεγαλοαστών στα μέσα του 17ου αιώνα.
Στο έργο του Offenbach χωρούν όλοι: ο απατημένος σύζυγος (Μενέλαος), η αισθησιακή γυναίκα που ζει ένα συμβατικό γάμο (Ελένη), οι διεφθαρμένες αρχές (Κάλχας), ο αυθάδης γιος που τρώει τα λεφτά της οικογένειας (Ορέστης), οι πολυλογάδες και άμυαλοι "ωραίοι" (Αγαμέμνονας, Αχιλλέας). Και βέβαια, ο Πάρης που, χάρη στην ομορφιά και την ευφυΐα του, κερδίζει έστω και ως "απλός βοσκός" στην πνευματική Ολυμπιάδα.

Όταν η Ωραία Ελένη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι, το Δεκέμβρη του 1864, σημείωσε αμέσως τεράστια επιτυχία, παρά την θύελλα αντιδράσεων από τους κριτικούς της εποχής, που μιλούσαν για βλασφημία, για τολμηρά υπονοούμενα και ανήθικη πλοκή. O κριτικός της εφημερίδας New York Tribune μάλιστα έφτασε να γράψει: "σας συνιστούμε να μην την πλησιάσετε!". Κι όμως, το κοινό συνέρρεε κάθε βράδυ στο θέατρο και οι παραστάσεις έφτασαν τις επτακόσιες. Οι εφημερίδες της εποχής σημείωναν με έκπληξη ότι κάθε βράδυ το θέατρο ήταν γεμάτο από μοντέρνο κοινό που απολάμβανε την σατυρική πλοκή και την εξαιρετική μουσική χωρίς να δείχνει ότι ενοχλείται. Από τότε η Ωραία Ελένη του Offenbach ανέβηκε πολλές φορές και κέρδισε το κοινό σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.


Τώρα στη θεατρική σκηνή
"Ωραία Ελένη" του J. Offenbach, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Αδάμ.

Η ομάδα του θεάτρου Olvio, παρουσιάζει τη γνωστότερη φάρσα του Offenbach, μια σάτιρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν, ένα έργο με μελωδίες που δημιούργησαν σχολή -μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά μουσικές ερμηνείες με σκηνές αυθεντικής αίσθησης του χιούμορ.

Ενορχήστρωση-διασκευή: Μιχάλης Παπαπέτρου
Μουσική διεύθυνση: Θοδωρής Ιωσηφίδης
Μετάφραση: Ζιλ Γκουρντιέ
Σκηνικά-κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια κίνησης: Νατάσα Παπαμιχαήλ
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφία-Video: Νίκος Βούλγαρης
Διασκευή-προσαρμογή διαλόγων: Παναγιώτης Αδάμ

Παίζουν: Ελένη Λιώνα, Νίκος Στεφάνου, Τίμος Σιρλαντζής, Αντώνης Σιγάλας, Παναγιώτης Τερζάκης, Μιχάλης Αγγελιδάκης, Στέλιος Κέλερης, Νατάσα Παπαμιχαήλ, Λουκάς Θεοδοσόπουλος.

Παίζουν οι μουσικοί: Γιούλα Ντούσικου, Ελένη Λίγγρη, Κώστας Σερελέας, Θοδωρής Ιωσηφίδης.

Θέατρο Αυλαία, Πλατεία ΧΑΝΘ (πλευρά Τσιμισκή), Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 237700
Τετάρτη έως Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00, από 9 έως 19 Σεπτεμβρίου 2015
Εισιτήρια: 12, 8 (μειωμένο)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: