Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γουρούνι στο σακί" (Θέατρο Κήπου, 30,31/8), "Λυσιστράτη" (Θέατρο Δάσους, 31/8, 1,2/9), "Ταξίδι στον Σταυρό του Νότου" (Θέατρο Κήπου, 5,6/9), "Eπτά επί Θήβας" (Βασιλικό Θέατρο, 13-16/9), "Πέτρες στις τσέπες του" (Αριστοτέλειον, 22/9-1/10)

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου.

Leave a Comment
Με τον Αριστοφάνη να κατέχει τη μερίδα του λέοντος, με έμφαση στο πειραματικό θέατρο, στο μικρό θέατρο της Επιδαύρου και με ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής (Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και Εθνικό Θέατρο Αγγλίας), αυτό είναι το πρόγραμμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου για το φετινό καλοκαίρι:


Σοφοκλή, Οιδίπους Τύραννος.
Ο Οιδίπους Τύραννος (430-425 π.Χ.), σε σκηνοθεσία και διασκευή Τσέζαρις Γκραουζίνις, είναι μια αρσενική τελετουργία που ψάχνει πως είναι να χάνει κανείς, παραμένοντας "νικητης", πως "κερδίζει" ενώ τα αρνείται όλα. Οι ηθοποιοί, χρησιμοποιώντας τα ουσιώδη εργαλεία του θεάτρου, όχι μόνο παρουσιάζουν την ιστορία του Οιδίποδα, αλλά εκθέτουν στα μάτια του κοινού και την ίδια τη διαδικασία της θεατρικής δημιουργίας της.
Ερμηνεύουν: Αιμίλιος Χειλάκης, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Χρήστος Σαπουντζής κ.α.
6,7 Ιουλίου. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αριστοφάνη, Νεφέλες, σε σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία, σκηνικά–κοστούμια
Νίκου Μαστοράκη.

Ο Νίκος Μαστοράκης σκηνοθετεί την κωμωδία του Αριστοφάνη που θίγει το ζήτημα της παιδείας, κριτικάρει τον Σωκράτη και προσπαθεί ν’ αποκωδικοποιήσει το καλό και το κακό, το δίκαιο και το άδικο.
Ερμηνεύουν: Στρεψιάδης: Γιάννης Μπέζος, Σωκράτης: Αλέξανδρος Μυλωνάς
Φειδιππίδης: Μάκης Παπαδημητρίου, Κάποιος: Γιάννης Νταλιάνης
Δίκαιος Λόγος: Νίκος Ψαρράς, Άδικος Λόγος: Προμηθέας Αλειφερόπουλος
Μαθητές: Λαέρτης Μαλκότσης, Όμηρος Πουλάκης, Θάνος Τοκάκης, Μιχάλης Οικονόμου.
13,14 Ιουλίου. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αριστοφάνη, Ιππής, σε μετάφραση-σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.
Οι "Ιππής" περιγράφουν τον αγώνα για την εξουσία μεταξύ του Παφλαγόνα και του Αλλαντοπώλη, διακωμωδώντας τον τρόπο που ασκείται η πολιτική προκειμένου να αποκτηθεί η εύνοια των πολιτών. Καθοριστικό ρόλο στο ποιος θα υπερισχύσει στη σύγκρουση αυτή, παίζει ο χορός των Ιππέων. Καθώς ο Παφλαγόνας έρχεται αντιμέτωπος με τον Αλλαντοπώλη, η κωμωδία στηλιτεύει και χλευάζει τη δημαγωγία των πολιτικών και τη φαυλότητα της εξουσίας, τον λαϊκισμό και τη ρουσφετολογία, τα μικροκομματικά συμφέροντα αλλά και την αφέλεια που πολλές φορές διακρίνει την κοινή γνώμη.
Ερμηνεύουν: Πέτρος Φιλιππίδης: Αλλαντοπώλης, Γιάννης Ζουγανέλης: Παφλαγόνας, Τάκης Παπαματθαίου: Δούλος Α΄ (Δημοσθένης), Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: Δούλος Β’ (Νικίας), Γιώργος Καύκας: Δήμος, κ.α.
20,21 Ιουλίου. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.


Σοφοκλή, Αντιγόνη, από την ομάδα ΑΣΙΠΚΑ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπίτου.
Ομάδα ανήσυχη, η ΑΣΙΠΚΑ —η λέξη σημαίνει λάθος στα ρωσικά— προσεγγίζει την Αντιγόνη με άξονα τον έρωτα και τη δύναμή του πάνω στον άνθρωπο. Μιλώντας για τα πάθη και το θάνατο, το θέατρο συνδιαλέγεται με τη μουσική. Ο Ψαραντώνης, εκφραστής της ζωντανής παράδοσης, συναντά τον συνθέτη Blaine Reininger. Στην παράσταση συμμετέχει ζωντανά το πολυφωνικό σχήμα ΔΙΩΝΗ. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μπίτος ερευνά την τραγικότητα του έρωτα μέσα από τη δυναμική του θεάτρου. Πώς εκφράζεται σήμερα η αγάπη ως πράξη επαναστατική απέναντι στην κρατική εξουσία;
Ερμηνεύουν: Ειρήνη Δράκου (Αντιγόνη), Ρηνιώ Κυριαζή (Ισμήνη), Τάκης Μόσχος (Κρέων), κ.α.
20,21 Ιουλίου. Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου.


Αριστοφάνη, Εκκλησιάζουσες, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.
Οι γυναίκες αξημέρωτα στην εκκλησία του Δήμου, μεταμφιεσμένες σε άντρες βέβαια, σύμφωνα με το σχέδιο της Πραξαγόρας, πετυχαίνουν να δοθεί η εξουσία στις ίδιες, τελευταία ελπίδα για να σωθεί η πόλη από το ναυάγιο. Πώς θα είναι η ζωή από δω κι εμπρός; Γλέντι, κοινοκτημοσύνη σε όλα, ακόμα και στον έρωτα, αφού ο νόμος παρεμβαίνει για να διορθώσει τη φύση, δίνοντας δικαιώματα στους μη προνομιούχους ή, καλύτερα, στις μη προνομιούχες, τις γριές και τις άσχημες. Κάπως έτσι τραβάει το σχοινί ο Αριστοφάνης, σκορπίζοντας απλόχερα κωμικό υλικό μέσα στους αιώνες, χωρίς να ξέρουμε καλά καλά αν αγαπάει τις γυναίκες κι αν αντιδρά στο χρεοκοπημένο πολιτικό σύστημα της εποχής του. Δεν έχει καμιά σημασία άλλωστε. Εκείνο που μετράει είναι ο τρόπος που παρουσιάζει τα στραβά και τα ανάποδα του ανθρώπου και της κοινωνίας, κι αυτό είναι που τον φέρνει τόσο φρέσκο ανάμεσά μας.
Ερμηνεύουν: Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Κώστας Κόκλας, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Παντελής Δεντάκης κ.α.
27,28 Ιουλίου. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.


Επίδαυρος - Ένα ντοκιμαντέρ, σε σύλληψη και σκηνοθεσία Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη.
Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης καλούνται να πειραματιστούν, μετά το επιτυχημένο περσινό εγχείρημα στην ταράτσα του ΟΣΕ, με μια παράσταση-ντοκιμαντέρ πάνω σε έναν καλλιτεχνικό θεσμό που σημάδεψε το νεοελληνικό θέατρο. Πρόθεση είναι να δημιουργηθεί μια σκηνική τοπογραφία, βασισμένη σε ζωντανές μαρτυρίες και ιστορική έρευνα, με πρωταγωνιστές κατοίκους της περιοχής, καλλιτέχνες και θεατές: από τις μακρινές μνήμες –πρώτη παράσταση (1938), γενική δοκιμή Φεστιβάλ Επιδαύρου (1954), επίσημη έναρξη (1955)– ως σήμερα.
27,28 Ιουλίου. Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου.

Μολιέρου, Αμφιτρύων, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή.
Ο Δίας μεταμορφώνεται σε Αμφιτρύωνα για να τρυπώσει στο κρεβάτι της γυναίκας του Αλκμήνης και ο Ερμής στον υπηρέτη Σωσία, προκαλώντας ευτράπελες παρεξηγήσεις και διαβολικές συγκρούσεις. Μέσα από τους αντικριστούς καθρέφτες αναδεικνύονται δεξιοτεχνικά σκοτεινές όψεις του κωμικού, τότε και σήμερα.
Ερμηνεύουν: Αμαλία Μουτούση, Γιώργος Γάλλος, Νίκος Κουρής, Δημήτρης Ήμελλος, Χρήστος Λούλης, Εύη Σαουλίδου, Στεφανία Γουλιώτη κ.α.
3,4 Αυγούστου. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Σάμιουελ Κόλεριτζ, Η μπαλάντα του γέρου ναυτικού.
Η σπουδαία ηθοποιός Φιόνα Σω, που το ελληνικό κοινό απόλαυσε πριν από μερικά χρόνια ως Γουίνι στις Ευτυχισμένες Μέρες του Μπέκετ, θα απαγγείλει το ποίημα σε αυτή την πολυαναμενόμενη παράσταση, όπου το σκηνοθετικό αποτέλεσμα προέκυψε από μια συνεργασία της ίδιας της πρωταγωνίστριας με τη Φυλίντα Λόυντ και τον Kim Brandstrup.
3,4 Αυγούστου. Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου.

Αριστοφάνη, Όρνιθες, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
Σε καιρούς δεινής κρίσης η αναζήτηση της ουτοπίας επανέρχεται δριμύτερη. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας με ένα επιτελείο αξιόλογων ηθοποιών και σύμμαχο τη θρυλική μουσική του Χατζιδάκι, αναζητεί τη Νεφελοκοκκυγία του σήμερα. Κωμωδία εξαιρετικά επίκαιρη, οι Όρνιθες γράφτηκαν το 414 π.Χ., εποχή που ο πόλεμος, η πείνα, τα χρέη και η παρακμή μάστιζαν την Αθήνα. Η απόγνωση οδηγεί δύο ηλικιωμένους αθηναίους στην φυγή και στη δημιουργία της ιδανικής πόλης σε συμμαχία με τα πτηνά.
Ερμηνεύουν: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου κ.α
10,11 Αυγούστου. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: