Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γυάλινος κόσμος" (Θέατρο Τ, από 25/12), "Ο πατέρας του Άμλετ" (Αθήναιον, από 25/12)

Μηνολόγιο Απριλίου 2013

Leave a Comment
Θεατρικές προτάσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιοι και κόρες, από την εταιρεία θεάτρου Sforaris, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.
Μια από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της χρονιάς και του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο θέατρο Αυλαία.
«Μπορείτε να θυμηθείτε την ιστορία που στιγμάτισε τη ζωή σας;»
Το ερώτημα τέθηκε από τους 5 νέους ηθοποιούς της παράστασης, σε 85 νέους του παρελθόντος, παππούδες και γιαγιάδες δηλαδή, από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Οι ηλικιωμένοι πρωταγωνιστές των ιστοριών, θυμήθηκαν πως υπήρξαν πρωταθλητές κολύμβησης, δήμαρχοι, χορευτές tango στην Κοζάνη του Μεσοπολέμου, διάσημοι ποδοσφαιριστές, δολοφόνοι, δίγαμοι, πλούσιοι έμποροι του Βελιγραδίου, πάμπτωχοι φοιτητές και εργάτες στη Γερμανία. (από 03/04)

Ο γύρος του θανάτου, το μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη που τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο  το 2011, μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή. Μέσα από την ιστορία του "Δράκου", επιστρέφουμε στις φτωχογειτονιές και τις αλάνες, στα άδυτα του λιμανιού, στα μικρομάγαζα και τα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε έναν κόσμο περιθωριακό, ταπεινωμένο και φοβισμένο (Βασιλικό θέατρο, από 05/04)

Στις 11 του μήνα, επίσης, στο Βασιλικό θέατρο κάνει πρεμιέρα ο Τζόρνταν των Αννα Ρέυνολντς και Μόιρα Μπουφίνι, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, με την Μαρίνα Ασλάνογλου.
Σε μια αίθουσα αναμονής του δικαστηρίου, η Σίρλεϊ περιμένει την ετυμηγορία των δικαστών. Ο βάναυσος εραστής της, αλλά και η πρόνοια θέλουν να της πάρουν το παιδί, όμως εκείνη δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τον Τζόρνταν, ούτε ο Τζόρνταν χωρίς εκείνη.

Ο Γιάννης Βούρος και ο Αλέκος Συσσοβίτης παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο Sunset Limited του βραβευμένου με Pulitzer Κόρμακ Μακάρθυ.
Δυο άντρες σε μια ακραία σύγκρουση. Ένας καθηγητής πανεπιστημίου θέλει να δώσει τέλος στη ζωή του. Ένας αμόρφωτος μετανάστης και πρώην κατάδικος τον τραβάει με το "έτσι θέλω" από τον θάνατο την τελευταία στιγμή. Τώρα, μέσα σ’ ένα σαπισμένο διαμέρισμα στα γκέτο της Νέας Υόρκης ο αμόρφωτος μετανάστης έχει δύο ώρες να πείσει τον μηδενιστή καθηγητή πως η ζωή έχει νόημα. (θέατρο Αυλαία, από 17/04).

Συνεχίζουν τις παραστάσεις τους
Βυσσινόκηπος του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου, στη βιλλα Καπαντζή.
Αγαμέμνων του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Βάγια, στο Studio Όρα.
Ο Πατέρας του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Λίλλυ Μελεμέ, στο Αθήναιον.


ΑΘΗΝΑ

Πενθεσίλεια του Χάινριχ Φον Κλάιστ, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση.
Οι σπουδαστές του τρίτου έτους της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου επιχειρούν το πρώτο τους "επίσημο" ανέβασμα στο θέατρο της σχολής. Ο Κλάιστ εμπνέεται από την ομηρική Ιλιάδα και επικεντρώνεται στην ερωτική συνάντηση της βασίλισσας των Αμαζόνων, Πενθεσίλειας, και του Αχιλλέα. (από 05/04).

Micrasia, από την ομάδα Γέφυρα, σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου.
Μια παράσταση φόρος τιμής στις αλησμόνητες πατρίδες. Αφηγήσεις, τραγούδια και μνήμες μιας εποχής κι ενός τόπου που σημάδεψε τη σύγχρονη ελληνική ιστορία. (Beton 7, από 06/04).

Το τέλος του παιχνιδιού του Σάμουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη.
Το τέλος του παιχνιδιού έχει ήδη κριθεί, όπως σε έναν αγώνα σκακιού που πλησιάζει στο τέλος και το αποτέλεσμα ήδη διαφαίνεται. Αλλά ο Χαμ και ο Κλοβ συνεχίζουν την ατέρμονη σχέση τους ως δούλος και αφέντης, ως γιος και πατέρας. Και τίποτα δεν αλλάζει ποτέ. Εξω όλα παραμένουν στο τίποτα και μέσα όλα πλησιάζουν σε ένα τέλος που δε γίνεται ποτέ ορατό. (Από Μηχανής θέατρο, από 09/04).

Χαίρετε κι αντίο του Άθολ Φούγκαρντ, σε σκηνοθεσία Αλέξη Ρίγλη.
1965, Πορτ Ελίζαμπεθ, Νότια Αφρική. Τα αδέλφια Εστερ και Τζόνι είναι φτωχοί λευκοί Νοτιοαφρικανοί, απόγονοι-θύματα οικονομικών αλλαγών που οδήγησαν πολλές οικογένειες λευκών μεταναστών της εργατικής τάξης της γενιάς του πατέρα τους στην ανεργία και την οικονομική εξαθλίωση. Συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια, όταν η Εστερ επιστρέφει στο πατρικό τους για να διεκδικήσει το μερίδιο της από την αποζημίωση για το εργατικό ατύχημα που άφησε παράλυτο τον πατέρα τους. Μέσα από τις "διαπραγματεύσεις" θα έρθουν αντιμέτωποι με φόβους και αναμνήσεις, που θα πρέπει να αποδεχτούν για να μπορέσουν να αναλάβουν την ευθύνη της ύπαρξής τους και να προχωρήσουν. (104 Κέντρο λόγου και Τέχνης, από 09/04).



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: