Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Ηλέκτρα στην Ανατολή, Αντιγόνη στη Δύση

Leave a Comment

ΛΟΝΔΙΝΟ
Αντιγόνη του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Polly Findlay.
Η δράση τοποθετείται μέσα σε ένα γραφείο της εποχής μας, που κατά τη διάρκεια της παράστασης μετατρέπεται σε κυβερνητικό γραφείο. Η Αντιγόνη στην εκδοχή της Findlay παραπέμπει, ευθέως, στο σύγχρονο πρόσωπο της εξουσίας. Πίσω από το γραφείο δεσπόζει καθισμένος ο Κρέων ενώ ο Χορός, μια σειρά από πολιτικούς και στρατιωτικούς συμβούλους, συζητά για την αποστολή ενός δελτίου Τύπου που αφορά στο τέλος του Θηβαϊκού Πολέμου. Τολμηρή αλλά σίγουρη για τις επιλογές της η σκηνοθέτις χωρίς να προδώσει τον μύθο, τον τοποθετεί στα γρανάζια της πολιτικής εξουσίας του 21ου αιώνα. Η παράσταση, στην οποία πρωταγωνιστούν η Τζόντι Γουιτάκερ (Αντιγόνη) και ο Τζέιμι Μπάλαρντ (Τειρεσίας), έχει κερδίσει θερμούς επαίνους από την κριτική. 
Εθνικό Θέατρο Αγγλίας, Olivier Theatre. Μέχρι 21 Ιουλίου.

ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Ηλέκτρα και Ορέστης, η δίκη, σε διασκευή και σκηνοθεσία Hanan Snir.
Η καλοκαιρινή παραγωγή του ΘΟΚ, είναι βασισμένη στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή, στην Ηλέκτρα και τον Ορέστη του Ευριπίδη και στις Χοηφόρους και τις Ευμενίδες του Αισχύλου. Η διασκευή έγινε από τον Ισραηλινό σκηνοθέτη της παράστασης Hanan Snir και στηρίζεται στην τεχνική του "θεάτρου μέσα στο θέατρο". Το πλαίσιο του έργου αποτελεί η δίκη της Ηλέκτρας και του Ορέστη στον Άρειο Πάγο, όπου παρουσιάζονται θεατρικά τα γεγονότα που οδήγησαν στη μητροκτονία με σκηνικό ένα σημερινό προσφυγικό καταυλισμό.
Η αλυσίδα εκδίκησης που στοιχειώνει τον οίκο των Ατρειδών και κληρονομείται από γενιά σε γενιά σπάει οριστικά με τη δίκη των μητροκτόνων που αποτελεί την πρώτη φορά στην παγκόσμια δραματουργία που γίνεται αναφορά στο θεσμό της δίκης ενώπιον δικαστή και ενόρκων προς απονομή δικαιοσύνης.

3 Ιουλίου. Αμφιθέατρο Μακαρίου Γ'. (Ακολουθεί περιοδεία σε πόλεις της Κύπρου).

ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Madame Rosa, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Romain Gary, σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Xavier Jaillard.
H Ρόζα, μια ηλικιωμένη εβραία πόρνη που έχει ζήσει και τον εφιάλτη του Άουσβιτς, παίρνει υπό την προστασία της τον Μόμο, έναν έφηβο Άραβα. Ο Μόμο έχει να δει τους γονείς του εδώ και χρόνια. Αυτός και η μαντάμ Ρόζα προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα. Η γυναίκα —καθώς το σώμα και το μυαλό της  αρχίζουν να φθείρονται— συνειδητοποιεί πως ο Μόμο είναι το μοναδικό πρόσωπο στον κόσμο που της έχει απομείνει. Ο Μόμο θα μείνει μαζί της, καθώς η Ρόζα αντιμετωπίζει τους φόβους της λίγο πριν το τελευταίο και πιο δύσκολο ταξίδι...
Εθνικό Θέατρο Ισραήλ Habimah. Από 2 Ιουλίου.


ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
Cockfight Play του Μάικ Μπάρτλετ, σε σκηνοθεσία James Macdonald.
Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη μετά την πρεμιέρα του στο Λονδίνο, (έχει προηγηθεί η αθηναϊκή παράσταση, το 2011, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου). Το έργο μιλάει με χιούμορ αλλά και ωμότητα για έναν νέο άντρα, τον Τζων, που διχάζεται ανάμεσα στον επί πολλά χρόνια ερωτικό του σύντροφο και μια γυναίκα που μπαίνει στη ζωή του. Ο Τζων συζεί επτά χρόνια με τον Α αλλά η σχέση τους περνάει κρίση. Κάποια στιγμή χωρίζουν για λίγο και ο Τζων γνωρίζει κάποιον άλλον-μια γυναίκα. Από αυτό το σημείο αρχίζει μια διελκυστίνδα για τα συναισθήματα του Τζων με αποκορύφωμα ένα τρομερό δείπνο στο οποίο παρίστανται οι τρεις τους και ο πατέρας του Α, ο οποίος επεμβαίνει με σκοπό να βγάλει την γυναίκα από τη μέση και να επανενώσει το ζευγάρι. Το Cockfight Play αποτελεί ένα αιχμηρό σχόλιο για τη στάση της σύγχρονης κοινωνίας απέναντι στο ζήτημα της σεξουαλικής ταυτότητας.
The Duke on 42nd Street Theatre.

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: