Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Ο Ντέιβιντ Μάμετ και ο Αμερικάνικος βούβαλος

Leave a Comment
Ο Μάμετ έχει έναν τρόπο γραφής που στηρίζεται στην ιδιαίτερη χρήση της γλώσσας. Το δραματουργικό του ενδιαφέρον στρέφεται στην ευθραυστότητα των σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα, στις "παρανομίες" που διαλύουν την εμπιστοσύνη, στο ηθικό κενό που χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό την σύγχρονη εποχή. Τα παραπάνω σημεία είναι ευδιάκριτα στα έργα του. Υπάρχει, όμως, μια ακόμη διάσταση που εντοπίζεται στη γραφή του. Είναι η γοητεία που του ασκούν οι μη συμβατικοί χαρακτήρες, αυτοί που τους αρέσει να επιδεικνύουν τη ζωή τους παρά να τη ζουν.
Στα δοκίμιά του, ο Μάμετ επιχειρεί να εξηγήσει τι δεν είναι το θέατρο. Το θέατρο, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν είναι ένας μηχανισμός που θα αλλάξει τον κόσμο. Το αντιμετωπίζει σαν "ένα πεδίο όπου παρουσιάζεται μια ηθική εμπειρία, όπου επιχειρείται μια συνδιαλλαγή".
Αυτό που προσπαθεί να πει με το έργο Αμερικάνικος βούβαλος (1975) είναι πως όποιος κάνει ένα βήμα πίσω από την ηθική ευθύνη που έχει αναλάβει, έχει χαθεί. Το έργο επικεντρώνεται στη διαφθορά της καρδιάς της ηθικής για χάρη ενός ιδανικού. Ο Μάμετ δείχνει καθαρά πως σε έναν κόσμο φτιαγμένο από χρήμα, ο άνθρωπος θα συνεχίσει να αποζητά, με οποιοδήποτε τίμημα, τις σχέσεις και τα αισθήματα.


Πηγή: Christopher Bigsby, "David Mamet", στο: Christopher Bigsby (επιμ.), The Cambridge Companion to David Mamet, Cambridge University Press, Καίμπριτζ 2004.


Το έργο Αμερικάνικος βούβαλος του Ντέιβιντ Μάμετ παίζεται στο θέατρο Πορεία (Τρικόρφων 3&3ης Σεπτεμβρίου 69, Αθήνα), σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου.
Παίζουν: Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γιώργος Γάλλος, Παναγιώτης Καλαντζής.
Σκηνικά - κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Μουσική - επιμέλεια ήχων: Blaine L. Reininger
Φωτισμοί: Felice Ross
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαλβίνα Μπαλάσκα.
Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: