Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- 'Καλιγούλας': η ιστορία μιας 'ανώτερης' αυτοκτονίας

Leave a Comment
"Καλιγούλας" του Αλμπερ Καμύ, με τον Γιάννη Στάνκογλου(15-4-2017)

O Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καλιγούλας οδηγείται στα όρια της παράνοιας μετά την απώλεια της αδελφής και ερωμένης του Δρουσίλας.
Η βία, οι συγκρούσεις, οι πλεκτάνες, οι διαξιφισμοί με τους Πατρίκιους συνθέτουν ένα ασφυκτικό σκηνικό, που ο ίδιος επί της ουσίας δημιουργεί, προκειμένου να προκαλέσει τον θάνατό του. Γίνεται καθρέφτης της κοινωνίας γύρω του και ενσαρκώνει με απόλυτη συνείδηση τον παραλογισμό της ύπαρξης και το ανέφικτο της ευτυχίας. Ο "Καλιγούλας" είναι η ιστορία μιας "ανώτερης" αυτοκτονίας.

"Καλιγούλας" του Αλμπέρ Καμύ, σε σκηνοθεσία Αλίκης Δανέζη Knutsen.

Σύμφωνα με τον Καμύ: "Ο Καλιγούλας, είναι ένας σχετικά ευγενικός πρίγκιπας ως τη στιγμή που με το θάνατο της Δρουσίλας, αδελφής κι ερωμένης του, συνειδητοποιεί ότι "οι άνθρωποι πεθαίνουν και δεν είναι ευτυχισμένοι". Ως εκ τούτου, παθιασμένος με την αναζήτηση του Απόλυτου και δηλητηριασμένος από το αίσθημα της περιφρόνησης και του τρόμου, προσπαθεί να ασκήσει, μέσα από δολοφονίες και τη συστηματική διαστρέβλωση όλων των αξιών, μια ελευθερία που όπως ανακαλύπτει στο τέλος είναι μάταιη. Η δική του αλήθεια είναι η επανάσταση απέναντι στη μοίρα, το λάθος του ότι αρνείται τους ανθρώπους. Δεν μπορεί να καταστρέψει τίποτα, αν δεν καταστραφεί ο ίδιος πρώτα. Γι' αυτόν τον λόγο ο Καλιγούλας ερημώνει τον κόσμο γύρω του και πιστός στη λογική του, προβαίνει στις απαιτούμενες ρυθμίσεις για να οπλίσει εκείνους που τελικά θα τον σκοτώσουν. Μια ιστορία των πιο ανθρώπινων και τραγικών λαθών. Άπιστος απέναντι στον άνθρωπο, πιστός στον εαυτό του, ο Καλιγούλας συναινεί επί τους ουσίας στο να πεθάνει αφού αντιληφθεί ότι κανείς δεν μπορεί να σώσει μόνος του τον εαυτό, εξασφαλίζοντας την ελευθερία όπως αυτός την ορίζει".

Μετάφραση: Φρανσουάζ Αρβανίτη
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Κοστούμια: Μαρίνα Χατζηλουκά
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική: Blaine Reininger
Κίνηση: Νίκος Δραγώνας
Ειδικός συνεργάτης: Μανώλης Δούνιας
Βοηθός σκηνοθέτη: Βένια Σταματιάδη
Βοηθός σκηνογράφου: Μαντώ Ψυχουντάκη
Βοηθός ενδυματολόγου-ειδικές κατασκευές: Μυρτώ Κοσμοπούλου
Hair styling: Χρόνης Τζήμος
Κατασκευή κοστουμιών: Σάλι Αλάραμπι
Βοηθός κατασκευής κοστουμιών: Υρώ Γώγου

Οργάνωση παραγωγής: Μανόλης Σάρδης-Pro4
Συντονισμός παραγωγής: Aνζελίκα Καψαμπέλη

Παίζουν: Γιάννης Στάνκογλου, Στέλα Φυρογένη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μιχάλης Afolayan, Κώστας Νικούλι, Αριστοτέλης Αποσκίτης, Χάρης Εμμανουήλ, Γιώργος Νάκος, Δημήτρης Λιόλιος, Στράτος Σωπύλης, Κώστας Λάσκος, Αναστασία Γεωργοπούλου.
Πρωτότυπη μουσική live επί σκηνής ο Blaine Reininger των Tuxedomoon.

Μια συμπαραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με την Stefi Theaterworks.

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου 1, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 895938-9)
Παρασκευή 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Απριλίου 2017, στις 21:00
Εισιτήρια: 18€ (Διακεκριμένη και Α' Ζώνη), 15€ (Β' Ζώνη), 12€ (Γ' Ζώνη, μειωμένο), 8€ (μειωμένης ορατότητας)
Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά.


TRIVIA: Ο "Καλιγούλας" δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Μάιο 1944. Ο Καμύ το εντάσσει στον "Κύκλο του Παραλόγου", στον οποίο ανήκει "Ο Ξένος" (1942) και το δοκίμιο "Ο μύθος του Σισύφου" (1942).


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: