Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Γυάλινος κόσμος" (Θέατρο Τ, από 25/12), "Ο πατέρας του Άμλετ" (Αθήναιον, από 25/12)

Μηνολόγιο Φεβρουαρίου 2013

Leave a Comment
Θεατρικές πρεμιέρες και προτάσεις για τον Φεβρουάριο.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Την πρώτη μέρα του μήνα έρχονται οι Τσούλες. Ένα έργο της Φωτεινής Βελκοπούλου, επηρεασμένο από το έργο του Ζαν Ζενέ, Δούλες. Δύο γυναίκες, δούλες των συναισθημάτων τους φτάνουν σε Τέλμα, καταρρίπτουν την Σιωπή τους και γκρεμίζουν την Ουτοπική ευτυχία που μέχρι τότε τους είχε πείσει κάποιος άλλος, να ζήσουν. (στο Studio Όρα)
Την ίδια μέρα στο γειτονικό θέατρο Όρα, η ομάδα "αrTις ει;" παρουσιάζει τη μαύρη κωμωδία του Βασίλη Ισσόπουλου, Ο ύπνος του δικαίου.

Ο Ryszard Nieoczym έγραψε και σκηνοθετεί το έργο Κασσάνδρα Έκστασις. Η μορφή της Κασσάνδρας ζει και εκφράζεται μέσα από μια σύγχρονη γυναίκα και τον τρόπο που αυτή προσπαθεί να επιβιώσει στο σύγχρονο κόσμο. Η παράσταση επιχειρεί να αποτυπώσει την ψυχική πορεία μίας τέτοιας γυναίκας, που αγωνίζεται να ελευθερωθεί από την τυραννία της κοινωνίας και της οικογένειας, να περάσει από την άρνηση της ζωής και του έρωτα στην αποδοχή τους και να μιλήσει με τη δική της αληθινή φωνή. (Θέατρο Σοφούλη, από 02/02).
Στις 8 του μήνα η Πειραματική Σκηνή της Τέχνης επιστρέφει με τη νέα της παραγωγή. Πρόκειται για μια νέα σκηνική πρόταση του Βυσσινόκηπου του Άντον Τσέχοφ, που ανεβαίνει σε έναν μη θεατρικό χώρο, στη Βίλα Καπαντζή, στην οδό Βασιλίσσης Όλγας. Σκηνοθετεί η Χριστίνα Χατζηβασιλείου.
Στη σκηνή του θεάτρου Εγνατία έρχεται η Ερασμία. Μια γυναίκα με πάθος. Μια γυναίκα σε λάθος χώρο και λάθος χρόνο. Μια χήρα που ζει σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, εγκλωβισμένη σε ένα περίπτερο και στα ήθη της μικρής κοινωνίας. Πρόκειται για το έργο του Νίκου Βασιλειάδη, Ο Συμβολαιογράφος. Ερμηνεύει η Υρώ Μανέ και σκηνοθετεί ο Γιώργος Καραμίχος. (από 08/02)

Η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου υποδύεται την Ελένη Αλταμούρα-Μπούκουρα, την πρώτη ελληνίδα σπουδασμένη ζωγράφο, στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης και βασίζεται στο μυθιστόρημα της Ρέας Γαλανάκη, Ελένη ή ο Κανένας. (Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς, 13-17/02).
Η σκηνοθέτις Κατερίνα Ευαγγελάτου, συστήνεται με τον Γυάλινο κόσμο του Τένεσι Ουΐλλιαμς στο κοινό της Θεσσαλονίκης, χρησιμοποιώντας την αρχική —πρωτοποριακή για εκείνη την εποχή—, απαίτηση του Ουίλιαμς για προβολές που συμπληρώνουν τη σκηνική δράση. (θέατρο Αυλαία, από 20/02).

Το περίφημο μιούζικαλ Fame έρχεται για δύο παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη. Οι φιλοδοξίες, τα όνειρα, οι έρωτες και οι περιπέτειες μιας ομάδας ταλαντούχων νέων φοιτητών στη Σχολή Τεχνών της Νέας Υόρκης, που αγωνίζονται να πετύχουν στο χώρο της βιομηχανίας του θεάματος, μεταφέρονται στο Παλαί ντε Σπορ, σε μια παράσταση με 36 καλλιτέχνες επί σκηνής. (24/02)


Συνεχίζουν στις σκηνές της πόλης
Οι καιόμενοι της Δέσποινας Καλαΐτζίδου, σε σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη, στο θέατρο Ακτίς Αελίου.
Το κύμα του Ρον Τζόουνς, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, στο Νέο Υπερώο της Ε.Μ.Σ.
Ψυχολογία συριανού συζύγου του Εμμανουήλ Ροΐδη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, στο θέατρο Αυλαία.
Το μεγάλο μας τσίρκο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, στο Βασιλικό Θέατρο.

ΑΘΗΝΑ

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος στην πρώτη του παρουσία στο θέατρο, σκηνοθετεί το Frosen του Bryony Lavery. Η εξουσία του serial killer στο φως της επιστήμης και της συγγνώμης... Τρεις παγωμένες ψυχές: Μια Μητέρα που το δεκάχρονο κοριτσάκι της, ως μια άλλη, σύγχρονη Κοκκινοσκουφίτσα, έφυγε από το σπίτι για να πάει στη γιαγιά του και δε γύρισε ποτέ. Ενας Κακός Λύκος γεμάτος τατουάζ που τα χάραξε στο κορμί του ο ίδιος, όταν μεγάλωσε, αλλά και γεμάτος αόρατες πληγές που του χάραξαν στην ψυχή άλλοι, όταν ήταν ακόμα παιδάκι. Και μια Ερευνήτρια Ψυχών που δεν έχει καταφέρει ακόμα να εξερευνήσει τη δική της παγωμένη ψυχή. (Αγγέλων Βήμα, από 06/02)

Η Μάνια Παπαδημητρίου, η Μαρίνα Καλογήρου, ο Αντώνης Φραγκάκης και η Βάλια Παπαχρήστου συναντώνται επί σκηνής στο έργο του Αλεσσάντρο Μπαρίκκο, Μετάξι. Η σπάνια και αξέχαστη ιστορία του Ερβέ Ζονκούρ, που έχει μεταφραστεί σε πάνω από 30 γλώσσες, στην πρώτη μεταφορά της στο θέατρο κρατάει ανέπαφη όλη την παραμυθένια γοητεία, τη λιτή αφήγηση και την τρυφερή σκιαγράφιση των ηρώων της. (Θέατρο οδού Κυκλάδων, από 06/02).

Δεν υπάρχει αγριότερη φύση από το σαλόνι ενός σπιτιού... Σε μια κρουαζιέρα καταδύσεων βυθού ένα ζευγάρι εγκαταλείπεται κατά λάθος (;) στη μέση του ωκεανού. Μέσα στο σκοτάδι, ο Α και η Β προσπαθούν να κρατηθούν ζωντανοί μέχρι να γυρίσει το τουριστικό σκάφος για να τους περισυλλέξει. Μιλούν ασταμάτητα για να διώξουν τον φόβο. Αναδύονται μνήμες της ζωής τους, σεξουαλικά απωθημένα, έξαλλες αλληλοκατηγορίες, μυστηριώδη πρόσωπα, αινιγματικές ενοχές. Έξαφνα οι καρχαρίες έρχονται κάτω από τα πόδια τους και αρχίζουν να τους τρώνε. Κάτι συμβαίνει–μα βρίσκεται στην επικράτεια του αγνώστου. Τα φώτα ανάβουν: ο Α και η Β βρίσκονται στο αστικό διαμέρισμά τους, αποκαμωμένοι από το διανοητικό project ενός αινιγματικού στοιχήματος... La Ultima Noche ή οι καρχαρίες του Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γιαμλόγλου (Θέατρο ΠΚ, από 11/02)

Η αληθινή ταυτότητα της Τζίνα Ντέηβις, βασισμένο στο μυθιστόρημα Αγνωστη Τρομοκράτισσα του Richard Flanagan, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου και Βασιλικής Τρουφάκου. Το έργο αναφέρεται στην κατασκευή της είδησης, όπως προκύπτει από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Στην κατασκευή μίας διαφορετικής ταυτότητας φαινομενικά τόσο αντικειμενικής όπου το υποκείμενο χάνει πια τη δυνατότητα να υποστηρίξει τον ίδιο του τον εαυτό. (Θέατρο του Νέου Κόσμου, Δώμα, από 22/02)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: