Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γυάλινος κόσμος" (Θέατρο Τ, από 25/12), "Ο πατέρας του Άμλετ" (Αθήναιον, από 25/12)

Μηνολόγιο Μαρτίου 2013

Leave a Comment
Πλήθος θεατρικών προτάσεων φέρνει η άνοιξη σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Την πρώτη μέρα του μήνα το έργο του Καρλ Στέρνχαϊμ, Το βρακί, ήρθε στο θέατρο Έξω από τα Τείχη. Μια διασκεδαστική κωμωδία που με κοφτερή γλώσσα και αστραφτερό χιούμορ, χτυπάει την πλαστή ευπρέπεια και σεμνοτυφία των αστών της εποχής, που κάτω από το μανδύα της κοσμιότητας και του ιδεαλισμού, έκρυβαν ανομολόγητες ορέξεις και ιδιοτελή συμφέροντα. Σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Οικονόμου.

Μια εκ βαθέων εξομολόγηση του Tennessee Williams σε Α’ πρόσωπο, μπορούμε να δούμε στο Cafe Bar Enola. O Williams, γίνεται για πρώτη φορά θεατρικό πρόσωπο. Σε μια απρόσμενη επίσκεψή του στη θεατρική σκηνή, καταθέτει ενώπιον του κοινού, όλα τα προσωπεία της ζωής και της Τέχνης του, με την ειλικρίνεια που διακρίνει όσους δεν έχουν να κρύψουν τίποτα, επειδή έζησαν πολύ φανερά σε ένα τρομαγμένο κόσμο. Ένας αυτοσαρκαστικός ροκ μονόλογος με μορφή τραγουδιού. Η ιδέα και η σκηνοθεσία της performance ανήκει στη Χρύσα Καψούλη. (7-10 Μαρτίου).

Μια εκδοχή του Άμλετ προτείνει το Σχήμα εκτός Άξονα σε ελεύθερη απόδοση και σκηνοθεσία Νίκου  Βουδούρη. Ο Άμλετ δεν είναι πια ο Άμλετ. Είναι η σιωπή. Αλλά αν είναι έτσι... τότε... τι είναι η σιωπή; είναι ενοχική... δημιουργική... δηλώνει άγνοια... αναμονή... προκαλεί φόβο... τρομοκρατεί τον συνομιλητή ... διεγείρει τη σκέψη αλλά ταυτόχρονα την αδρανοποιεί... αφήνει χώρο στον συνδιαλεγόμενο η τον πνίγει... ακόμη κατά περίπτωση τρελαίνει το υποκείμενο ή σε κάποιες άλλες περιπτώσεις το οδηγεί στην αυτοκτονία... όμως περίεργο... κάποιες άλλες φορές προκαλεί φόνους η ακόμη γεννά επαναστάσεις. (Από 05/03)

Στη Θήβα του 5ου αιώνα π.Χ. μας μεταφέρει το έργο των Μιχάλη Δαρνάκη και Μαρίας Λαφτσίδου, Η Ειλύθια. Μια βασίλισσα, άγνωστη μέχρι σήμερα, θα κάνει το παν για να γίνει η ζωή της το επόμενο σουξέ της Επιδαύρου. (Στο θέατρο Αυλαία, Δευτερότριτα από 11/03).

Το θέατρο Τέχνης σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης παρουσιάζει τον Πατέρα του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ. Η σύγκρουση ανάμεσα στον Ίλαρχο και τη γυναίκα του Λάουρα, με αφορμή το μέλλον της κόρης τους Βέρθας, ξεπερνά τα όρια της απλής συζυγικής διαμάχης, ακόμα και της προαιώνιας και αρχετυπικής διαμάχης των δύο φύλων. Με τον Γιάννη Φέρτη και τη Μαρίνα Ψάλτη. (Θέατρο Αθήναιον, από 20/03)

Την επόμενη μέρα καταφθάνει στο θέατρο Εγνατία η σπαρταριστή κωμωδία Να ζει κανείς ή να μη ζει με την Κάτια Δανδουλάκη και τον Παύλο Χαϊκάλη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Το έργο του Nick Whitby, που διασκεύασαν ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου, είναι μια ερωτική φάρσα που στήνεται στα παρασκήνια ενός θιάσου του μουσικού θεάτρου. (Από 21/03).

Ο επιθεωρητής έρχεται... στη Θεσσαλονίκη. Ο Γρηγόρης Βαλτινός σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο αστυνομικό δράμα του Τζον Πρίσλεϋ. Ο συγγραφέας επιλέγει να μιλήσει για το θέμα της "ατομικής ευθύνης". Μια μεγαλοαστική οικογένεια, γιορτάζει τους αρραβώνες της κόρης και ο πατέρας Άρθουρ Μπέρλινγκ, βρίσκει την ευκαιρία να επιχειρηματολογήσει υπέρ της βεβαιότητας του πως "κάθε άνθρωπος πρέπει να κοιτάζει τη δουλειά του και τον εαυτό του", αλλά ο ερχομός ενός επιθεωρητή της αστυνομίας που ερευνά για τον θάνατο μιας φτωχής κοπέλας, θα ανατρέψει κάθε βεβαιότητα, εκθέτοντας την ενοχή κάθε μέλους της οικογένειας απέναντι στην ίδια την κοινωνία. (Θέατρο Αριστοτέλειον, από 22/03).

Συνεχίζουν τις παραστάσεις τους
Ο βυσσινόκηπος του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου (Βίλα Καπαντζή).
Γυάλινος κόσμος του Τένεσι Ουίλλιαμς, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου (Θέατρο Αυλαία).
Το κύμα του Ρον Τζόουνς, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα (Νέο Υπερώο Ε.Μ.Σ).

ΑΘΗΝΑ

Μια σφοδρή αντιπαράθεση ανάμεσα σε έναν καθηγητή πανεπιστημίου και μια φοιτήτρια συμβαίνει στην Ολεάννα του Ντέιβιντ Μάμετ. Η ανάγκη και των δύο για Εξουσία και Ασφάλεια καθιστά αδύνατη την επικοινωνία και την κατανόηση. Σκηνοθετεί η Ελένη Σκότη και παίζουν ο Δημήτρης Καταλειφός και η Λουκία Μιχαλοπούλου. (Θέατρο Εμπορικόν, από 04/03)

Η Μήδεια και ο Ιάσονας δεν είναι πια γόνοι βασιλιάδων ή απόγονοι θεών που ζουν στην Κόρινθο αλλά λαθρομετανάστες που έχουν αναγκαστεί να φύγουν από την Ευρώπη. Εχουν αφήσει πίσω την πατρίδα τους στις φλόγες, αναζητώντας το Νέο Κόσμο, προσδοκώντας να χτίσουν εκεί τη ζωή τους απ΄ την αρχή. Και θα κάνουν τα πάντα για να επιβιώσουν και να διεκδικήσουν μια καλύτερη ζωή. Στο έργο Manhattan Medea της Ντεά Λόερ, που σκηνοθετεί η Έφη Θεοδώρου, η Μήδεια περιπλανιέται στην 5η λεωφόρο της Νέας Υόρκης! (Από Μηχανής Θέατρο, από 04/03)

Η Γκόλφω του Σπυρίδωνος Περεσιάδη επιστρέφει στη θεατρική σκηνή, σε μια νέα εκδοχή που σκηνοθετεί ο Νίκος Καραθάνος για το Εθνικό Θέατρο. (Σκηνή Κοτοπούλη-Ρεξ, από 06/03)

Το θέατρο Τέχνης παρουσιάζει το έργο του Γκιλιέμ Κλούα, Δέρμα στις φλόγες, σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου. Ο Αμερικανός φωτογράφος Φρέντερικ Σάλομον επισκέπτεται τη χώρα όπου πριν από 20 χρόνια, στη διάρκεια του πολέμου, είχε τραβήξει την πιο διάσημη φωτογραφία στην ιστορία: Ενα μικρό κορίτσι τυλιγμένο στις φλόγες, μετά από έκρηξη βόμβας. (Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο, από 07/03).



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: