Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Μηνολόγιο Φεβρουαρίου 2018

Leave a Comment
(1-2-2018)

Μια επιλογή από τις θεατρικές πρεμιέρες του μήνα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει μετά από 40 χρόνια την τραγικωμωδία του Σάμουελ Μπέκετ "Περιμένοντας τον Γκοντό", σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη. Το έργο κατατάχθηκε στο λεγόμενο "Θέατρο του Παραλόγου". Θα μπορούσε να ναι μια κλοουνερί, ένα νούμερο στο τσίρκο, μια πραγματεία για την ανθρώπινη ύπαρξη, ένα δοκίμιο γραμμένο στον 21ο αιώνα που διανύουμε, μια κωμωδία που… παρωδεί την τραγωδία του ανθρώπινου είδους από την εμφάνισή του ως σήμερα. (Βασιλικό Θέατρο, από 3/2)
Για τον ίδιο μήνα το Κ.Θ.Β.Ε προτείνει τους "Ηλίθιους" του Νηλ Σάιμον, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Παπαδόπουλου. Πρόκειται για ένα έργο που σατιρίζει τα κοινωνικά ήθη και τα πολιτικά συστήματα του 20ου αιώνα. Η παράσταση θα παρουσιαστεί σε Δημοτικά Θέατρα του Νομού Θεσσαλονίκης.

Γραμμένα με χιούμορ, επίκαιρα και διαχρονικά, τα επτά μονόπρακτα της Νίνας Ράπη "Splinters" επικεντρώνονται σε σχέσεις φίλων, φύλων και φυλών, σχέσεις ερωτικές, εξουσιαστικές και ανθρώπινες, μιλώντας για όλα αυτά που (δεν) τολμάμε. Σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Μιχαήλ. (Θέατρο Τ, από 5/2)

Η Θεατρική ομάδα ριSκο και το Αβέρτο Θέατρο παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σύγχρονο έργο του καταλανού συγγραφέα Josep Maria Miro, "Νέριουμ Παρκ", σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Οικονόμου. To "Nerium Park" αναφέρεται στη γενιά της οικονομικής κρίσης, που ενηλικιώθηκε σε έναv αμείλικτα υλιστικό και ανταγωνιστικό κόσμο και που δε διαθέτει τα ψυχικά εφόδια για να αντιμετωπίσει το κοινωνικό χάος που έφερε μαζί της η νέα οικονομική πραγματικότητα. (Αυλαία, 5-25/2)

Η παράσταση "Αφέντης και δούλος" που αγαπήθηκε στην Αθήνα από κοινό και κριτικούς ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη. Ο Γιώργος Νανούρης διασκευάζει και σκηνοθετεί το διήγημα του Λέοντος Τολστόι, με τον Δημήτρη Λιγνάδη στο ρόλο του Αφέντη και τον ίδιο στο ρόλο του Δούλου. Τη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Λόλεκ. (Αθήναιον, 9-18/2)

Μετά την περιοδεία στην Ελλάδα, την Κύπρο και σε πόλεις της Ευρώπης, η παράσταση "Αναφορά στον Γκρέκο" του Νίκου Καζαντζάκη, σε σκηνοθεσία Τάκη Χρυσικάκου, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς. Μια παράσταση, που μέσα από τους ήρωες των έργων του Νίκου Καζαντζάκη και τις εξομολογήσεις του (στον παππού του, όπως αποκαλεί τον Ελ Γκρέκο) αποτυπώνει το μεγαλείο της Ελλάδας και το ανυπόταχτο πνεύμα του ίδιου του συγγραφέα. (10-16/2)

Το έργο της Ελίζε Βιλκ "Πράσινη γάτα" -που ανεβαίνει για πρώτη φορά από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου- αφηγείται την ιστορία έξι εφήβων που σ’ ένα Σαββατόβραδο αλλάζει η ζωή τους. Ένα μοιραίο ατύχημα και η αναζήτηση της αλήθειας γύρω από το περιστατικό δίνουν ώθηση στην πλοκή και ξετυλίγουν το νήμα που θα οδηγήσει στην αλήθεια. (Σφαγεία, 13-18/2)

Η Κίρκη Καραλή σκηνοθετεί το έργο του Τζον Όσμπορν "Οργισμένα νιάτα". Εφτά Κυριακές. Εφτά εποχές. Εφτά διαφορετικές πόλεις. Τέσσερις άνθρωποι σε ένα σπίτι στο Σικάγο του ’56, στο Παρίσι του ’62, στο Μιλάνο του ’72, στην Αθήνα του ’81, στη Μόσχα του ’88, στο Βερολίνο του ’91, στο Λονδίνο του ’97. Οι ίδιοι άνθρωποι, η ίδια ιστορία. Η λύσσα ενός αυτοκαταστροφικού πάθους και η πορεία προς την ενηλικίωση. Κι όταν ο Τζίμυ Πόρτερ ενηλικιωθεί, μαζί του θα κλείσει κι ο 20ός αιώνας. Ο τελευταίος -ίσως- αιώνας που οι νέοι πολέμησαν για τα ιδανικά τους. (Αυλαία, 26/2-1/3)


ΑΘΗΝΑ

Το Εθνικό Θέατρο δίνει βήμα στην νέα ελληνική δραματουργία και ανεβάζει το έργο της Σοφίας Καψούρου "Σούμαν", το οποίο αναδείχθηκε την περσινή περίοδο μέσα από τη δράση "Ο συγγραφέας του μήνα". To έργο αντλεί την έμπνευσή του από τη ζωή του μεγάλου Γερμανού συνθέτη, ισορροπώντας ανάμεσα σε δύο χώρους και δύο εποχές: την Ευρώπη του 19ου αιώνα και την Αθήνα του 21ου. Σκηνοθετεί ο Λευτέρης Γιοβανίδης (Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος", από 1/2)

Το Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Τέχνης ολοκληρώνουν τον κύκλο της πρώτης συνεργασίας τους παρουσιάζοντας την "Νυχτερίδα", το 3ο μέρος από την τριλογία του Στρατή Τσίρκα "Ακυβέρνητες πολιτείες", σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη. Η "Νυχτερίδα" εκτυλίσσεται στη δίνη των γεγονότων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, καλύπτοντας την περίοδο που σημαδεύεται από την εξέγερση του ελληνικού στρατού στη Μέση Ανατολή, τη βίαιη καταστολή του κινήματος του Ναυτικού τον Απρίλη του ‘44, για να καταλήξει στα γεγονότα της Συμφωνίας του Λιβάνου. (Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου, από 7/2)

Η "Φαίδρα" της Μαρίνα Τσβετάγιεβα, της ασυμβίβαστης ποιήτριας, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή, σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή. Η παράσταση είναι ένα άγριο και λεπταίσθητο χαϊκού που συστρέφεται κοιτάζοντας κατάματα τον πυρήνα της αγάπης, του έρωτα και του πόθου, όταν εκείνος στραγγίζεται από την ανάγκη. Ένα έργο που πραγματεύεται την γυναικεία έξαρση, τους χυμούς και την δύναμη της ζωής, όταν εκείνη, η ζωή, απαιτεί άμεσα την υπέρβαση της απαγόρευσης. (Θέατρο Σημείο, από 9/2)

Η Άντζελα Μπρουσκου παρουσιάζει την "Hedda Gabler" του Ίψεν, στον χώρο του ιστορικού ξενοδοχείου "Μπαγκειον". Το ξενοδοχείο που έχτισε ο γερμανός αρχιτέκτονας Έρνστ Τσίλλερ μεταξύ των ετών 1890 και 1894 θα γίνει ο δραματικός τόπος για να "στηθεί" η ιστορία της Hedda φέρνοντας στο σκηνικό φως το παγκόσμιο και διαχρονικό ζήτημα της γυναίκας και της θέσης της, σε μια κοινωνία "χτισμένη" από άνδρες. (από 10/2)

Μετά την επιτυχημένη παράσταση "Παρέλαση", οι This Famous Tiny Circus καταδύονται αυτή τη φορά στον γλαφυρό και ανατρεπτικό κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου. Οι ήρωες από τη συλλογή διηγημάτων "Το μάτι του ψαριού", ο "Καραφλομπέκατσος" και η "Σπυριδούλα", "ζωντανεύουν" σε μία ενιαία παράσταση. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος, ενώ πρωταγωνιστούν ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης και η Ελένη Στεργίου. (Θέατρο Σταθμός, από 12/2)

Κανιβαλισμός στη Στέγη; "Πενθεσίλεια" του Κλάιστ: ο Παντελής Δεντάκης αναμετριέται με ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, σε μια παράσταση για τον έρωτα και τον πόλεμο. Έρωτας και πόλεμος, πάθος και ανελέητα παιχνίδια εξουσίας, τρυφερότητα και αέναη μάχη των δύο φύλων στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών (14-23/2)

Η "Έμμα" της Μαρίας Πρωτόπαππα, διασκευή βασισμένη στο βιβλίο "Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας", που έγραψε η κολομβιανή ζωγράφος Έμμα Ρέγιες μετά από προτροπή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, παρουσιάζεται στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου οδού Κεφαλληνίας. Ο θεατρικός κόσμος της "Έμμα" απευθύνεται στις αισθήσεις, όχι στο νου. Είναι ένας πίνακας τρισδιάστατος ή ένα τραγούδι με πρόζα. (από 20/2)




Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: