Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- Festival d' Automne 2018 στο Παρίσι

Leave a Comment
(14-8-2018)

Το Festival d' Automne του Παρισιού είναι μια γιορτή των σύγχρονων τεχνών. Θεσμοθετήθηκε το 1972 από τον Michel Guy, με την υποστήριξη του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας, Georges Pompidou. Καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ είναι ο σκηνοθετης Emmanuel Demarcy-Mota.

Στο φεστιβάλ παρουσιάζονται δημιουργίες πειραματικού χαρακτήρα. Κάθε χρόνο, από τον Σεπτέμβρη έως τον Δεκέμβρη, το κοινό έχει την ευκαιρία να δει πάνω από 40 παραστάσεις.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεατρικές, μουσικές και χορευτικές παραστάσεις, κινηματογραφικές προβολές και εκθέσεις εφαρμοσμένων τεχνών.

Οι Σκηνοβασίες επιλέγουν 10 θεατρικές παραστάσεις από τη φετινή, 47η διοργάνωση του Φεστιβάλ:

"Infidèles" από τους tg STAN και τους de Roovers.
Με την παράσταση "Infidèles" οι tg STAN παρατείνουν την παραμονή τους στον "κόσμο" του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (έχουν προηγηθεί οι παραγωγές "Après la répétition" και "Atelie"). Σε συνεργασία με τον Robby Cleiren των De Roovers αποτίουν φόρο τιμή στον σουηδό δημιουργό κοιτάζοντας βαθιά στη ζωή και την ψυχή του.
Théâtre de la Bastille, 10 έως 28 Σεπτεμβρίου 2018

"Le Père", σε διασκευή και σκηνοθεσία Julien Gosselin.
Μια ποιητική performance για έναν ηθοποιό, το "Le Père" μοιάζει με αντικαθρέφτισμα στην εμβληματική τριλογία του Don DeLillo, που ο σκηνοθέτης Julien Gosselin θα παρουσιάσει επίσης στο Φεστιβάλ. Η performance καλεί τους θεατές να ανακαλύψουν ένα κείμενο που έχει την πηγαία καθαρότητα ενός τραγουδιού.
Maison de la Culture de Seine-Saint-Denis, 13 έως 29 Σεπτεμβρίου 2018

"Conversation", από τον Mohamed El Khatib και τον Alain Cavalier.
Ο κινηματογραφιστής Alain Cavalier και ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Mohamed El Khatib βάζουν την τέχνη του διαλόγου στο επίκεντρο τους ενδιαφέροντος τους. Επιλέγουν να προσκαλέσουν το κοινό σε μια σειρά συναντήσεων που λαμβάνουν χώρα σε τέσσερις διαφορετικές περιστάσεις κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Αυτές οι συζητήσεις, που απλώνονται στις δύο πλευρές της Μεσογείου, καλύπτουν ποικίλα θέματα όπως η επιθυμία, η πολιτική, οι αποικιακές σχέσεις και το ποδόσφαιρο. Αποτελούν μια "μικρο-ιστορία" στο σημείο που τέμνονται δύο διαφορετικές πορείες ζωής.
Nanterre-Amandiers, centre dramatique national, 15 Σεπτεμβρίου έως 15 Δεκεμβρίου 2018

"The Trial" (βασισμένο στο έργο του Φραντς Κάφκα), σε διασκευή και σκηνοθεσία Krystian Lupa.
Ο πολωνός σκηνοθέτης Krystian Lupa έρχεται αντιμέτωπος για πρώτη φορά με τη γραφή του Φραντς Κάφκα. Κι ενώ στην Πολωνία οι συντηρητικές δυνάμεις συνεχίζουν να οδηγούν τη χώρα σε ολοένα και πιο σκοτεινές "καφκικές" λεωφόρους, ο Lupa επιλέγει να βουτήξει στο καφκικό σύμπαν.
Odéon-Théâtre de l’Europe, 20 έως 30 Σεπτεμβρίου 2018

"Demons" του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Sylvain Creuzevault.
Ο Sylvain Creuzevault συνεχίζει τη συνεργασία του με το Φεστιβάλ d'Automne αντιμετωπίζοντας τους "Δαιμονισμένους", τη ζοφερή πολιτική και φιλοσοφική τοιχογραφία του Ντοστογιέφσκι. Στόχος αυτής της νέας παραγωγής είναι να δημιουργήσει μια νέα διαλεκτική γέλιου και φόβου στα όρια μεταξύ επανάστασης και πνευματικότητας.
Odéon-Théâtre de l’Europe - Ateliers Berthier, 21 Σεπτεμβρίου έως 21 Οκτωβρίου 2018

"La Reprise. Histoire(s) du théâtre (I)", σε σύλληψη και σκηνοθεσία Μίλο Ράου.
Το άμεσο, πολιτικό θέατρο του Μίλο Ράου εκδηλώνει την πίστη στην ικανότητα της "αρχαιότερης καλλιτεχνικής φόρμας της ανθρωπότητας" να αλλάξει τον κόσμο. Το "La Reprise", το πρώτο επεισόδιο του Histoire(s) du théâtre, διερευνά μέσα από το πραγματικό συμβάν -την ομοφοβική δολοφονία του Ihsane Jarfi in 2012- τη γέννηση της τραγωδίας.
Nanterre-Amandiers, centre dramatique national, 22 Σεπτεμβρίου έως 5 Οκτωβρίου 2018

"Mama", σε κείμενο και σκηνοθεσία Ahmed El Attar. 
Σε ένα αστικό σπίτι του Καΐρου, μια μητέρα και μια κόρη μάχονται για την κατάκτηση των ηνίων της οικογένειας και τον χειρισμό των αρσενικών μελών της. Αυτός ο ανταγωνισμός δημιουργεί ένα κωμικοτραγικό μείγμα καθημερινών στιγμών. Το ερώτημα που θέτει ο Ahmed El Attar είναι αν η καθημερινή οικογενειακή ζωή (και όσα αυτή συμπεριλαμβάνει) είναι η αιτία δημιουργίας της σύγχρονης νεύρωσης;
Théâtre de Choisy-le-Roi-Scène conventionnée pour la diversité linguistique, 9 Οκτωβρίου 2018
MC93– Maison de la Culture de Seine-Saint-Denis, 11 έως 14 Οκτωβρίου 

"Love", σε κείμενο και σκηνοθεσία Alexander Zeldin.
Το νέο έργο του Alexander Zeldin ακολουθεί μια σειρά χαρακτήρων που βρίσκονται στο έλεος του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας του Ηνωμένου Βασιλείου. Η αγάπη είναι ο κοινός παρονομαστής του έργου, μια τελευταία μορφή αντίστασης στον μακρύ κατάλογο των ταπεινώσεων και της φθοράς.
Odéon-Théâtre de l’Europe - Ateliers Berthier, 5 έως 10 Νοεμβρίου 2018 

"Joueurs", "Mao II", "Les Noms" του Ντον Ντελίλο, σε σκηνοθεσία Julien Gosselin.
Μετά τον Ουελμπέκ και τον Μπολάνιο, ο Julien Gosselin συνεχίζει την σκηνική εξερεύνηση της σύγχρονης λογοτεχνίας, επικεντρώνοντας στη βία της σημερινής κοινωνίας. Βασισμένη σε τρία μυθιστορήματα του αμερικανού Ντον Ντελίλο, η τελευταία -8ωρης διάρκειας- παραγωγή του αντανακλά την ιστορία της σύγχρονης τρομοκρατίας. 
Odéon-Théâtre de l’Europe - Ateliers Berthier, 17 Νοεμβρίου έως 22 Δεκεμβρίου 2018 

"Pratthana-A Portrait of Possession", σε διασκευή και σκηνοθεσία Toshiki Okada.
Το "Pratthana-A Portrait of Possession" είναι η θεατρική προσαρμογή του μυθιστορήματος του ταϊλανδού συγγραφέα Uthis Haemamool, που αναμειγνύει τις παρελθοντικές ταραχώδεις ερωτικές ιστορίες ενός ζωγράφου, με το πρόσφατο παρελθόν της Ταϊλάνδης, από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα. 
Centre Pompidou, 13 έως 16 Δεκεμβρίου 2018


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: